Monthly Stitch | Augustus

by - september 04, 2017



Net als vorig jaar ga ik ook dit jaar, aan het einde van iedere maand terugblikken op mijn gezette kruisjes. Dit jaar alleen wel onder een andere naam: Monthly Stitch. Ik vond de naam er beter bij passen maar het concept blijft hetzelfde. Aan het einde/ of aan het begin van de nieuwe maand blik ik terug op mijn borduurwerk(en) waar ik die maand heb gewerkt. Zo om te kijken hoeveel ik die maand heb geborduurd, maar ook om de motivatie erin te houden. Want deze motivatie wil nog wel eens wegzakken als je aan zo'n groot borduurwerk borduurt.  Deze maand blik ik terug op de Wreath of All Seasons.

- Foto van Juli -

De vaste bezoekers kunnen zich deze foto misschien al niet eens meer herinneren. Het is dan ook alweer een tijdje geleden dat ik over een borduurwerkje schreef. Laat staan dat ik een Monthly Stitch online zette. Ik heb dan ook geen goede foto voor het vergelijken, want de vorige Montly Stitch stamt alweer uit Februari (klik) Het borduren schiet er vaak bij in, zonde eigenlijk want het was toch één van mijn favoriete hobby's. 

Nu met de komst van de herfst begint het te kriebelen om weer zo'n fijn borduurwerkje uit de kast te pakken. Misschien de Wreath maar misschien ook wel de Fall Fairy (klik) Want borduren, dat doe ik toch het liefste in de herfst- en wintermaanden. Maar of ik er dit jaar weer net zoveel aan toe kom, geen idee. We zullen het zien, maar eerst wilde ik toch graag mijn kleine voortgang vast leggen.

- Waar ik nu borduur -

- Het geheel -

Misschien een mooie uitdaging om de borduurnaald weer vaker vast te pakken. En de series, Instagram en chatberichten wat vaker weg te klikken. Al zijn sommigen ook wel heel gezellig. Een uitdaging die ik veel tegenkom, niet alleen bij mijzelf maar ook bij anderen. Ik ga het maar weer eens proberen. En jij, borduur jij nog?

You May Also Like

9 Reacties

  1. Dit is zo'n mooi borduurwerk. En herfst en winter zijn ook de beste tijden om te borduren. Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het wordt al super mooi! Maar wel heel herkenbaar dat de tijd voor een hobby er vaak een beetje bij inschiet. Ik betrap mezelf daar ook vaak op en neem me iedere keer weer voor om er toch wat meer tijd voor vrij te maken. Het is namelijk zo leuk! Gelukkig breekt de tijd van binnen zijn weer aan, dan lijkt het allemaal wat meer vanzelf te gaan met de handwerkjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Precies, net zoals de paddenstoelen schieten de handwerkjes straks uit de grond. Ehh uit onze handen ;)

      Verwijderen
  3. Jazeker borduur ik nog! Luisterboek op mijn oren en gaan, vind het heerlijk als onze madam even slaapt. Je borduurwerk word wel heel erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je borduurwerk wordt mooi. Bij mij moet deze nog ingelijst worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een vordering. Leuk om te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het heel jammer dat mijn spieren -en gewrichten zo'n problemen geven bij het handwerken. Een tijdje terug heb ik twee babydekentjes gehaakt en toen is er een zenuw in mijn rechteronderarm beschadigd. Bij een vorige sjaal kreeg ik binnen de kortste keren een ontsteking in een spier in mijn schouder en eigenlijk is het zo telkens wel iets waardoor ik het handwerken steeds langer laat liggen. Terwijl ik er eigenlijk heel veel zin in heb om nog eens iets af te werken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat jammer Zwartraafje! Zeker als je iets zo leuk vind om te doen. Heb je al een speciale haaknaald geprobeerd? Zo'n ergonomische? Vast wel, maar dacht ik vraag het toch maar eventjes. Schijnen goed te werken.

      Bij mij is het ook heel wisselend, merk dat borduren weer goed gaat momenteel. Eerder ging haken beter, maar soms juist totaal niet! Maar tegenwoordig handwerk ik nog geen 30 minuten per 4 dagen (?) dus mijn spieren hebben ook weer alle tijd om ervan te herstellen.

      Verwijderen
    2. Oei, ik zie je reactie nu pas. Ik heb geen speciale ergonomische haaknaald. Eigenlijk gebruik ik steeds dezelfde naald. Een die ik van mijn moeder heb gekregen én die - als ik heel eerlijk ben - stilletjes aan aan vervanging toe is. Misschien moet ik toch maar eens uitkijken naar zo'n ergonomische. Momenteel ben ik aan een sjaal bezig maar om de 6 priemen moet ik stoppen. Het zal dus vrijlang duren vooraleer hij afgeraakt maar het is nog altijd beter als niets kunnen doen hé.

      Verwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥