Op eigen benen

by - augustus 10, 2017



Als ik naar bovenstaande foto kijk, kan ik nog maar moeilijk geloven dat je ooit dit kleine mensje was. Dit kleine meisje met gebalde vuistjes dat zo lekker in de box sliep. Maar niets is minder waar, bijna negen maanden geleden was je echt zo klein. In deze negen maanden heb je veel gezien, beleefd en geleerd. Van omrollen, zitten tot aan kruipen. En nu de volgende mijlpaal, zelf gaan staan. 

Al een paar dagen gaf je ons glimp van je volgende doel, het willen leren staan. Eerst heel voorzichtig met de hulp van papa of mama en later probeerde je het zelf. Vele keren lukte dit niet en eindigde jij op je pamper kontje. Maar hoewel je nog zo klein bent, ben je ook een echte doorzetter. In één dag leerde je dat als jij je beentje anders neerzette dat je er al halverwege was. Nog een dag later kwam ook het andere beentje er gezellig bij staan. En nu ben je papa of mama niet meer nodig om te gaan staan. Nu kom je zelf overeind om de tafel te bekijken en om Bentley een bezoekje op de bank te brengen.



En hoewel je nu prima zelf tegen dingen aan kan gaan staan, blijft mama toch dicht bij je in de buurt. Om je aan te moedigen, om je te laten lachen in tijden dat je toch nog een beetje onzeker bent en om je op te vangen. Want voor nu nog ben je mijn kleine meisje. Over een tijdje ben je dat nog steeds, alleen minder klein en een stuk vlugger. Want jouw kennende heb je alweer een nieuwe mijlpaal in gedachten ♥

You May Also Like

7 Reacties

  1. Het gaat snel he? Een cliché die niet te ontkennen valt, geniet er maar zoveel mogelijk van.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het gaat echt heel erg snel! Soms vraag ik mij wel af of ik wel geniet van en met haar geniet, maar soms wordt je ook zo in het dagelijks leven meegezogen..
      Mooi puntje om dagelijks weer even op te letten.

      Verwijderen
  2. Jeetje wat gaat het snel meid! Nog even en je kunt achter haar aanrennen :D Heel mooie foto trouwens die bij het water!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat gaat inderdaad niet meer zo lang duren! En dankjewel

      Verwijderen
  3. Wat gaat het toch snel, wat een verschil. Heerlijk nu ze zelf steeds meer de wereld kan ontdekken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En dat vind ik één van de mooiste kanten aan het ouderschap, je kleintje zien ontwikkelen! Het zien dat je kleine, hulpeloze baby steeds meer zelf kan en ontdekt.

      Verwijderen
  4. Mooi geschreven. Is zo leuk die ontwikkeling te volgen.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥