Weekly Moments | Panda's, kleertjes kopen & opruimen

by - september 09, 2017

Weekly Moments, een vaste rubriek die iedere zaterdagochtend hier op Kersenbloesems online zal komen. In deze fotoblog geef ik je een kleine sneak peek in mijn afgelopen week! Het is dus eigenlijk de opvolger van Insta-Peek, maar dan uitgebreider, met meer tekst en meer foto's. Foto's van onze kleine Eleanor, mooie wandelingen, fijne middagen thuis en al het moois wat wij onderweg tegen komen. Pak een lekkere kop thee of koffie erbij, kijk gezellig mee met deze Weekly Moments en laat vooral een reactie achter hoe jouw week was..

Zaterdag



De zaterdag zag er eigenlijk hetzelfde uit als al onze zaterdagen de laatste tijd. De boodschappen werden in huis gehaald, op de markt werd er vers fruit en groentes gehaald en we dronken samen koffie. In de middag werd er echter geklust! De laatste items voor Eleanor´s kamer had ik ontvangen en alles kon nu eindelijk worden opgehangen. Hier zal nog een apart blogje over komen, maar voor nu een kleine sneak peek!

Zondag



Hoewel we dit mooie weer niet hadden verwacht, was het een prachtige, zomerse dag. We besloten om er nog even van te genieten door een mooie boswandeling te maken. De rest van de middag zaten wij binnen voor een verjaardag. Wat vond de kleine meid het toch weer mooi, de vele mensen, de aandacht die ze er kreeg en vooral de andere omgeving. Na een uurtje begon ze toch wel erg moe te worden en besloten wij richting huis te rijden. En terwijl de kleine meid sliep, maakte ik een hollandse maaltijd: Stampot Andijvie. En omdat ik weer zelf maaltijden voor Eleanor wil gaan bereiden, kookte ik een beetje voor haar mee. Deze twee bakjes kunnen alvast de voorraad in voor dagen dat wij iets eten wat voor haar niet zo geschikt is.

Maandag



Voor vandaag hadden wij eigenlijk geen planning. Het was goed weer en ik bedacht mij later op de dag dat Eleanor wel wat nieuwe kleding kon gebruiken. De t-shirtjes worden langzaam voor lange mouw ingeruild en haar huidige maat wordt eigenlijk te kort. Tijd voor een shopping tripje dus! Shirtjes kan ik eigenlijk overal en nergens voor haar halen, maar broekjes en legging is een ander verhaal. We kochten wat bij de Nameit en de Primark en dronken na afloop nog wat bij onze favoriete lunchroom: Bagels & Beans. Helaas bij thuiskomst kwamen wij erachter dat bijna niks van de Primark paste. Het viel erg klein uit, alles behalve de leggings konden helaas terug.

Dinsdag



Hoewel wij voor vandaag een uitstapje gepland hadden, voelde ik mij niet top. Met het stretchen van mijn oren van vorige week is er een kleine ontsteking ontstaan. En hier reageerden mijn lymfeklieren ontzettend op. Al een paar dagen liep ik met oor- en hoofdpijn. Maar in de middag besloten wij toch nog om ons uitstapje te vervolgen, naar de Botanische tuin in Münster. Een paar jaar (klik) geleden waren wij hier ook en wij wilden altijd nog eens terug gaan. Hoewel er nog wel iets in bloei stond, waren we toch iets te laat in het jaar gegaan. Jammer, maar we waren toch lekker eventjes een middagje weg.

Woensdag



Sinds de laatste paar weken heb ik weer een 'Oma dag' op de woensdag. Vanaf 11 uur breng ik Eleanor naar mijn moeder en dan heb ik deze middag de handen vrij voor afspraken, hobbies en al het andere waar ik normaal niet aan toe kom. Zo ook deze woensdag, alleen nu was ik natuurlijk samen met manlief. We brachten samen Eleanor weg en gingen direct door naar onze favoriete lunchroom om weer eens rustig te lunchen. Twee uur laten verlieten we de Bagels & Beans pas weer. Het was erg gezellig en ook fijn om eventjes rustig aan te doen en te genieten van ons eigen eten. 

Eigenlijk hadden we oorspronkelijk het idee om deze middag rustig aan te doen, maar bij het zien van de zolder kriebelde het gelijk om deze te gaan opruimen. En dat deden wij ook. De zolder, de schuur en de trapkast werden allemaal opgeruimd. Twee keer hebben wij de auto volgeladen om naar de kringloop te brengen, vele curverboxen zijn leeg geruimd en een paar uur later was alles dan ook echt netjes! 

Donderdag



Aangezien bijna alle gekochte kleertjes van begin deze week weer terug naar de winkel konden, besloten we om toch eventjes langs de Prenatal te rijden. De meeste merkjes die er hangen vind ik echt te prijzig voor die paar keer dat ze het aan heeft, maar Prenatal eigen merk vind ik altijd goed te doen. Daar slaagden wij dit keer ook mee! Twee shirtjes met lange mouw, een jurkje en twee leggings. De andere twee broekjes konden weer terug, want ook deze pasten niet. De rest van de middag besteedde wij aan andere boodschappen en af en toe zette ik een kruissteekje..

Vrijdag



De eerste echte herfstdag, althans zo voelde het. Wij bleven lekker binnen, keken onder het genot van de nieuwe aquarium lamp naar de visjes, speelden wat en dronken koffie. Terwijl man- en dochterlief even samen op pad gingen, ruimde ik  mijn kledingkast voor de zoveelste keer op. De t-shirts mogen nu weer plek maken voor lange mouwen en het werd tijd om oude kleding weer eens onder de loep te nemen.  Bijna een halve vuilniszak aan kleding zocht ik uit, deze kleding mag nu weer iemand anders blij maken. En ik ga eens rustig om mij heen kijken na wat nieuws.

Voor het eerst in maanden bakte ik pannenkoeken voor ons, zette ik langer dan een half uurtje wat borduur steekjes, ruimde wat op en genoot ik van de rust in huis.

                                                                             


En dat was onze vakantie week alweer! We hebben nog een weekendje en dan zal het gewone leven weer gaan beginnen. Stiekem ook wel weer lekker hoor! Je bent toch aan je eigen ritme gewend. De afgelopen week gingen we niet zoveel weg als gepland, maar helaas was het weer hier niet naar, des ondanks hebben we toch een prima weekje gehad met veel lieve lachjes van Eleanor. En als ouder zijnde, wat wil je nog meer he..    Hoe was jouw week?

You May Also Like

4 Reacties

  1. Wat heerlijk dat je weer aan het borduren bent. Ik heb het nu ook ontdekt, niet zo moeilijk en groot als dingen die jij maakt hoor :-). En wat een leuke panda poster!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker, het is een fijne en ontspannende hobby die ik er echt weer vaker bij moet pakken! Ik ben zelf ook met kleine pakketjes begonnen, al werden deze al snel groter en groter ;)

      Verwijderen
  2. Heerlijk hoor, dat Bagels & Beans. Ik wil er zeker ook weer eens heen<3
    En wat lief dat Panda lijstje voor haar kamer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier begint het personeel ons te kennen, een teken dat je er een beetje te vaak komt haha ;) Wij komen er sowieso wat minder sinds de kleine meid zo bewegelijk is. Al ga ik er nog wel graag en vaak alleen met vriendinnen heen, heerlijk even ontspannen met de lekkerste koffie die er is ;)

      Verwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥