Weekly Moments | Week 32

by - augustus 12, 2017

Weekly Moments, een vaste rubriek die iedere zaterdagochtend hier op Kersenbloesems online zal komen. In deze fotoblog geef ik je een kleine sneak peek in mijn afgelopen week! Het is dus eigenlijk de opvolger van Insta-Peek, maar dan uitgebreider, met meer tekst en meer foto's. Foto's van onze kleine Eleanor, mooie wandelingen, fijne middagen thuis en al het moois wat wij onderweg tegen komen. Hopelijk vind je het leuk om deze Weekly Moments te bekijken.. 

Zaterdag



De zaterdag, de eerste dag van het weekend en tevens het 'laatste weekend' van onze vakantie. Een dag waar zon en regen elkaar afwisselden. Nog moe van ons zwemtripje van de afgelopen donderdag besloot ik dat we het even rustig aan zouden doen, ook met oog op ons uitstapje van de volgende dag. Maar een hele dag thuis zitten met een mieperige kleine meid is ook niet alles. Dus wij gingen opzoek naar wat leuks in de buurt. En liet er nu net een open tuinen dag georganiseerd worden! Tientallen huizen gooiden hun tuindeuren open voor publiek. Tuinen met vele soorten bloemen, planten en bomen. Sommigen met een verhaal, sommigen met een rustgevende vijver.

Nog meer foto's van deze bloemrijke middag komen zeker nog voorbij! Want op deze middag hebben we zoveel mooie dingen gezien dat het bijna zonde zou zijn om dit niet te delen..


Zondag



Eindelijk was het dan zover, een dagje Castlefest! Vele jaren was ik er voor het laatst geweest. Ondanks dat ik het spannend vond om de kleine meid mee te nemen, trotseerden wij toch de autosnelweg voor de komende twee uur. Na een rustige rit arriveerden wij bij de Kasteeltuinen in Lisse. Een prachtige locatie met nog mooiere kostuums en kraampjes. Een fijne middag die eigenlijk te snel werd beëindigd, maar natuurlijk stond ons meisje voorop. Hopelijk gaan we volgend jaar weer, en misschien dan toch met z'n twee'tjes.  

Maandag



De maandag stond in het teken van rustig aan doen. Even weer wennen aan de normale zaken, want de vakantie was weer voorbij. De dagjes weg werden ingeruild voor en poets doekje en ook de vele wasmanden met was werden weggeruimd. Tussen de bedrijven door maakte ik wat foto's van ons huisje, want ons nieuwe stulpje is nog steeds niet online gekomen. Binnenkort geef ik een kleine virtuele rondleiding, beloofd! 

Aangezien ons nieuwe voornemen is om iedere dag even buiten de deur te gaan, besloot ik om s'middags even naar de winkel te lopen met de kleine meid. Even wat afleiding. Onderweg kwamen wij deze mooie vlinderstruiken tegen. Niet één, niet vijf nee wel een stuk of twintig stonden er op een rij! Je kan je de geur en hoeveelheid bijen wel indenken denk ik :)

Dinsdag



Hoewel de dinsdag met een uitstapje naar het mama café begon, heb ik hier geen foto's van. Dit om de privacy van andere moeders en kindjes te beschermen. Een kort uitstapje aangezien we pas wat later vertrokken en omdat de kleine meid er niet zo'n zin in had. Hoewel ze de vorige keer zich er zo leuk vermaakte en alle kanten op kroop om met de andere kindjes te spelen, wilde ze dit keer alleen bij mij zitten. Prima, volgende keer beter.. Na een lange powernap van bijna drie uur, ging ze vrolijk weer verder spelen. Alleen dit keer niet alleen,maar samen met Bentley! Voor het eerst heb ik ze samen zien spelen met één speeltje en oh jongens wat smelt je moeder hart dan snel weg 

Woensdag



De woensdag staat vaak in het teken van mijn vrijwillergerswerk, althans om de week dan. Deze week kwam het mooi uit. De kleine meid wilde s'ochtends niet slapen en hoewel ze er erg veel lol in had dat ze voor het eerst zelfstandig ging staan, was het huilen, miepen en nog eens huilen. Ik voelde mijzelf ook niet zo happy trouwens. Een vervelende ochtend die gelukkig later veel gezelliger werd toen wij eenmaal mijn Cliënt ophaalden. Samen reden wij naar de kinderboerderij hier dichtbij en daar keek de kleine meid haar ogen uit. Hoewel ze de bokjes leuk vond, vond ze de kippen nog leuker. Terwijl wij even van het zonnetje konden genieten, was de kleine meid stilletjes om zich heen aan het kijken. Een heerlijke manier om moe te worden.

Want eenmaal thuis kon zij na een flesje heerlijk slapen terwijl wij nog even een kopje koffie dronken. Toch nog een prima dag, eentje die ik in eerste instantie graag had overgeslagen. Maar helaas met zo'n klein hummeltje heb je het niet altijd meer voor het zeggen..

Donderdag



Gelukkig was de kleine meid stukken vrolijker vandaag! Het klink cliché, maar als je kleintje niet lekker in zijn of haar vel zit dan zit je dat zelf ook niet. Kan je zien hoe veel eigenlijk hun je dag en humeur bepalen, oeps hihi. Na een ochtendje met Bentley te hebben gespeeld pakten wij s'middags de auto om wat boodschappen te doen. Vervolgens reden we door naar opa en oma om daar even te spelen. Ondanks dat zij de katten van mijn ouders erg leuk vind en er ook iedere week komt, moeten de poezelige vriendjes helaas nog steeds niks van haar weten.

Tegen de avond was mijn lichaam zo moe dat ik niet veel meer deed. De hypermobiliteit die even weer van zich laat horen misschien? Ik stond nog wel even op om deze mooie zonsondergang vast te leggen..

Vrijdag 



De vrijdag begon fijn, ik hoefde niet voor Eleanor´s ochtendfles op te staan. Deze gaf manlief namelijk. De aankomende tijd is de Vrijdag onze papa dag en dat betekend dat deze mama net ietsjes langer in bed kan blijven liggen. Een dag die ervoor bedoeld is dat ik mijn achterstallige huishoudelijke klusjes kan uitvoeren, afspraken buiten de deur plan en even wat tijd voor mijzelf pak. Tijd voor mijzelf zonder dat ik Eleanor mee moet nemen of oppas voor hoef te zoeken.Voor deze eerste middag vrij had ik afgesproken met een vriendin. Samen gingen wij uitgebreid lunchen. Eerst met een Cappuchino met een broodje en later nog een luxe yoghurt met granola, fruit en cranberry compote toe. Een fijne en gezellige middag. Eentje die ik afsloot met wat nieuwe bloemetjes op de vaas. Echinacea´s die eigenlijk bijna uitgebloeid zijn, maar nog best een paar daagjes kunnen blijven staan.

-  -  -


Een fijn dagje om de werkweek mee af te sluiten, want ons weekend zal voortaan al op vrijdag beginnen. Een fijne oplossing, eentje waar ik binnenkort nog wel een stukje over zal schrijven voor de nieuwsgierigen. Heb jij nog wat leuks gedaan deze week?


You May Also Like

3 Reacties

  1. Wat een leuk weekje met leuke dingen, en over als je kindje niet lekker in haar vel zit.. Je dat zelf ook niet zit. Dat snap ik volledig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer een leuk en gezellig overzicht wat moeilijkheden. Leuke foto's . Wat ben ik benieuwd naar je kleine virtuele rondleiding!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wonderful! Great photos ! :) <3<3..thank you for sharing this impressions! ;) Have a nice weekend and best wishes from axamer lizum hotel ( http://www.alpinhotel-schloesslhof.at )...yours, Maria ;)<3

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥