Eleanor | 10 maanden oud

by - september 13, 2017

Vandaag weer een maandupdate van onze kleine meid! En hoewel ik de vorige update's met plezier schreef, zat er toch altijd een negatieve noot achter. Het slapen van de kleine meid was altijd een dingetje, ze was vele dagen slecht gehumeurd of had gewoon erg veel last van haar doorkomende tandjes. Deze maand echter, was ze het zonnetje in het huis! Lees je weer gezellig mee met deze maandelijkse update?


Groei


Ik ben al een aantal weken niet meer op het consultatie bureau geweest, dus haar daadwerkelijke groei weet ik niet precies. Aan de hoeveelheid bezoekjes aan het cb kan je duidelijk merken dat wij de laatste tijd zekerder van onszelf zijn geworden. De kleine meid doet het heel goed en extra controles en vragenuurtjes hebben wij nu minder behoefte aan. We vonden het super fijn dat het die eerste maanden beschikbaar was hoor, maar voor nu hebben wij er minder behoefte aan. Wel zijn wij overgestapt naar maatje 80, zowel voor shirtjes als broekjes. Dus groeien, dat doet ze zeker wel.

Voeding


Met voeding hebben wij nooit echt problemen gehad. Ze eet wat wij haar voorzetten en ze lijkt hier altijd goed op te reageren. Natuurlijk eet ze de ene dag beter als de ander, maar we hebben nooit geen darmklachten, buikkrampjes of misselijkheden gehad door voeding. Momenteel laten wij haar vaker kennis maken met 'ons eten'. Een hapje vla, een stukje krentenbrood.. het mag allemaal met mate van ons. Langzaam maar zeker gaat ze steeds meer met ons mee eten en worden de potjes voeding ingeruild voor eigen gekookte maaltijden. Ze mag veel van ons hebben, maar we kijken altijd wel uit met suikers en zout. Deze kook ik bijvoorbeeld niet mee met haar maaltijden en ook haar snacks voor tussendoor zijn babyproof, zoals een soepstengel, rijstwafel of haar geliefde maischipjes.


Ontwikkeling


In de vorige maandupdate schreef ik al dat ze zichzelf kon optrekken tot staan, en dat is deze maand alleen maar beter en soepeler geworden. Ze trekt zich overal aan op en valt bijna nooit. Ze gaat heel sierlijk zelf weer zitten en heel soms zie je  haar wat stapjes rond de tafel zetten. Ik ben dan ook erg benieuwd wanneer de 'echte' eerste stapjes zullen komen.

Het tandjes drama lijken we achter de rug te hebben. Acht tandjes heeft ze er nu door. Op de onderste rij zijn de vier tandjes al helemaal volgroeid en de bovenste rij begint ook al aardig vorm te krijgen. Wel heb ik het idee dat dit langer lijkt te duren, maar misschien is dat ook mijn gevoel erbij.

Slapen


Vooral met haar slaapritme kunnen wij de laatste tijd merken dat mevrouw ouder wordt. Ze doet nog steeds drie slaapjes verspreid over de dag, maar ze zijn allemaal korter geworden. Waar ze eerder standaard twee uur sliep, slaapt ze nu anderhalf a een uurtje. Wel verschild dit per dag, je kan goed merken wanneer ze bij moet slapen na een drukke dag en wanneer ze uitgerust is.  Meestal slaapt ze van 08:15 tot 09.30, van 12.15 tot 13.45 a 14.00 en van 17.00 tot 17.45 uur.  Om vervolgens tegen 19.00 a 19.15 uur de nacht in te gaan.



Eigenlijk zou ik het liefste naar twee langere slaapjes toewerken, i.p.v drie korte. Vooral omdat ze altijd huilend en overstuur na haar derde slaapje wakker wordt, maar overslaan lijkt voor nu nog geen optie. Ik kijk dan ook per dag waar ze behoefte aan heeft en speel hier op in, maar ergens hoop ik wel dat dit derde slaapje er binnenkort af kan..


Humeur


Voor deze maandupdate even een nieuw onderwerp, namelijk humeur! Toen ik op de 'Oei ik groei' kalender weer een grote sprong zag aankomen, hield ik mijn hart vast. Na de vorige sprong en tandjes zag ik het best zwaar in, maar gelukkig viel dit reuze mee! Ondanks dat ze met 41 en een halve week in de sprong moest komen, en ze is nu 43 weken, merken wij hier niets van. Qua humeur dan, qua slapen en ontwikkeling gebeurd er van alles zoals je kon lezen. Natuurlijk kan het zo zijn dat ze er later in komt, maar meestal loopt ze aardig gelijk met deze kalender. Misschien dat dit keer het ons bespaard blijft, wat ik helemaal niet erg zou vinden! En als ze niet vrolijk is, dan is dit altijd aan honger, een vieze luier of slaaptekort te wijten. En deze zijn vaak weer gemakkelijk te verhelpen. Al met al, ze is zo vrolijk en hier genieten wij iedere dag volop van 




Een heel ander persoontje leek ze deze maand. Het lieve, tevreden persoontje die wij de eerste vier maanden ook mee mochten maken leek weer terug te zijn, voordat ze kennis maakte met sprongetjes, slaaptekort en pijntjes. Haar eigen lieve zelfje noemen wij dit vaak. Niet dat ze hiervoor niet lief was, maar ze is nu gewoon anders in humeur en doen en laten. Sommige ouders zullen dit vast wel begrijpen en ook als wij zeggen dat we nu dubbel zoveel genieten van onze kleine meid ♥ 

You May Also Like

9 Reacties

  1. Wat een fijne update :-). Hopelijk blijft het goed gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat hopen wij ook ;) Maar met de sprongetjes en tandjes weet je het nooit zeker hoe het verloopt. Wel kan ik gelukkig zeggen dat het sinds kort een stukje makkelijker is geworden..

      Verwijderen
  2. Een echte dame dus! Leuk deze update inclusief leuke foto's van jullie mooie meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn dat het een fijnere maand was, die eerste foto vond ik wel heel goed passen bij je eerste zinnen. Meisje in de zon die het zonnetje in huis leek :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk gevonden! En inderdaad, het was gewoon een hele fijne maand met haar.

      Verwijderen
  4. Wat fijn dat het zo goed gaat! Mooie foto van jullie prachtige meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk om te lezen. En 3 slaapjes is inderdaad lastig met weg gaan. Stijn heeft altijd 2 korte. Ik zou graag naar 1 lang slaapje. Maar dat lukt hem nog niet. Mooie dame.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke foto s vooral de laatste doet mij aan iemand denken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik herken dat tongetje ook van oudere foto's hihi ;)

      Verwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥