Een witte wereld

by - december 10, 2017


Zaterdagmiddag begon het al lichtjes te sneeuwen. Kleine ijskristalletjes vonden hun weg naar beneden. Het duurde ook niet erg lang voordat ze groter en zwaarder werden. Na een klein uurtje was de wereld wit. Een prachtig gezicht, maar zoals vaak hier in Nederland begon de sneeuw al erg snel te smelten. Snel pakte ik mijn camera en ging ik alleen op pad. Even snel wat winterse plaatjes schieten, zolang het nog kon. 


Toen wij vanochtend wakker werden, lag er alleen nog een dun laagje op het gras en op de planten. Voor de rest was alles al weggesmolten en eerlijk gezegd vond ik dit wel prima. Toch een mooi, winters laagje sneeuw maar zonder alle ongemakken. Want laten wij eerlijk wezen, Nederland is er vaak niet zo goed op voorbereid. En met het concert wat wij aanstaande dinsdag in een andere plaats hebben, mocht alle sneeuw van mij wel weer verdwijnen.



Maar dit deed het niet. Tegen de middag begon het al wat harder te sneeuwen en tegen het einde van de middag was alles wit. Nouja eerder licht grijs. Alles, van de lucht tot aan de kleinste grassprietjes. Alleen was bedekt in een laagje wit. En dat is het voordeel van achteraf wonen, je kijkt er zo prachtig weg over de weilanden! De bomen smolten samen met het gras en al snel leek alles te verdwijnen.




En hoewel de warmte van de verwarming erg aantrekkelijk is op dit soort dagen, drong ik er toch op aan dat we met z'n allen naar buiten gingen. De kleine meid snapte er nog niet zoveel van, maar Bentley vond het prachtig. En hoewel de wandeling niet de makkelijkste was, leverde het toch een aantal hele mooie foto's op. En als je van de kou in een warm huisje komt, met zelfgemaakte warme chocolade melk dan waardeer je alles weer net eventjes wat meer.

Heb jij nog van de sneeuw kunnen genieten?

You May Also Like

6 Reacties

  1. Prachtige foto's! Vind het zo tof de sneeuw, weet alleen niet of ik er morgen ochtend (als ik er doorheen moet met de auto) blij van ga worden.. Ik heb ook een aantal foto's gemaakt...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige foto's. Helaas heb ik enkel binnen gezeten. Maar ik genoot ook op die manier van de sneeuw.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig mooi! Ik mis het niet echt, maar wel het gevoel erbij. Dat kerst-gevoel. Gelukkig komen er vele mooie foto's voorbij :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jullie hebben wel mazzel gehad met de sneeuw overdag! Krijg je vaak toch net wat mooiere sfeer plaatjes van. Mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Voor de foto's is het erg mooi! En de kindjes bij mij in de straat hebben zich vermaakt. En nu vind ik het ook wel weer mooi geweest, Nederland is (gek genoeg) niet zo goed voorbereid op de sneeuw..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige foto's. Ben niet echt buiten geweest. Was hier weinig droog. En stijn vond er niets aan.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥