Ik verfde mijn haar met henna

by - juli 28, 2017



Bij het zien van dit bakje groene smurrie moet je misschien gelijk aan een gezonde spinazie smoothie denken, maar helaas. Nee het is een papje van Henna poeder en water. Een moerasgroen papje dat ik vervolgens in mijn haren smeerde. Ongeveer twee maanden terug verfde ik mijn fel paarse lokken terug naar -bijna- mijn eigen haarkleur. Waarom? Voornamelijk omdat ik het gedoe even zat was. Even niet meer opletten met douchen, bijverven, oppassen met de zon etc. Gewoon even terug naar mijn normale haarkleur en mijn haar weer gezond en lang laten worden.


Want eerlijk gezegd, mijn haar had natuurlijk wel wat te verduren gekregen de laatste paar jaar. Was het niet van het af en toe ontkleuren, het stijlen met de stijltang dan was het wel van mijn zwangerschap. Natuurlijk gebruikte ik goede en verzorgende producten maar je haar beschadigd altijd wel iets van al deze handelingen. En de hoeveelheid haren wat ik verloor vijf maanden na mijn bevalling schrok ik toch best van! Het roer moest om. Even geen chemicaliën, geen stijlstangen en geen onnodige middelen.

Een mooi streven, maar als er groene plukken tevoorschijn komen dan is het niet haalbaar. Dan moet je toch iets met je haar doen. Op aanraden van een collega van Chris verfde ik mijn haar met Henna. Iets wat ik altijd al wilde proberen, maar door eerdere verf en ontkleuring behandelingen dacht ik niet dat het mogelijk was. Maar dit was het wel. Ik kreeg een kleine proefverpakking en een week geleden stond ik in de keuken dit moeras groene papje aan te maken.

Terwijl de geur langzaam vrij kwam smeerde ik het mengsel in mijn haar. Vervolgens liet ik het tweeënhalf uur intrekken. Dat is het mooie van natuurproducten, daarmee kan dit en al bonus is het ook nog eens verzorgend voor je haar!  Na de verstreken tijd spoelde ik mijn haar grondig uit en waste het zoals gewend met shampoo en conditioner.


En het resultaat? Glimmende en zachte lokken. Het groen is verdwenen en een chocolade- bruine kleur met een lichte oranje gloed is er over gebleven. Hoe langer je de henna laat inwerken, hoe intensiever en donkerde de kleur. Aangeraden was 6 tot 8 uur maar omdat dit mijn eerste behandeling met Henna was, wilde ik de inwerktijd wat verkorten om het uit te proberen. Hierdoor blijft de henna aan de oranje-achtige kant. Maar dit vond ik niet erg, integendeel zelfs!

Nu er een week is verstreken heb ik nog steeds geen groene plukken weer gevonden. De geur is langzaam verdwenen en mijn haar glimt nog net zo mooi als eerst. Wel is het wat droger dan ik gewend ben, maar dit kan ook van alle uurtjes zon komen. Maar een verzorgend haarmasker kan dit vast wel oplossen. De oranje gloed vervaagt langzaam en hoewel ik dit lichtelijk jammer vind, laat het wel een mooie en verzorgde kleur achter. Even geen vervelende uitgroei, vervaging en gekleurd douchewater. Even lekker makkelijk. Hopelijk vind mijn haar en hoofdhuid dit ook fijner en zal mijn haar een mooie lengte bereiken.

Heb jij ooit Henna gebruikt om je haar mee te verven?

You May Also Like

8 Reacties

  1. Die kleur staat je mooi zeg! Ik zou toch wel even in de stress zijn met die groene smurrie. In het najaar wil ik graag mijn haar weer verven, maar ik weet niet goed hoe of wat. Het is elke keer net niet wat ik had verwacht, haha, first world problems ook!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jammer dat het net niet werd wat je ervan hoopte. Dan is een spoeling wel weer handig, maar met verfjes blijft het altijd afwachten he. Vind zelf voor het najaar een wat warmere tint wel mooi. Kastanje bruin of rood...

      Verwijderen
  2. Ziet er mooi uit en die foto van in de spiegel is wel erg leuk! Ik heb nog nooit Henna gebruikt om te verven, maar verf ook nooit eigenlijk mijn haar :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nog nooit gedaan, maar klinkt als een aanrader!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Staat je echt ontzettend goed! Mooie kleur :-)
    Ik heb wel eens maar haar geverfd, maar dan met een spoeling. Iets anders durf ik niet haha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is je haar mooi geworden. Ik vind het een prachtige kleur. Maar wel lef om zulk groen spul in je haar te smeren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Scheelt dat ik vreemdere kleuren in mijn haar heb gesmeerd ;)

      Verwijderen

  6. It's nearly impossible to find experienced people on this subject, however, you seem like you know what you're talking about! Thanks netflix sign in

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥