Weekly Moments | Lichtjes, Liberate Me en héél veel wandelen

by - november 11, 2017

Weekly Moments, een vaste blog die op zaterdag hier op Kersenbloesems online komt. In deze fotoblog geef ik je een kleine sneak peek in mijn afgelopen week. Het is dus eigenlijk de opvolger van Insta-Peek, maar dan uitgebreider, met meer tekst en meer foto's. Foto's van onze kleine Eleanor, mooie wandelingen, fijne middagen thuis en al het moois wat wij onderweg tegen komen. Pak een lekkere kop thee of koffie erbij, kijk gezellig mee met deze Weekly Moments en laat vooral een reactie achter over hoe jouw week was..

Zaterdag // 4 November



Terwijl papa de kleine meid in de gaten hield had ik net wat meer tijd voor mijn huidverzorging, make-up en haar. En dat neem ik er dan ook graag van! Ik ben niet het type vrouw die iedere dag met make-up in de weer is, maar wanneer ik daar de tijd en kans toe heb vind ik het wel erg leuk. En over de jaren heen heb ik redelijk wat geprobeerd én geleerd. Momenteel ben ik gek op deze lipstick van de Rituals! In de middag besloten wij even naar het tuincentrum te gaan voor o.a een lichtsnoer. Het leek mij erg gezellig om een lichtsnoer achter de tv te leggen. En aangezien het tuincentrum nu extra mooi is aangekleed voor de komende kerstperiode voelt het bijna als een uitje!

We dronken er een kopje koffie en vonden nog meer leuke dingen voor in huis. O.a dit hertje, mini kerstboompje en mini lichtsnoertje voor in mijn stolp. Na het tuincentrum reden wij snel door, want het werd tijd om een marktplaats koopje op te halen, een schommel-koe met geluid voor de kleine meid. Onder het mom van 'alvast voor dr verjaardag' hihi ^^


Zondag // 5 November


Zondag is altijd een dag van s'ochtends rustig aan doen, net wat luxer, gezamenlijk ontbijten en vooral een stapje terug te nemen. Omdat we s'middags binnen zouden zitten, besloten we om in de ochtend lekker te gaan wandelen. In ons favoriete bos, dus waren niet lang onderweg aangezien deze op tien minuten afstand ligt. In het bos was het op en top herfst en er waren genoeg speelvriendjes voor Bentley. Na deze wandeling hadden we verwacht dat Eleanor wel een uurtje of twee lekker zou gaan slapen, maar helaas. Ze is de laatste tijd nogal aan het knoeien met slaapjes en op dagen als vandaag laten we het dan maar even voor wat het is. Tijd om naar de verjaardag te gaan! Want mijn moeder vierde haar verjaardag vandaag. Het was een lange middag voor de kleine meid en daardoor ging ze lekker op tijd naar bed zodat ik nog wat borduurtijd had. Helaas werd ze s'nachts meerdere keren wakker..

Maandag // 6 November


Dit koppie van de kleine meid zegt eigenlijk genoeg. Ze kon niet echt haar draai vinden en was vooral erg moe. Van voortgaande nacht hadden we het idee dat ze weer een tandje erdoor kreeg dus ik pakte de bijtringen er maar weer eens bij. Vorige keren moest ze er niks van weten, maar deze keer vond ze het wel erg fijn. Na een slaapje was ze gelukkig weer haar vrolijke zelfje en gingen zij, Bentley en ik fijn even een stukje wandelen. En s'middags kregen wij gezellig thee visite van een goede vriendin en haar hondje. Na een warm kopje thee trokken wij allen de jas aan en gingen gezamenlijk een stukje wandelen door het natuurgebied wat bij ons achter ligt. Ondanks de onrustige start, werd het toch een hele fijne dag!

Dinsdag // 7 November


Gelukkig was de kleine meid veel beter te pas en sliep ze deze nacht weer lekker door. Oh jongens wat is het wennen zo'n gebroken nacht ineens weer!  Een goed teken eigenlijk, want dat betekend dat ze de rest van de nachten lekker doorslaapt ^^ In de ochtend zette ik wat steekjes waar dat kon en voor de rest speelde ik met de kleine meid, aten wij een stukje fruit en gingen wij met z'n drie'tjes wandelen. In de namiddag kwam mijn maatje van mijn vrijwillergerswerk langs en na een warm kopje cappuccino gingen we .. jawel wandelen! Ik denk dat het lang geleden is dat ik zoveel wandelde.. Maar ik moet ook eerlijk bekennen dat ik s'avonds ook wel erg moe was en stiekem erg uitkeek naar mijn vrije dag..

Woensdag // 8 November


Ah de woensdag! De welbekende oma dag, waar Eleanor de middag bij mijn moeder is. Ik zette haar af, ik deed de boodschappen en reed weer naar huis. Ik dronk even snel een kopje koffie en liet daarna Bentley even goed uit. Het arme mannetje moet op de woensdag altijd even wachten door alle hectiek. Hierna maakte ik het konijnen verblijf schoon, reinigde het aquarium en beantwoorde ik wat mails. Ondertussen kreeg ik een appje dat mijn blog niet lekker liep en voor dat ik het wist was ik hier twee uurtjes mee zoet. Niet helemaal hoe ik mijn vrije dag had gepland, maar gelukkig had ik nog een uurtje borduurtijd voordat ik met het eten bezig moest. Half in de maaltijd werd de kleine meid terug gebracht door mijn vader en terwijl Eleanor lekker in bad ging, reed ik naar mijn Mindfulness cursus. Al met al, nog best een drukke dag voor wat eigenlijk een relaxte, ontspannen dag had moeten zijn..

Donderdag // 9 November


Goedemorgen! Een nieuwe dag en nieuwe kansen! De kleine meid slaapt s'ochtends iets langer door, wat betekend dat ik ook even goed wakker kan worden voordat ik er voor haar uit moet. En dat maakt een heel verschil kan ik je zeggen! Na de gebruikelijke routine ontbijten-spelen-flesje- slaapje- mama borduren- samen aankleden- koffie drinken gingen we weer eventjes wandelen. Een fijne routine hebben we de laatste tijd opgebouwd en hiermee is de ochtend eigenlijk heel snel om. Voor de middag had ik eigenlijk een tripje richting het winkelcentrum gepland, maar aangezien de kleine meid zo lekker rustig aan het spelen was besloot ik lekker binnen te blijven. Ook wel eens lekker..

Vrijdag // 10 November


Zoals op veel vrijdagen werd het vandaag weer tijd om naar de fysio te gaan. Helaas kwam ik met meer pijn terug dan dat ik mee kwam, maar helaas is dat een bekend verhaal. Gelukkig verdwijnt dit met een paar dagen weer. Napijn noemen ze dat. Ik typte een artikel tijdens het brood eten en daarna werd het alweer tijd om richting de stad te gaan, want ik had afgesproken om te gaan winkel met een vriendin. Voornamelijk om kleding voor de kleine meid te halen - want maatje 80 begint soms al wat aan de korte en krappe kant te worden - en om even langs de Body Shop te gaan. Het winkelen nam iets meer tijd in beslag als gedacht en het was inmiddels al donker aan het worden op mijn terugweg. Deze foto nam ik onderweg, toen er een groep kraaien weg vloog. Zoals je aan de vele stipjes kan zien, was dit een behoorlijk grote groep! Prachtig om te zien.

Hoe was jouw week?

You May Also Like

3 Reacties

  1. Dat zijn idd wat kraaien bij elkaar zeg. Ze zouden maar vlak naast je huis overwinteren en doen.. Wat een lawaai zal dat zijn! Leuk weekoverzicht zo. Misschien jat ik dit idee half van je :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En inmiddels al weer één jaar, die prachtige dochter van jullie.
    Van harte gefeliciteerd. Wens jullie een heerlijke feestelijke zondag,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een weekje, die foto dat ze in bad zit! Dat koppie, te schattig.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥