Liberate Me | Patroon aftekenen

by - november 15, 2017



Het is woensdag en dat betekend dat er weer een borduurgerelateerd artikeltje online komt. Ik zeg expres gerelateerd want om het nu echt een update te noemen. Natuurlijk zijn er vele kruisjes bijgekomen de laatste paar dagen, maar misschien niet genoeg voor een update. Daarom wil ik het vandaag eens hebben over het patroon aftekenen. Zoals iedere borduurster wel weet heeft een borduurwerk een patroon. Dit patroon legt ons uit waar wij met welke kleur een kruisje moeten zetten. Zonder dit zou het onbegonnen werk zijn. Maar hoe houd je het patroon duidelijk en overzichtelijk?


Ik heb ook wel eens geprobeerd om de kruisjes niet af te tekenen maar al snel begon ik foutjes te maken. Om het duidelijk en overzichtelijk te houden, teken ik mijn patroon dus af. Dus als ik een kruisje heb gezet, teken ik het symbooltje af. Eerst deed ik dit met pen en papier, later op mijn tablet met een appje en de laatste tijd gebruik ik hiervoor mijn laptop. 

Toen mijn Wreath of All Seasons patroon niet goed leesbaar was, besloot ik het patroon op de laptop te zetten. Hiermee kon ik de symbooltjes vergroten en de kleuren behouden. Dit was in het begin wel even wennen maar later vond ik al snel mijn draai hierin. Nu wij verhuisd zijn kwam er ook een fijne, grote eetkamer tafel en sindsdien heb ik gemak van borduren aan tafel ontdekt. Ik zit goed rechtop en al mijn benodigdheden kan ik voor mij neer leggen. Natuurlijk is borduren op de bank soms ook wel fijn, maar ik begon steeds meer last van mijn schouders te krijgen. En sinds ik aan tafel borduur eigenlijk niet meer. Plus het aftekenen van het patroon is zoveel makkelijker aan tafel. 

Zo makkelijk, dat ik besloot om het patroon van Liberate Me ook op mijn laptop te openen. Deze teken ik nu dus ook 'digitaal' af. Ik weet dat er speciale programma's en apps voor te downloaden zijn, maar ik gebruik gewoon heel simpel mijn Photofiltre voor het aftekenen. Maar Paint zou zelfs ook voldoen denk ik. 

Teken jij ook je kruisjes af?

You May Also Like

3 Reacties

  1. Als ik al eens borduur, the old fashion way... Met een markeerstift 😉 ik zou ooit van head lilybof thé valley willen maken maar dat wordt echt als ik op pensioen ben denk ik... 😀

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jazeker ik teken ook mijn patronen af, lang leven de tablet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik borduur ook vaak lekker aan de eettafel. En ik streep echt wel mijn kruisjes af. Letterlijk met een markeerstift op papier. Bewust niet op mijn tablet want daar heb ik vaak youtube aan staan.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥