Even een pauze

by - april 02, 2017

Iedere blogger kent zijn of haar diepte- en hoogtepunten tijdens het bloggen wel. Tijden dat je blog beter bekeken wordt als ooit te voren en dagen dat je het liefste even pauze neemt. In die zeven jaar dat ik nu blog heb ik mijn pauze punt bereikt. Ik kan nogmaals wel schrijven dat als nieuwe moeder ik mijn eigen weg in het moederschap nog moet vinden en dat dit tijd en energie kost, maar het is zoveel meer.


Al een tijdje merk ik aan mijzelf dat het bloggen niet zo van harte gaat. Steeds vaker besefte ik mij s'avonds dat ik nog geen nieuwe blog klaar had staan voor de volgende dag. En regelmatig updaten was toch wel één van mijn prioriteiten. Maar een geschreven blog moet ook verzorgd eruit zien en steeds vaker voelde ik hier enige weerstand in. Het voldeed gewoon net niet aan mijn eisen.  Natuurlijk deed ik mijn best ervoor, maar van harte ging het niet. Net zoals het lezen bij jullie, ik kan mij eigenlijk niet herinneren wanneer mijn Bloglovin voor het laatst leeg en up to date was.

En een hobby moet vooral leuk blijven! En ik zou het bloggen hier op Kersenbloesems zeker wel als leuk omschrijven, maar ook als moeten. En dat wil ik niet. Ik heb tijden gehad dat ik schreef als ik er zin en tijd voor had, iedere dag en op een semi vast schema, maar nooit heb ik onder 'het moeten' geschreven.


Voor nu wil ik dus even een pauze houden. Even andere zaken op orde maken en mijn hoofd leeg zien te maken.  Even genieten van mijn gezinnetje, de mooie lentebloemetjes buiten en het feit dat even niks moet. Helemaal stoppen met bloggen ga ik echt niet, maar voor nu zal het op een lager pitje gaan. Misschien dat ik de komende tijd even helemaal niks schrijf en misschien alleen op dagen als dit goed voelt. Ik wacht het rustig af. Voor nu ga ik even genieten van andere dingen om mij heen en ga ik jullie blogjes weer met enige regelmaat bezoeken..


Bedankt voor het lezen, de lieve reacties en hopelijk tot het volgende blogje  

Ps: natuurlijk blijf ik gewoon actief op mijn Instagram, wil je mij daar volgen? Klik dan hier*

You May Also Like

8 Reacties

  1. Dit blogje komt niet helemaal onverwachts. Ik had al een klein beetje het gevoel en soms heb je gewoon even helemaal voor jezelf en je thuis nodig.

    bloggen is een hobby en moeder worden zorgt nu eenmaal voor super veel veranderingen. Je leven opnieuw uitvinden.

    Rustig aan, neem je tijd en geniet vooral van je thuis.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Neem alle tijd, rust goed uit en zorg voor jezelf.
    Elke dag bloggen hoeft niet, alleen wanneer jijzelf zin heb in je bloghobby ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zeven jaar is ook een lange tijd. Veranderen is een natuurlijk proces. Neem de tijd die je nodig hebt. Wel een leuk toeval dat je juist in de (kersen)bloesemtijd een pauze neemt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Helemaal gelijk meid! Neem lekker je rust en geniet van het moederschap en de lente. Ik kom gewoon weer bij je terug als je daar klaar voor bent! Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Neem je tijd. Het is erg logisch, het is erg druk met een kleintje in huis. Ik blog ook vals zoals je vast al gemerkt heb, heb ik veel klaar staan. Het is gewoon niet anders. Als ik tijd heb om te bloggen maak ik een paar blogjes. Hoop dat je lol er snel weer terug komt. Lees je blogs graag.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt groot gelijk! Ik herken wel wat je zegt. Het moet leuk blijven en met je kleintje heb je natuurlijk ook een hoop andere dingen aan je hoofd. Neem lekker je tijd, wij gaan nergens heen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Doe heerlijk je ding. Het is geen verplichting! Groot gelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geniet maar van de rust en je gezinnetje Michelle. Van rustgevende én hopelijk zonnige wandelingen, van mooie plekjes natuur om te vereeuwigen met je camera, van al die eerste keren van jullie lieve dochtertje, ... Dankzij Bloglovin merk ik het sowieso wanneer er terug een blogpost verschijnt.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥