Dagje dierentuin

by - augustus 03, 2017


Toen wij wat uitjes voor onze vakantie gingen bedenken kwamen wij al heel snel op een dagje dierentuin uit. De vraag was meer welke, want tegenwoordig heb je er zoveel! Zeker als je alle dierentuinen in Duitsland ook nog meerekent! Want eerlijk gezegd, wij vinden vaak deze dierentuinen fijner om te bezoeken dan die in Nederland.. Deze keer viel onze keus dan ook op de Allwetterzoo in Münster.




En dat heeft eigenlijk voornamelijk met de reistijd en entreeprijs te maken. Want aangezien wij dicht bij de grens wonen, zijn wij sneller in Duitsland dan in het midden van ons kikkerlandje. En laten wij wel wezen, de Nederlandse dierentuinen vragen soms de hoofdprijs! Terwijl onze Duitse buren vaak maar een tientje a vijftien euro vragen..



En deze dierentuinen zijn echt niet kleiner of minder mooi aangelegd. Integendeel zelfs! Onze buren hebben vaak grotere verblijven voor de dieren en mooiere aangelegde paden. Kijk nu dit meertje met brug eens, prachtig toch! Terwijl de Steenbokken in de achtergrond van het sappige gras aten, zwommen de eenden en Pelicanen rustig voor je langs.




Wat ik vooral erg leuk vond, is dat ze ook wat andere dieren hadden dan de standaard Olifanten, giraffen, neushoorns, antilopes en leeuwen. Naast een Aquarium- en reptielen huis hadden ze ook vele knaagdier- en vogel soorten. En één vogelsoort mocht je zelfs voeren! Het Lori verblijf was open gesteld en door middel van kleine bekertjes suikerwater kon je deze mooie vogeltjes voeren. 




En natuurlijk is geen dierentuin dagje compleet zonder een bezoekje aan de Stokstaartjes. De standaard dierentuin dieren zoals olifanten, beren en Orang Oetans mogen we van mij eerlijk gezegd wel wat sneller langslopen. Maar als ik stokstaatjes zie, dan ben je mij voor het komende half uur kwijt! Al zou ik er wel langer bij kunnen kijken, maar dat is voor mijn medereizigers natuurlijk niet zo leuk.



Hoe klein de kleine meid ook is, ze heeft nu al haar favoriete dieren. En dat zijn vooral vissen! Daarom keek ik er ook echt naar uit om haar het Aquarium huis te laten zien. Vele vissen, amfibieën, koraal en zeepaard soorten sieren dit mooie gedeelte. Helaas voor mij werd de kleine meid juist nu moe en wat jengelig en zo stond deze mama met haar fotocamera alleen in het Aquarium huis. Zal je net zien hé hihi...



Het tweede dierentuin bezoek sinds dat Eleanor is geboren en wat hebben wij genoten! De kleine meid had het erg naar haar zin en wanneer ze moe begon te worden deed ze een slaapje tussendoor. Ideaal natuurlijk want zo konden deze papa en mama even rustig verder lopen. En wanneer ze weer wakker werd, had ze genoeg energie om alles weer te beleven. Want een beleving voor dit mini mensje was het zeker!  

Zo leuk om te zien dat ze alles steeds meer meekrijgt en ook interesse krijgt voor haar omgeving en de dieren. Zo wordt het op pad gaan steeds leuker en ook makkelijker vind ik! Ik weet zeker dat er nog vele tripjes dierentuin in onze toekomst liggen...

You May Also Like

9 Reacties

  1. Prachtige foto's van de dieren. En die laatste foto met je dochter is helemaal leuk! Ik wil zeker deze vakantie nog een tripje maken naar een dierentuin of vogelpark. Super leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje Sas! Een foto van ons tweeën vergeten wij zo vaak te maken, maar dit keer is het weer eens een keertje gelukt ;) Leuk dat een dierentuin bezoekje ook op jouw agenda staat, ben benieuwd!

      Verwijderen
  2. Ik vind dierentuinen ook altijd leuk om te bezoeken, zolang de dieren veel ruimte hebben. Je hebt prachtige foto's gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige foto's Michelle en je kan helemaal niet zien dat ze in een dierentuin zijn gemaakt!!! Werkelijk heel erg mooi.
    Ook de laatste foto van jou en de kleine is een pracht van een foto :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat super gezellig en wat en mooie foto's :-). Ik snap dat je genoten hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie foto's. En dierentuin blijft zo leuk. Ik heb iets met de pinquins. En stijn inderdaad de vissen.Daar zijn we de laatste keer ook als eerst naar toe gegaan.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥