De batterij opladen

by - april 07, 2017


Er zijn bijna vijf dagen verstreken sinds mijn laatste blogje. Een lange tijd voor mij, normaal neem ik nooit zo'n lange pauze uit blogland. Zelfs met vakanties niet, want dan heb ik in voren al wat leuke artikeltjes voor jullie klaar gezet. Deze vijf dagen deed ik dit niet. Ik beleefde en genoot van alles buiten de laptop en de blogwereld om. En dat was fijn maar tegelijkertijd ook even wennen.


Maar het was wel even nodig. Even niet meer moeten! Want in het moederschap, relaties en het gewone dagelijkse leven moeten wij immers al zoveel. En als hobby's dan ook nog als 'moeten' gaan aanvoelen, dan wordt het gewoon even te veel. In plaats daarvan verving ik het 'moeten' gevoel met een leegte. Ik gaf mezelf de tijd om de batterij weer even op te laden en ook eens eventjes niets te doen. 

Wat op deze drukke dagen met Eleanor, een ziek konijn en lichamelijke klachten gewoon even heel fijn was. Natuurlijk ging de zorg voor Eleanor, de dieren en het huishouden gewoon door maar daar tussenin deed ik niet zoveel. Nog nooit spendeerde ik zoveel tijd aan you-tube filmpjes en vlogs te bekijken. Een fijne bezigheid voor nu eventjes maar ik zou er niet aan moeten denken dat dit mijn enigste hobby was.


En dat was precies de bedoeling achter deze break, even tot rust komen en herontdekken wat ik leuk vind om te doen. Ik begin het bloggen, het borduren en het haken echt te missen. Een goed teken dus, een teken voor mij dat ik dit zonder verplichting gevoel naar mijzelf, binnenkort weer ga oppakken. Maar voor nu, op deze vrijdag doe ik nog even rustig aan. Murray krijgt nog wat extra verzorging en ik geniet nog even na van die heerlijke High Tea die ik gisteren met een goede vriendin had. Even de batterij nog wat verder opladen zodat wij hopelijk een leuk en energiek weekend tegemoet kunnen gaan.

Hebben jullie nog plannen voor dit weekend?

You May Also Like

8 Reacties

  1. Gewoon doen waar je zin in hebt. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geniet van de rust en ruimte die je zo weer vind. Hier word het weekend rustig aan doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed dat je even een break genomen hebt. Dan ontdek je weer wat je echt leuk vindt. Mmm heerlijk een high tea! Wij hebben er binnenkort één bij mijn zwager.
    Gaat het alweer beter met je konijn? Een ziek dier is niet fijn.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed van je pauze. Fijn dat het bevalt, maar ook dat je het bloggen, borduren en haken gaat missen :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Helemaal gelijk! Even op adem komen is nooit verkeerd. <3 Geniet!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Belangrijk hoor...heel goed dat je het 'moeten' opmerkt en er even afstand van kan nemen. Vertaal het nu maar in 'willen'. Als jij wil...dan plaats je een logje of iets op IG en als je niet wilt...dan niet! Soms is dat misschien 3 dagen achter elkaar en soms misschien 14 dagen niks! is allemaal ok...ik blijf je even aardig en leuk vinden ;) Pas maar goed op jezelf en een knuffel voor Eleanor :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is heel fijn zo een pauze. Heb ik ook gehad. En wat mij helpt is te bloggen wanneer ik zin in heb. En waarover dat is ook vaak wel een soort van dagboekidee, omdat het veelal over dagelijkse bezigheden gaat. Gewoon waar ik behoefte aan heb, zonder daarbij veel na te denken wat een ander verwacht of wil lezen. Geen verwachtingen en verplichtingen is heerlijk in blogland!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goede keuze. Geniet van je mooie dame. Soms is een time out qua bloggen even nodig.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥