De natuurlijke zeepjes van El Greco Cosmetics

by - juni 15, 2017



Een tijdje geleden werd ik door de eigenaar van El Greco Cosmetics (klik) benaderd met de vraag of ik hun natuurlijke zeepjes, gemaakt van ezelinnenmelk zou willen proberen. Ik had nog nooit van een dergelijk zeepje gehoord, en werd al snel reuze benieuwd! Niet veel later lag er een klein, goed ingepakt pakketje op mij te wachten. 

Ik opende het pakketje en zag vijf verschillende zeepjes: Een natuurlijke-, een havermout scrub-, een paprika-, een lavendel- en een kaneel ezelinnenmelk zeepje.  Elk zeepje zag er zo feestelijk ingepakt uit dat het echt een cadeautje leek! Erg leuk om voor jezelf te bestellen, maar ook voor een anderen!



Bij het openen van het pakketje herkende ik één geur: kaneel! De echte kaneel fans zullen hier gelukkig van worden, want dit zeepje ruikt echt heel erg goed naar dit fijne specerij. De kleur doet je aan chocolade denken, maar de geur corrigeert deze gedachte gelijk. 

De paprika variant ruikt net als de kaneel variant net wat sterker, de rest is wat milder van geur. Waar de paprika lekker kruidig is, zullen de lavendel liefhebbers al snel een veld vol lavendel bloemen voor zich zien bij het openen van hun pakketje. De overige zeepjes waren milder van geur en neutraler.


De zeepjes hebben een gewicht van 100 gram en daarmee zijn ze een fijne, harde handzeep. Op de kleurrijke etiketten staat haarfijn op wat voor geur het heeft en op de achterkant staan de ingrediënten beschreven. Bij het zien van de ingrediënten wordt al snel duidelijk dat ze natuurlijk zijn zonder poespas. Dit soort cosmetica gebruik ik het liefste! Natuurlijk, dierproefvrij en zo puur mogelijk.

Ingrediënten zoals ezelinnenmelk en verzeepte olieën van olijf, kokos, palm en castor komen in ieder zeepje terug. In sommige zepen zoals bij de lavendel zeep komen er een paar druppeltje essentiële lavendel olie bij.  Kortom, hele natuurlijke zepen met vooral veel verzorgende ingrediënten voor een schoon maar ook verzorgend gevoel.


Omdat ieder zeepje ambachtelijk op hun eigen boerderij worden gemaakt, weten de eigenaren van El Greco Cosmetics precies wat er in ieder zeepje zit. De melk van ezelinnen, één van de hoofd bestanddelen van hun zeepjes komen van hun eigen ezels. Het melk van ezelinnen wordt al vele jaren in cosmetica gebruikt en heeft door de vele aanwezige vitamines ( waaronder vitamine c), mineralen en antistoffen zowel een verzorgende als verzachtende werking.

Vooral mensen met Acne, puistjes, eczeem, een geïrriteerde, een uitgedroogde en vermoeide huid kunnen baat hebben bij deze zeepjes, omdat de combinatie ezelinnenmelk en overige oliën heel verzachtend en verzorgend werken zonder uit te drogen! De Zeepjes van El Greco Cosmetics kan je voor je handen, lichaam, haar en zelfs voor je tanden gebruikt.


En naast dat ze lekker ruiken en een verzorgende werking hebben zien ze er ook nog eens heel mooi uit! Dit Ezelinnen havermout scrub zeepje heeft bijvoorbeeld een hele rand met gedroogde havermout stukjes. Altijd leuk als bedrijven op dit soort kleine details letten.

Maar wat vonden mijn handen ervan? Ik heb door de jaren heen al vele zeepjes geprobeerd en hoewel ik ze heerlijk vond om te gebruiken droogden ze mijn handen toch altijd uit. Zou het met deze ezelinnenmelk zeepjes anders zijn?


Allereerst probeerde ik de Ezelinnen havermout scrub, een stevig zeepje met stukjes havermout. Er komt een licht, melkachtig schuim vanaf en hoewel ik van een stevige scrub houdt ( hoe grover hoe beter) vonden mijn handen dit toch wel wat prettiger. De stukjes havermout hebben een licht scrubbende werking waardoor het heel geschikt is voor dagelijks gebruik.  


Daarna was het de beurt aan de Ezelinnenzeep met paprika. Een verrassend lekkere geur, eentje waar ik zelf niet zo snel voor zou gaan maar achteraf wel erg blij ben dat ik deze mocht ontvangen. Net zoals bij de havermout scrub komt er een licht, melkachtige schuim vanaf. Een indicatie dat er geen sterke, schuimende bestanddelen zoals SLS's in het zeepje zitten . Heel fijn! Want hoe meer ze schuimen hoe onnatuurlijker ze zijn. Het schuim reinigt goed, na afloop al je je handen droogt voelen je handen even wat stroever aan maar dit verdwijnt al snel weer. 

Mijn handen zijn fris en schoon en niet uitgedroogd! Als je vaak je handen wast met dergelijke zepen zou ik wel aanraden om je handen regelmatig in te smeren met een verzorgende crème. Want hoewel de zepen ook verzorgende bestanddelen hebben, hebben mijn handen toch wel behoefte aan wat extra verzorging. 

Kortom, een mooie, verzorgende en natuurlijke zeep. Op de website van El Greco Cosmetics (klik) kan je deze zepen en nog veel meer varianten bestellen en leuke en informatieve weetjes (klik) over de zeepjes en hun ingrediënten lezen.

Dit artikel is in samenwerking met El Greco Cosmetics geschreven. 
Wil je ook samenwerken? Lees dan mijn Disclaimer en contact pagina door.

You May Also Like

1 Reacties

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥