Eerste herfstbeelden

by - oktober 02, 2017



Hoewel mijn lichaam(klik) het nooit zo leuk lijkt te vinden, kijk ik ieder jaar weer uit naar die vallende eikeltjes, gekleurde bladeren en lange boswandelingen. De geur van natte bladeren en het gekraak van de bladeren onder je voeten. Heerlijk vind ik het! En laten we vooral die mooie kabouterhuisjes niet vergeten! Ieder jaar is het weer een uitdaging om de mooiste te vinden.. Wat mij betreft is de herfst het mooiste en veelzijdigst seizoen van allemaal.





Nu mij conditie weer een beetje terug is gevonden proberen wij ieder weekend weer de bossen op te zoeken. Niet iedere keer dezelfde, nee ieder weekend - als de planning en het weer het toelaat- zoeken wij een nieuwe wandelplek op. De ene is keer is het dichtbij huis en het andere weekend rijden wij er een stukje voor. Tijdens deze wandelingen verzamel ik zoveel mogelijk herfstbeelden, want voordat wij het weten zijn de bladeren verkleurd en vallen ze alweer van de bomen.  

En hoewel sommige bomen de herfst al volledig omarmt hebben, zijn sommige nog niet klaar om de zomer los te laten. Zij blijven fris en groen. Misschien zijn zij net als wij en hebben deze bomen nog iets langer de tijd nodig om aan het idee van de herfst te wennen.




Of de natuur nu rood, geel, groen of oranje is.. het blijft een wonderlijk iets. En als je dan ook nog een theehuisje middenin de natuur plaatst dan maak je van mij een gelukkig mens. Het is dat onze kleine meid weer naar huis wou , anders had ik hier uren kunnen zitten. Genieten van één van de lekkerste cheesecake en Cappuccino ooit.  Ondertussen luisteren naar de bezigheid van de vogeltjes en het fluisteren van de bomen..  Puur genieten dit soort middagen ♥  Wandel jij momenteel vaak?

You May Also Like

6 Reacties

  1. De herfst is zeker een prachtig veelzijdig seizoen en jij woont nog helemaal in het juiste deel ook! Hier zijn de bladeren altijd heel snel van de bomen door de vele stormen die vanaf de zee komen.

    ps. wat een leuke roze poncho/vest heeft de kleine meid aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, mooie foto's! Ik houd er ook zo van, zeker als de zon goed haar best doet om de rode blaadjes op koper te laten lijken en de gele blaadjes op goud :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Michelle,
    Ik vind de herfst ook een geweldige tijd, de kleuren in de natuur zijn zo prachtig.
    Ik wandel iedere dag met mijn hondje, en dat vind ik heerlijk.
    Wat is je kleine meisje al groot geworden, het wordt al een heel dametje zo.
    Dat vest of wat het is staat haar heel goed, mooie kleur ook.
    Bijna al weer een jaar, net als onze achterkleinzoon, die scheelt drie dag met jou dochtertje.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi overzicht en inderdaad de herfst is ook zo mooi! Hier is het altijd groen, maar toen ik in Buenos Aires was merkte ik hoe fijn toch de seizoenen zijn. Wat een schattige foto's van Eleanor trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige beelden en herfstsfeer Michelle.
    Ik ben het met je eens dat de herfst eigenlijk het mooiste seizoen is want het "leeft".
    Leuk om de foto's van je gezinnetje te zien :-)
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Net als bij jou zorgt de herfst hier ook voor extra gezondheidsproblemen. Of eerder extra pijnklachten. Toch blijf ik het een prachtig seizoen vinden. De kleuren in de natuur, de lichtjes die 's avonds aangaan omdat het zo vlug donker wordt, binnen een heerlijke beker thee drinken en een boek lezen terwijl het buiten aan het regenen is, of hier van jouw prachtige natuurfoto's genieten wanneer wandelen momenteel even minder gaat, ...

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥