Eleanor | 7 maanden oud

by - juni 13, 2017


Dit vrolijke gupje is gisteren alweer zeven maanden oud geworden! Helaas heb ik de zes maanden update vorige maand overgeslagen, aangezien we toen middenin de verhuizing zaten. Maar, daardoor is deze update weer wat uitgebreider geworden! Vele nieuwe (leer)momenten kwamen voorbij en voor mijn gevoel is ze zoveel gegroeid, zowel lichamelijk als mentaal. Tijd voor een fijne update dus! Lees je mee?



Groei


Hoeveel de kleine meid de afgelopen tijd is gegroeid weet ik niet precies, ons laatste weeg- en meet momentje is alweer een tijdje geleden. Wel heb ik een idee, aangezien ze al niet meer in maatje 68 past. Shirtjes heeft ze nu van maat 74 en de broekjes zelfs van 74/80! Nu we in ons nieuwe huisje zijn gesetteld wordt het tijd om de omgeving te gaan verkennen en ook het consultatie bureau van deze wijk gaan wij binnenkort eens bezoeken..


Voeding


Hoewel ik het me al bijna niet meer kan voorstellen, eet ze alweer een kleine drie maanden vaste voeding. Van een paar kleine 'probeer' hapjes naar hele maaltijden! De hoeveelheden verschillen per dag maar meestal krijgt ze drie tot vier flesjes melk van 180 ml, een kleine fruithap van 100 tot 150 ml en een bordje avondhap van zo'n 200 ml. Als tussendoortje krijgt ze yoghurt, water met dixap en een enkele maisboog. Stukjes brood waren wij ook mee begonnen, maar hier lijkt ze nog niet klaar voor te zijn. In plaats daarvan verkruimel ik wat beschuit door haar fruithap en joghurt. Een prima oplossing die ze lijkt te accepteren.

Met de voeding hebben wij een lekker ritme te pakken momenteel. Zo grappig hoe dit per dag kan veranderen, want ik weet nog goed dat ze een week geleden nog zo slecht dronk! In de flesjes melk had ze totaal geen interesse meer, terwijl de hapjes heel populair waren. Maar helaas klein meisje van mij, die flesjes melk heb je nog gewoon nodig. Gelukkig accepteert ze alles weer.


Slapen


Slapen blijft een dingetje bij ons. Als ze slaapt is ze zo een aantal uurtjes in dromenland, maar voordat ze daar is.. dat is nogal een dingetje! De scheidingslijn tussen vermoeid en over haar toeren wordt steeds dunner lijkt het wel. En hoewel ik de klok in de gaten houdt om haar hier tegen te beschermen zegt dit helemaal niets! De ene dag slaapt ze veel, de andere dag minder. Soms is ze nog maar net 20 minuutjes uit bed en vervolgens wil ze na haar voeding alweer naar bed. Je kan er niks van zeggen. En dat maakt het soms nog wel eens lastig. 

Sinds ze kan draaien en rollen wil ze niet echt meer stil blijven liggen. Eerst begon ze gelijk te huilen als ze verkeerd om lag, maar tegenwoordig kan ze prima zelf weer terug rollen. Het -soms- vrolijke gekraai verraad dan haar activiteiten. En hoewel dit soms ook heel gezellig klinkt, word het gekraai al snel een huiltje. Een huiltje dat ik, ondanks wat mijn moeder instinct zegt, haar mee moet laten liggen. Tegenwoordig heeft ze haar huil uurtje echt even nodig lijkt het. Even snel troosten en een speentje terug geven stimuleert haar alleen maar meer en de enige oplossing lijkt soms haar te laten huilen. En hoe moeilijk dit ook is, na tien tot maximaal dertig minuten is ze meestal diep in dromenland. 



Spelen & Ontwikkeling


Sinds Eleanor kan rollen is de kamer één groot speelparadijs geworden. In het begin vond ze haar speelkleed nog prima, maar nu de kleine dame ook kan tijgeren (!) ligt ze vaker naast het kleed, dan erop.  In het begin kwam ze vooruit door middel van te rollen maar daarna had ze al erg snel door dat ze ook een kwartslag kon draaien door haar armpjes te gebruiken. Sindsdien ging het met kleine stapjes vooruit en pluk ik haar regelmatig vier meter verderop weg. 

Net zoals een zeehondje wobbelt ze de kamer door, doet ze dappere pogingen om te gaan zitten, moet alles in haar mondje, produceert ze het liefste de hele dag door scheetgeluidjes met haar mondje en is aandacht van mensen het allerleukste wat er is! De kinderwagenbak heeft plaats gemaakt door het buggy opzetgedeelte, maatje 74 siert haar kledingkast en lijkt ze per week nieuwe geluidjes te maken. Haar gezichtje krijgt een eigen persoonlijkheid en hoewel ik mijzelf in haar terug zie heeft ze dat heerlijke lachje echt van papa.

Lief klein meisje, wat wordt je toch groot! Je krijgt al echt een eigen persoonlijkheid en hoewel mama soms wel eens wat tranen laat, maak je haar ook heel gelukkig. Lachjes, kraaitjes en tranen wisselen elkaar af, maar het is ook niet makkelijk om zo'n klein mensje te zijn want je wilt zo graag zoveel! Ik ben heel benieuwd naar alle avonturen die we nog samen gaan beleven, want met iedere maand kan je steeds meer 

You May Also Like

6 Reacties

  1. Wouw waar blijft de tijd. Wat is ze al een dametje. Leuk om te lezen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wat een mooi, lief meisje, dat straalt ze echt uit, dat ondernemende, guitige. Fijn dat het zo goed gaat met haar!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig meisje is ze! En wat groeit ze hard en ontwikkelt ze zich snel. Lastig kan dat huilen zijn he. Ik weet het nog van mijn jongste. Ze had écht geen nachtvoeding meer nodig, maar bleef erom vragen. Ze heeft gewoon een heel pittig karakter (kan ook heel goed de drama-queen spelen) en geeft niet snel op als ze wat wil. We hebben haar echt even moeten laten huilen en toen was het over. In de pubertijd zit je dan weer met heel andere dingen. Maar ze is ook een geweldige dochter.
    Geniet ervan, het gaat zo snel!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat gaat de tijd snel! En wat een schatje trouwens! Echt een mooie meid. Ze begint trouwens steeds meer op jou te lijken klopt dat? Ik ken je man natuurlijk niet haha. Heerlijk die foto's om te zien in ieder geval!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi geschreven. En wat een mooie dame. En ze gaat zo snel. Deze ontwikkelingen worden ze zo moe. Maar ja dat betekent helaas niet dat ze uit zichzelf willen slapen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke foto's en wat is ze groot geworden. Leuk om een update te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥