As I look out to my garden

by - juni 12, 2017


Toen ik vroeger aan mijn toekomstige tuin dacht, dacht ik aan een bloemenparadijs. Een speelse tuin vol met mooie weelderige bloemen. Gezellige, knusse hoekjes en een kleine vijver. Heerlijk dat geluid van vallend water van een klein watervalletje. 


Het zal je dan ook verbazen bij het zien van de foto's van deze blog. Een strakke tuin met bloemen en planten, alhoewel het veel bloeiende planten zijn, in strakke rijen gepland. Waarom? Het passte het beste bij de tuin.


En niet alleen bij de tuin, achteraf ook bij ons. Wij vinden het beide heerlijk om de tuin aan het werk te zijn, maar dit moet geen uren per week worden. En deze tuin is heel onderhoudsvriendelijk ingericht. Zo fijn, dat we besloten om het voor de komende tijd zo te laten. Alleen de drie grote Buxus en Hortus planten mochten ruimte maken. Deze hebben wij, hoewel ik in het begin riep dat de tuin moest wachten, in de eerste week na de verhuizing er al uitgehaald.


In plaats kwamen daarvan vele bloeiende planten die hopelijk vele bijen en hommels zullen aantrekken. Maar de eerste bewoners hebben hun vaste verblijf al in onze nieuwe tuin gevonden, onze konijntjes. Voor het eerst zullen ze buiten, in hun nieuwe verblijf met aangrenzende ren gaan leven.



Maar de tuin is niet alleen voor de bloemen en planten, maar ook voor ons. Wij trakteerden onszelf op een fijn, nieuwe tuinset. Eentje waar hopelijk nog vele gezellige middagen en avonden op zullen worden doorgebracht. En de aankleding, zoals kussentjes en nog meer gezellige plantjes voor in de tuin zullen nog snel volgen. Maar voor nu, met dit begin zijn wij erg gelukkig,

As I look out to my garden
I feel a sense of pride
It really is a lovely room
Except it is outside. 

You May Also Like

5 Reacties

  1. Dat is een heel fijne tuin en ik weet zeker dat jullie het nóg mooier en gezelliger gaan maken, dat is aan jou wel besteed :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige tuin hebben jullie! Mijn ouders hebben de tuin ook helemaal opgeknapt en die ga ik over een paar dagen bewonderen. Zo fijn, want in de tuin zitten doen je niet in Bogotá haha, dus straks kan het weer even!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is een mooi plekje, en eigenlijk had ik wel zo iets verwacht. Aangezien jij ook erg om jezelf moet denken dat je niet teveel doet. Chris natuurlijk niet alles kan doen. Is dit een prachtige manier om een onderhoudsvriendelijke tuin met mooie bloemen te creëren.

    Waar jullie kleine meisje straks lekker kan spelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super fijn, ziet er mooi uit! Wij zijn ook heerlijk met de tuin bezig :-) Zo benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie tuin en handige tuinset. Hier heeft de tuin helaas veel onderhoud nodig. Mooie bloemen in de tuin

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥