Vaderdag & op kraambezoek bij de uilen

by - juni 19, 2017


Gisteren was het dan zover, Chris zijn eerste Vaderdag. Terwijl de kleine meid al vroeg wakker was, pakte ik alle cadeautjes bij elkaar. Deze mochten vervolgens samen op het grote bed worden uitgepakt. Zo leuk om te zien dat Eleanor nu ook steeds meer interesse in haar omgeving, spulletjes en papiertjes krijgt!  Nadat de kleine meid haar flesje op had was het weer bedtijd voor haar.


Rustig konden wij in onze tuin, onder het genot van een kopje koffie en wat broodjes bedenken wat wij allemaal zouden gaan doen. Via facebook(klik) had ik gezien dat Dragonheart -de middeleeuwse boerderij waar wij zijn getrouwd- weer een nieuw uiltje in hun familie verwelkomden. En bezoekers waren meer dan welkom om de nieuwste aanwinst te komen bewonderen en een beschuit met muisjes te komen eten. En dit deden wij dan ook.



De kleine Rohan, een vrouwelijke Siberische Oehoe vond al het bezoek maar wat interessant! Net zoals Eleanor. Hoe klein ze ook is, het uiltje had ze al gelijk gespot en ze stak gelijk heel speels haar handjes naar het uiltje uit. Maar deze pluizebol met haar vlijmscherpe nagels en snavel is geen speelgoed.. Maar leuk om te bekijken is ze zeker wel. En naast dit leuke kraambezoek hadden we geluk, de uilen kregen net een lekkere douche en hierbij mochten wij aanwezig zijn.





Één voor één werden de uilen nat gespoten met een tuinslang. En hoewel het er misschien een beetje zielig uit ziet, vonden ze het heerlijk!  Zo lekker dat één van de Oehoe's heerlijk in haar waterbadje ging badderen, net zoals een klein parkietje.. alleen dan vele malen groter en onbeholpener..

Het was fijn om de uilen na zo'n lange tijd weer eens gezien te hebben en om dan gelijk zo'n leuke 'poolparty' bij te mogen wonen was een ware traktatie. Een leuke begin van onze middag! De rest van de middag hebben we heerlijk in de schaduw bij mijn ouders doorgebracht.  Een prima, eerste vaderdag vanaf onze kant dus. Hoe was jullie vaderdag?

You May Also Like

3 Reacties

  1. Oh ik weet nog met je trouwerij en de uilen. De liefde voor dieren breng je wel op een hele leuke mooie manier over. Plus uilen zijn ook gewoon hele mooi beesten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke middag! De uilen zien er nat inderdaad een beetje zielig uit. Maar met zo'n weer is het natuurlijk heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vaderdag zo leuk. Ik probeer ook altijd mijn man te verassen. Had nu een fotosleutelhangertje en nog paar kleine dingen. O, ja en de luiers waren die dag voor mij ;). Uilen ze zijn mooi, maar stiekem vind ik ze een beetje eng. Ze loeren altijd zo met die grote ogen.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥