Klaar voor de herfst?

by - september 22, 2017

Terwijl ik het eigenlijk nog niet zo doorhad is het langzaam herfst geworden. Natuurlijk zag ik de eerste paddenstoelen verschijnen en de bladeren vallen, maar toch had ik het nog niet zo door. In mijn hoofd is het nog steeds juli. Niet omdat ik van warme temperaturen houdt, maar omdat de tijd zo snel gaat. Ik vind het lastig voor te stellen dat wij alweer op weg zijn naar het einde van September. Dat het ene seizoen alweer wordt ingeruild voor het andere. 



Dat het seizoen van warme thee, plaidjes en handwerken is aangebroken. Het seizoen van cocoonen en paddenstoelen spotten. Het seizoen waarin onze kleine meid alweer één jaar zal worden. Het mooie kleurrijke seizoen dat zich voor de winter, voor het einde van het jaar - van 2017 - aandiend. De tijd gaat snel, ik blijf het zeggen. Aan de kleertjes van de kleine meid is dit goed te merken, deze zijn namelijk onderhand  al niet meer zo klein. Deze nemen al echt een eigen plek in op het wasrekje. Toen ik dit zag - en ook echt doorhad - werd deze mama toch wel een beetje emotioneel. Maar dit wordt nog even geparkeerd, voor als ze echt één wordt.

Eerst wil ik even stil staan bij het veranderen van de seizoenen. Bij het veranderen van het groen naar het oranje en rood. Kleuren waar ik niets mee heb, totdat het in de natuur te vinden is. Het zette mij aan het denken. Ben ik er klaar voor? Ben ik klaar voor de herfst? 

Terwijl ik de afgelopen week iedere dag mijn rug, gewrichten en spieren weer opmerkte, weet ik dat mijn lichaam de herfst ook voelt. Hoe mijn spieren op de koudere temperatuur reageren en hoe mijn botten de koude wind voelen. Geestelijk ben ik klaar voor de herfst, het is immers mijn favoriete seizoen! Maar mijn lichaam heeft nog even tijd nodig om hier aan te wennen. Het vond die warmere temperaturen wel fijn. Stiekem ben ik wel benieuwd hoe de combinatie : Eleanor, herfst en hypermobiliteit zal zijn. Benieuwd maar ik merk ook een tikkeltje angst op. We zullen het zien. Er is een nieuw hoofdstuk aangebroken, eentje met mooie- en minder fijne momenten.

You May Also Like

4 Reacties

  1. De herfst, ook ik had het niet door tot ik buiten keek en de bladeren echt al zag verkleuren en de vele regenbuien die wij hadden. De kou trekt altijd in het lichaam en dat je hier last van hebt kan ik me goed voorstellen. Hopelijk valt alles mee in de herfst en kun je heerlijk de balans vinden en blijft je lichaam rustig. Ik merk het helaas ook altijd aan mijn rug, de kou doet spieren geen goed...

    Ik kijk wel echt uit naar al je mooie herfstfoto's! De herfst lijkt altijd het mooiste seizoen voor de wandelfoto's he.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo leuk dat jullie kleine meisje alweer bijna 1 jaar wordt! Zal een bijzondere dag zijn. Toch kan ik me ook wel voorstellen dat je met die grotere kledingmaatjes aan de waslijn extra beseft hoe snel de tijd voorbij vliegt. Want inderdaad, voor je het weet breken de feestmaanden weer aan. Goed om er door middel van zo'n blogje even bij stil te staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kan me voorstellen dat jij wat meer tijd nodig hebt om te wennen aan een nieuw seizoen. Zelf ben ik gek op de herfst. Het is zo'n mooi seizoen. Ik ben dan ook erg dankbaar om te leven in een land met oktobers, zeg maar. Herfst oktobers wel te verstaan. Een land met alleen maar zomers vind ik echt niets aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind de herfst soms mooi. Maar heb moeite met vroeg donker en meer binnen zitten. Kan wat moeilijker met Stijn veel fietsen. Hij houdt echt niet van regen, tja wie wel. En gaat zo snel de kleertjes en eerste jaar.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥