Nog een hondje erbij?

by - juli 30, 2017

Al vele jaren heb ik meerdere huisdieren thuis. Eerst bij mijn ouderlijk huis en later bij ons zelf. Van honden en katten tot aan konijnen, cavia's, hamsters en vissen. Veel verschillende dieren zijn er al voorbij gekomen. De dieren die zijn vertrokken zijn door ouderdom heen gegaan. Een dier schaf je voor zijn leven aan, maar er zijn natuurlijk uitzonderingen. Tenminste dit is mijn mening. De laatste paar jaar lijkt het wat rustiger en evenwichtiger te zijn geworden. Wij weten beter welke dieren wij leuk vinden en wat bij ons past. 



Zo weten wij standvastig dat na het overlijden(klik) van onze poes Tommie er geen kater of poes meer in huis zal komen. Jarenlang heb ik poezen en katers om mij heen gehad maar nu is het goed zo. Helemaal zonder katten hoef ik niet te gaan, aangezien de poes van de buren regelmatig op bezoek komt. Zo'n mooie witte Pers. 

Met deze standvastigheid weten we ook beter wat wij wél willen. En dat is misschien ooit een tweede hondje erbij. Of tenminste, helemaal zeker weten.. Het idee is er. En dit idee werd alleen maar meer aangewakkerd toen ik een oproepje zag staan. Een lieve, oude Shih tzu dame van 9 jaar oud zocht een nieuw huisje. Nu heb ik altijd al een zwak voor oudere en zielige dieren gehad, maar ik reageerde er niet op. Want van kijken komt reageren. En van reageren komt een autoritje.. En voordat ik het weet sta ik een nieuwe hondenmand uit te zoeken in de dierenwinkel.


En hoewel een hondje erbij erg leuk zou zijn, zitten er natuurlijk ook nadelen en overwegingspunten aan vast. Zo hebben wij onze Bentley al van pups af aan en weten wij precies hoe hij in elkaar steekt. Wij kennen zijn gedrag en zijn streken. Wel zo fijn met een baby van 8 maanden in huis.  Een nieuw hondje is toch altijd even wennen en bekijken wat kan en  vooral wat niet kan. 

Kan zij bijvoorbeeld ook zo goed als onze Bentley alleen blijven? Want nu wij dit eenmaal zo zijn gewend weet ik niet of wij deze vrijheid willen opgeven. Is zij ook vriendelijk tegen Eleanor en de konijnen? En hoe zal Bentley reageren? Want ondanks dat wij denken dat hij een vriendje wel leuk zou vinden is dit natuurlijk afwachten. Is het een hondje met een gebruiksaanwijzing of een allemansvriendje? Allemaal overwegingspuntjes die ik de laatste tijd, sinds Eleanor er is heel belangrijker vind.   Dus of het bij nadenken blijft of dat wij toch binnenkort eens verder gaan kijken, ik weet het nog niet. Een onderwerp wat nog even wat meer tijd en aandacht vraagt, dat zeker.

Heb jij ook meerdere huisdieren? En hoe maakte jij de beslissing voor een tweede kat en/of hond?


You May Also Like

3 Reacties

  1. Mijn man wil er niet eens één haha :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In ons leven is helaas nog geen plekje voor 1 hondje. Te hectisch denk... en we gaan te lang op vakantie. En eigenlijk vind ik 1 kat wel zat hoef niet perse 2 katten. Wel lijkt een vogeltje mij erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor een hond moet je inderdaad de tijd, ruimte, liefde en centjes voor hebben. Vogels lijken mij ook erg gezellig :) Ik ben er wel tussenin opgegroeid maar eigenlijk heb ik ze nog nooit zelf gehad.

      Verwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥