Fulltime moederen

by - juli 13, 2017

Hoewel deze foto er vrolijk en zomers uitziet, was het alles behalve dit de laatste tijd hier in huize Kersenbloesems. De kleine meid was vorige week voor het eerst ziek en dit zorgde voor een paar nachten met weinig slaap, vele uurtjes op de arm, neusspray en rondjes lopen. Helaas was ik zelf ook op en haar ziek zijn en de weinige uurtjes slaap zorgde ervoor dat het bij mij ook even niet zo lekker ging. De hokjes waren voor mijn gevoel vol en ik kon het allemaal even niet meer plaatsen.


Een paar nachtjes bij mijn ouders logeren werd als oplossing aangedragen. En dit was fijn! Even goed doorslapen voor het eerst in 5 maanden tijd en aan mijzelf denken.  Maar daarmee was ik er nog niet en daar was de huisarts mee eens. Voor de zekerheid werd er een bloedtest besteld, om te kijken of ik geen afwijkingen aan mijn schildklier had en mogelijke tekorten. Gelukkig was dit allemaal dikke prima en zelfs mijn B12, voor vegetariërs belangrijk, was prima in orde. Ik kreeg wel een receptje voor Melatonine tabletjes mee, om mij te helpen slapen. Want door de nachtvoeding wakker worden is één ding, maar vele uren wakker liggen en van ieder klein piepje wakker worden is een ander.

De tabletjes hielpen wel iets, maar natuurlijk moesten we even verder kijken. Een gesprekje om te kijken waar de knelpunten zaten was de volgende stap. 'Teveel alleen zitten', 'een onzeker en gespannen karakter', 'teveel gefocust op Eleanor zijn', 'eigenlijk te weinig tijd en ontspanning voor jezelf maken' en eigenlijk teveel 'Fulltime moederen' was de eindconclusie.

Ik ben de laatste tijd zoveel met Eleanor bezig geweest dat ik mijzelf vergat. Een dingetje wat vaak voorkomt bij vrouwen en nog vaker bij thuisblijf mama's. Zo schijnt het. En hier herken ik mij ook wel in. Naast mijn creatieve hobby's, bloggen, het wandelen en af en toe een uitje ben ik ook alleen maar bezig met Eleanor. Het feit dat zij nog net te jong is voor de meeste uitstapjes wat leuk is voor kindjes en dat ze nog best veel slaapt overdag ( 4 tot 6 uur) maakt het voor mijn gevoel lastig om erop uit te trekken. De feiten dat ik moeilijk los kan laten en niet veel oppas mogelijkheden heb zorgen er inderdaad voor dat ik meestal, iedere dag samen met haar ben.

En dit zal langzaam aan toch iets moeten veranderen, want als mama zijnde moet je ook voor jezelf zorgen. Want dan pas kan je ook goed voor je kindje zorgen. Makkelijk gezegd, maar voordat je bij dat punt hebt bereikt, dat vergt toch wel heel wat denk-werk hoor. Dus de komende tijd ga ik eens kijken hoe ik wat minder kan gaan 'Moederen'en wat meer aan mijzelf ga denken..


Herken jij je hier ook in of kon jij alles wat makkelijker loslaten?

You May Also Like

5 Reacties

  1. Ik ga bewust gewoon in de avond naar de volkstuin terwijl vrienlief met onze meid alleen is. Of we gaan gewoon op bad, ik denk altijd ze slaapt ook wel in de auto en in de kinderwagen. Merk dat ze nu al bezig gehouden wil worden, maar soms mag ze toch gewoon even zelf in de box liggen. Ook al vind ze dat niet altijd zo leuk.

    Kinderen kosten veel tijd en energie inderdaad, maar we moeten ons zelf ook wel een momentje gunnen. En gewoon lekker oppad kunnen gaan toch. Ze kunnen toch overal wel slapen. (Als je maar niet elke dag ze op een andere plek laat slapen denk ik maar.)

    Hopelijk vind je de balans terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het lijkt me ook best lastig om die balans te vinden. In ieder geval heel goed dat je het herkent en er iets aan kunt veranderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lijkt me lastig balans in te vinden, hoewel ik er zelf uiteraard geen ervaring mee heb. Kan me wel door mijn werk goed voorstellen wat een 'werk, tijd en energie' het is/kost. Denk goed aan jezelf<3 daar heeft Eleanor ook het meeste aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Snap je volkomen. Ik zit ook vaak in de knoei en net als lisanne ga ik behoorlijk veel over mijn grens heen. Dan heb ik echt een time out nodig. Ik ga vaak even een middag of ochtend weg zonder Kids. Of even een avondje uit eten enz.dat heb ik dan echt nodig. Soms voelt het dan wel gek maar je hebt zulke dagen nodig. Nu met alle drukte van ziekenhuis bezoeken van Gerrit en de kids en mijn werk, loop ik me zelf vaak voorbij. Ik heb echt zin in vakantie. Haha. Goed om je zelf blijven denken

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Inderdaad lastig om een goed balans hierin te vinden! Ik hoop dat er een goede oplossing voor komt.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥