Eleanor's eerste keer in de dierentuin

by - mei 10, 2017


Afgelopen zaterdag gingen wij voor de eerste keer als gezin naar de dierentuin. Tierpark Nordhorn om precies te zijn.  Om even te ontsnappen aan de drukke periode rondom ons nieuwe huis en de hangerige dagen vanwege Eleanor's doorkomende tandjes.


In eerste instantie zag ik het niet zo zitten. Het idee om even een dagje weg te gaan sprak mij erg aan, maar beangstigde mij ook gelijk. Het was immers het eerste dagje uit met de kleine meid. En ook omdat ze de laatste paar weken natuurlijk uit haar doen was vanwege een sprongetje en de tandjes. Maar veilig in je eigen bubbeltje blijven zitten is ook niet alles, dus ik stemde ermee in.


Terwijl Chris nog even wat kleine boodschapjes haalde, pakte ik de tassen in. Een dagje weg met een kleintje betekend nu eenmaal veel spullen meenemen, maar gaande weg weet je precies wat je wel en niet mee hoeft te nemen.  We vertrokken zo rond half elf en aangezien het maar een half uurtje rijden was, waren we er ook zo. Het was nog rustig in het park. We konden heerlijk genieten van de ontwakend dieren, want deze kregen- of hadden hun middagmaaltijd net gekregen.


Maar anderen bleven liever lekker in de doorkomende zon doezelen. En geef ze eens ongelijk. Het was heerlijk weer! We liepen fijn in het zonnetje tussen de dieren door. Want dit heeft Nordhorn erg leuk gedaan, je komt bij sommige dieren net wat dichterbij dan bij andere dierentuinen. Zo liepen we tussen de Alpaca's door en als de Prairie hondjes wat nieuwsgieriger waren kon je ze bijna uit je hand voeren..


Na een paar uurtjes begon de kleine meid weer wat huilerig te worden. We zijn nu eigenlijk op zo'n punt met haar beland dat ze eigenlijk niet meer heel de tijd in de wandelwagen wil liggen. Maar voor het buggy opzetstukje is ze nog net te klein. Dan is de draagzak een mooie uitkomst. Lekker bij papa in de draagzak en nu kon ze naar hartelust rondkijken.


Tegen een uurtje of twee had de kleine meid het wel gezien en ook mijn rug vond het wel welletjes. Het was goed geweest zo, we hadden heel het dierenpark verkend en hadden heerlijk van de zon genoten. Een dag waarbij alle puzzelstukjes samen kwamen. Van een klein meisje wat zich voorbeeldig had gedragen, een lekker lente zonnetje, opgewekte dieren tot aan een lichaam dat even meewerkte. Kortom, gewoon een hele fijne dag dus. Eentje die we hopelijk snel weer gaan herhalen..

Wanneer ben jij voor het laatst in een dierentuin geweest?

You May Also Like

8 Reacties

  1. Oh wat heb je een mooie foto's gemaakt! De eerste keer echt zo'n uitstapje is natuurlijk altijd spannend. Als alles mee zit ga ik in augustus naar de dierentuin met mijn ouders.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto's! Toevallig ga ik zaterdag naar de Dierentuin in Emmen. Deze is wel heel erg veranderd, dus hopelijk is het wel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een lieve foto van jou man en dochter. :) Prachtige foto's heb je gemaakt. Ik ben er eigenlijk nog nooit geweest. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heerlijk zo een uitstapje! De foto met haar vader in de draagzak is ook zo leuk :D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Werkelijk prachtige foto's Michelle :-)))))
    Geweldig om zo een uitstapje te maken als gezinnetje.
    Je foto's zijn ook echt van mooie kwaliteit.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke dag :-). En wat een mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige foto's! Fijn dat ze wel in de draagdoek wil. We zijn met stijn naar de dierentuin geweest al tijd terug. Hij vond vooral de vissen leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik begrijp het wel hoor, van die bubbel. Knap van je dat je toch hebt besloten om lekker naar de dierentuin te gaan! Fijn dat je lichaam je ook de kans gaf. Klinkt als een heerlijk dagje! Voor mij is het toch al even geleden eigenlijk, 2/3 jaar? Rhenen en Burger Zoo ben ik toen geweest.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥