Even binnenkijken | Eleanor's kamer

by - september 29, 2017



In mijn vorige binnenkijker(klik) gaf ik jullie een kijkje in de woonkamer en keuken, vandaag geef ik jullie een rondleiding door Eleanor's kamer. Zoals ik eerder vertelde, wilde ik eerst haar kamertje zo goed als af maken voordat ik het liet zien. Haar kamertje is nu zo ver, op een mooi vloerkleed en plafon lamp na, dat ik het graag aan jullie laat zien.




De muren verfden wij dezelfde kleur blauw/turquoise als op de beneden verdieping. Voornamelijk omdat ik het een hele mooie kleur vind, maar ook omdat ik geen roze of paarse meiden kamer wilde creeëren. Het mocht allemaal wel wat stoerder! De zwart en wit tinten van het Monochrome kom je tegenwoordig overal tegen  en stiekem vond ik dit wel erg leuk! 

Voor de accessoires kozen wij dus vooral items en printjes in deze stijl. Bewust heb ik deze keer niet voor één duidelijk thema gekozen, zoals uiltjes - al zie je er her en der nog wel eentje - maar gaan de weg heb ik leuke items verzameld die ik er prima bij vond passen. Zo lang het bij de blauwe muur en het monochrome thema paste was ik tevreden.





En een stoere naamslinger maakte het plaatje helemaal compleet. Ik wilde graag iets anders dan een plankje of een fotolijst boven de commode hebben hangen en kwam na wat avondjes zoeken op het wijde web op dit idee uit. En achteraf ben ik er erg blij mee! Aan de muur hangen meerdere dingen, maar aangezien ze stuk voor stuk niet té groot zijn vond ik het prima bij elkaar passen zonder dat het te druk zou worden.



Een klein rekje met wat leuke spulletjes. Van een foto'tje tot aan een eerste spaarpotje.  Om het geheel wat op te fleuren stak ik twee takjes gedroogde Eucalyptus in het vaasje.  En de veer en tipi tentje kwamen heel leuk terug op de groeimeter. Geheel toevallig aangezien ik deze twee houten blokjes eerder had gekocht dan de groeimeter.



En haar kledingkastje die tegenover haar bedje staat. En met deze foto zijn we haar kamertje alweer rond gegaan. Zoals je misschien merkt zijn her en der nog lege plekjes te vinden, dit is bewust gedaan met oog op de toekomst. Misschien dat ze er dan nog wel een speeltafeltje of speelgoedkist bij krijgt en hier is dan nog fijn de ruimte voor.

Voor nu zijn wij dik tevreden en hoewel er niet heel duidelijk één thema in zit, vind ik het een mooi geheel geworden. Een ruime en lichte meidenkamer waar weinig roze is te vinden. Precies zoals wij het bedoeld hadden. En nu ben ik natuurlijk wel erg benieuwd wat jij ervan vind!

You May Also Like

5 Reacties

  1. Wat een gezellig kamertje! De naamslinger vind ik ook erg gaaf, beetje stoer en feestelijk tegelijk. Gebruiken jullie de luieremmer veel? Wij hebben er namelijk (nog) geen gekocht omdat ik het nut er niet zo van in zie, of heb ik het helemaal mis?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ow ik moest even schakelen hoor, ik had zo haar oude kamertje in gedachten en was heel even vergeten dat jullie verhuist waren. Dus dacht jeetje wat groot opeens hihi.

    Wat een mooi fijn kamertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi kamertjes. Wat een fijne kleuren zo bij elkaar :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een super leuke kamer! Leuke foto ook van de naamslinger met Eleanor eronder :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥