Kerstmarkt Oberhausen 2017

by - november 27, 2017


Ieder jaar proberen wij wel om een kerstmarkt te bezoeken. Ondanks dat het vaak erg druk is heeft het toch een bepaalde gezelligheid en sfeer. Dit jaar was het even puzzelen of wij konden gaan. Natuurlijk moesten wij oppas voor de kleine meid regelen maar we moesten ook mijn rugklachten in de gaten houden. De dagen voor ons geplande uitje gingen namelijk niet helemaal van het leien dakje en het was nog maar de vraag of wij wel weg gingen. Gelukkig ging het na een fysio behandeling een stukje beter en besloten wij alsnog weg te gaan. De keus lag tussen de kerstmarkt en Castlefest, maar door de grote afstand en de kou viel Castlefest voor dit keer af. Op naar Duitsland dus!



Na twee keer de kerstmarkt van Münster te hebben bezocht, besloten wij dit jaar om naar die van Oberhausen te gaan. Deels ook omdat het grote winkelcentrum ook geopend en in kerstsfeer was aangekleed. Natuurlijk hielden wij er geen rekening mee dat het Black Friday was geweest en het was een gekkenhuis! Duizenden mensen kwamen op de koopjes af. En hoewel het winkelcentrum wel mooi was aangekleed was het niet super bijzonder. Na een hapje te hebben gegeten gingen wij opzoek naar de Lush winkel, maar helaas kwamen wij bij een dichte deur aan. Helaas is dit voor mij al de derde keer dat een gepland tripje naar de Lush niet door ging en dit was behoorlijk teleurstellend. Zeker omdat er hier geen Lush in de buurt gevestigd is.



Maar helaas, er was niets aan te doen en wij vervolgden onze weg naar buiten. Hopend dat het iets rustiger zou worden. Maar ik denk dat half Nederland en half Duitsland besloten hadden om in dit weekend richting de kerstmarkt te gaan. Het was schuifelen en worstelen voor een plekje bij de kraampjes. Welke overigens wel weer erg leuk waren!  Ik vind de uitstralingen van die houten huisjes die de Duitsers als kraampjes gebruiken altijd zo mooi! Gelukkig kon ik enkele foto's maken, maar op een puntzak warme Churrio's kochten wij niks.


Na een sfeervol, koud rondje te hebben gelopen, zochten wij onze auto weer op. Die je overigens gratis kon parkeren. Wat een top service! Na een korte rit van zo'n 70 minuten zaten wij weer lekker warmpjes op de bank. Een halve avond lag nog voor ons, maar we besloten om toch redelijk vroeg onder de wol te kruipen om even wat slaap in te halen. De kleine meid worstelt met twee doorkomende tandjes en houdt ons af en toe een nachtje wakker. Dan is zo'n nachtje ongestoord doorslapen wel erg lekker. Helaas voor mij sliep ik nog steeds slecht, maar zo'n rustige opstart ochtend vond ik dan wel weer heerlijk. Kortom, een fijne en rustige namiddag en avond voor onszelf. Eentje die heel erg welkom was en die wij binnenkort nog een keertje over doen.

Of wij volgend jaar weer een kerstmarkt zullen bezoeken is nog even de vraag. Na drie verschillende te hebben bezocht zien wij toch telkens dezelfde kramen en items terug komen en schrikt de drukte ons toch wel lichtelijk af. Misschien dat de Wintereditie van Castlefest volgend jaar wel op het programma komt te staan.

Bezoek jij dit jaar nog een Kerstmarkt?

You May Also Like

4 Reacties

  1. Wat leuk zeg, wel jammer dat je weer voor een dichte deur stond. Het idee is om volgende week zondag naar een kerstmarkt te gaan. Maar mijn meisje moet mee dus eerst maar eens kijken hoe zij het doet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer dat het toch wat tegenviel. Ik ben zelf nog nooit op een kerstmarkt geweest, behalve dan een Zweedse kerstmarkt hier in de buurt. Het lijkt mij wel heel leuk, maar als het zó druk is dat zou ik toch jammer vinden. Wat mij ook wel erg leuk lijkt is een kerstmarkt in Dickens-sfeer. Je hebt zoiets in Dokkum en in Deventer. Voor dit jaar is de keuze dan makkelijk: Deventer komt niet uit qua datum (die lijkt mij wel het leukst), dus als we dat gaan doen wordt het Dokkum.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb de winter editie van Castlefest ook overgeslagen. Het is toch anders. Ik heb fantastische kostuums, maar niet geschikte kleding voor de winter. En dan voel ik me toch kaal. En Lisse ligt niet naast de deur (Duitsland wel). Dus ik ga maar weer voor de zomer editie. Al komt natuurlijk eerst Elfia. En de Duitse kerstmarkten vind ik sowieso geweldig. Dus overmorgen gaan we ook. Waarschijnlijk naar Dusseldorf.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jammer, dat zo druk was. Wij gaan niet naar de kerstmarkt. Maar zijn wel voor het eerst een hele dag samen zonder mijn zoontje weg geweest.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥