Ben jij altijd online?

by - november 17, 2017

De technologie van tegenwoordig en dan voornamelijk de mobiele telefonie, is een veel besproken onderwerp. Iedereen is het met elkaar eens dat het reuze handig is, maar als je niet oppast zitten er toch nog wel heel wat valkuilen aan vast. Wat je mening over dit onderwerp ook is, het hoort nu eenmaal bij deze moderne tijd. Helemaal zonder kunnen we niet en tegelijkertijd willen wij dat denk ik ook niet meer.

Want zeg nu zelf, je bankzaken online regelen is toch wel heel erg handig! Of even snel een mailtje sturen, je status op Facebook checken of de nieuwste foto op Instagram plaatsen. Oké, nu moet ik eerlijk toegeven dat de laatste twee vooral leuk zijn en wat minder nut hebben, maar toch ik weet zeker dat de meeste mensen hier op een dag heel wat tijd aan besteden. Bedoeld of onbedoeld, want hoe lekker is het toch om op een regenachtige dag, onderuit gezakt op de bank wat Youtube filmpjes te bekijken? Ik kan je wel verklappen dat ik mij hier regelmatig schuldig aan maak.

'Vroeger' kon dit alles helemaal niet. Toen konden de mobiele telefoons niet heel veel meer dan bellen en sms'en. Als je geluk had, had je een goede telefoon en kon je ook foto's versturen! Dat was nogal wat. Mijn Qwerty Lime van Nokia kon dat zeker weten niet! Maar ik weet nog wel dat ik er zo blij mee was! Zo blij dat ik er ook een blogje over schreef! Eindelijk een telefoon die weer snel was, een leuke hippe kleur had en ook vele mooie achtergrondjes beschikbaar had. Ja want daar was je toen meer mee bezig, achtergronden opzoeken, leuke ringtones installeren en dat ene perfecte Telefoon hoesje vinden! Over de jaren heen heb ik verschillende telefoons gehad, meestal van het merk Samsung en later kwam ook Huawei vaker in beeld.

En met de jaren zijn er ook vele (nuttige) functies bij gekomen. O.a kregen we de mogelijkheid om apps te installeren en wat was dat geweldig! Ineens was je verbonden met andere mensen, over heel de wereld! Thuis dan, want ik had altijd Samsung telefoons zonder internet abbonement. Dus ik kon alleen thuis op het internet via de WiFi. En hoewel mijn volgende mobiele telefoon binnenkort alweer uitgezocht moet worden – dankzij mijn lieftallige dochter – zal de keus weer op een Samsung of op een Huawei vallen. Betaalbaar en ook nog beschikbaar zonder alle abonnementen poespas. Want naar een telefoon vergelijkbaar als vroeger terug gaan, nee dat kan ik echt niet meer.


Maar hoe leuk het ook is om verbonden en bereikbaar te zijn, ik vind het toch ook wel erg fijn om soms even rust te ervaren. Even wandelen met mijn meisje zonder geluidjes. Even de natuur opzoeken en bewust de gevallen blaadjes observeren. Even rust van het drukke leven dat de social media met zich mee brengt. En hoewel dit erg fijn is, neem ik toch altijd mijn telefoon mee. Niet om de nieuwe status updates te checken - want, ik heb nog steeds geen internet abonnement - maar vooral om onderweg foto’s te kunnen maken en om toch bereikbaar te zijn. Bereikbaar voor noodgevallen, voor vragen of om in het uiterste geval de route op te zoeken. 


Hoe kijk jij tegen mobiele telefonie aan? 

Dit artikel is in samenwerking met T-mobile geschreven.  
Wil je ook samenwerken? Lees dan mijn Info en contact pagina door.

You May Also Like

8 Reacties

  1. Ik heb ook geen internetabonnement op mijn telefoon, alleen via wifi. Lekker rustig dus als je aan het werk bent, maar mensen kijken er wel vreemd tegenaan. Denken dat je uit het stenen tijdperk komt. Haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier staat momenteel de telefoon wel op geluid, maar voor ik werk zocht stond hij eigenlijk altijd op stil. Nu gaat hij uit als het etenstijd is en ben ik dus ook niet meer bereikbaar. (Spoed dingen moeten ze me partner bellen haha)

    Elke dag ga ik wandelen en dan blijft de telefoon thuis of staat hij op stil. Ik ben vaak niet bereikbaar en dat vind ik fijn. Alleen de familie kan dat niet zo waarderen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hier hebben we terug een oud model aangeschaft met gewoon scherm en toesten. geen wifi op gsm.
    en weet je, we missen het ook niet.
    Online op pc, mmm soms dagen na elkaar niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tja mijn werk is enkel en alleen online, dus ik ben bijna altijd online haha. En zonder Internet geen contact met familie en vrienden. Is echt een uitkomst als je aan de andere kant van de wereld woont. Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik soms van What's App wel een beetje gestoord word :P

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben hier heel bewust mee bezig en steeds vaker offline te vinden. Ik zit zeker weinig op mijn telefoon en leg hem wat vaker aan de kant. Soms is het zeker wel een uitkomst, als ik nog eens bedenk hoe we dat vroeger altijd allemaal deden haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Overdag wel, in de nacht totaal niet. Dan wil en kies ik voor mijn/onze rust.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb wel een telefoon maar net als jij zonder abonnement.
    Als ik een dagje weg ben, dan bedoel ik zonder mijn man, dan heb ik een telefoon bij mij, alleen om hem te gebruiken als het nodig is.
    Zoals vandaag zijn we even bij onze achterkleinzoon geweest en dan hebben we beiden de telefoon thuis, ik neem heb bijna nooit mee.
    Ik doe op de PC de dingen zoals Facebook, en eventueel in de avond op de Ipad, dat is vooral handig als ik het Italiaans moet vertalen van de groep waar ik mede beheerder ben, dat is met de telefoon echt geen doen.
    Daar heb ik het ook best heel druk mee, wat mij betreft even te druk, dus daar zal ik ook verandering in gaan brengen.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb wel internet in m'n abonnement omdat één zonder, veel duurder uitkwam voor bellen/sms'en. Ik heb nog maar een klein jaar een smartphone. Ik kies bewust mijn momenten uit om online te zijn. Ook mijn geluid staat meer uit dan aan. Ik heb een favorieten/prioriteitenlijst in mijn contacten en als daar iemand van belt, is er geluid. De anderen komen op voicemail. Verder heb ik alle meldingen (behalve m'n agenda, en ook niet elk event heeft een meldig gekregen) uitgeschakeld. Dat geeft me enorm veel rust. Ik heb ook nog wel een vaste lijn en daar bellen onze goede vrienden en familieleden op.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥