Kleine druppeltjes

by - juni 30, 2017


Kleine druppeltjes regen vielen naar beneden. Eerst alleen en later vormden ze een grote plas. Vele dagen zagen de plantjes alleen maar water, met af en toe een streepje zonneschijn. Voedzaam weer voor de tuin, maar helaas niet voor ons mensen. Of misschien toch wel?



Normaal houd ik niet zo van wisselend weer. Mijn geest kan zich door de vele wisselingen er niet om heen wikkelen.  Voor een paar minuutjes regen pakken wij een paraplu maar wanneer die kleine druppeltjes grote plassen vormen, blijven wij toch liever binnen. Maar zoals een mooi berichtje van Lunadea al beschreef, regen kan ook heel voedzaam en helend zijn. Kijk je tuin maar eens opbloeien na enkele dagen regen. En wij mensen vaak ook, van de rust die de regen brengt dan.


Niet meer van hot naar her rennen, maar lekker even bijkomen. Even je terug trekken en alle beslommeringen van het leven buiten de deur laten. Even lekker samen met mijn meisje zijn. Heel fijn na een hectische periode. Een fijne time- out maar nu kijken we samen ook wel weer uit naar mooier weer, om al die mooie bloemetjes en plantjes weer te begroeten..

Vind jij regen 'erg'?

You May Also Like

4 Reacties

  1. Mooi verwoord! Ik voel me altijd wat minder energiek als het dagen achter elkaar regent.. Tenzij het december is, dan vind ik het juist extra gezellig hihi. Toch vermaak ik mij altijd prima, want zoals je zegt is het soms ook heel fijn om je even terug te trekken. En dan is het eigenlijk helemaal niet erg om iets minder energie te hebben, een beetje onthaasten zeg maar ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als ik er niet uit hoef vind ik het echt niet zo erg, beter dan te warm. Maar van hot naar her door de stromende regen fietsen en steeds weer nat te worden wanneer je juist opgedroogd bent vind ik toch minder.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eigenlijk vindt ik regen in zomer soms best verkoelend. Vind een beetje regen niet erg. Maar een hoosbui is echt niet mijn ding. Ik hou trouwens ook totaal niet van de naaktslakken. En echt blij wordt ik niet van regen, dit komt door de donkere luchten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, heel mooi! Ik vind de druppeltjes altijd zo iets extra's geven!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥