#earstretchingjourney

by - april 18, 2017


Het lijkt erop dat 2017 mijn jaar gaat worden. Het jaar dat ik eindelijk verschillende dingen die ik al zo lang wilde, ga uitproberen! Zo heb ik al mijn dreadlock avontuur gehad, zo zal met een beetje geluk mijn vijfde tatoeage worden gezet en ga ik eindelijk mijn oren stretchen! 

Vooral dit laatste wil ik al jaren, maar omdat ik er nooit heel zeker van was belandde het idee vaak weer op de plank. Tot een weekje geleden, toen begon het idee voor de zoveelste keer vorm aan te nemen en besloot ik het maar eens uit te proberen. Ondanks dat ik de laatste paar jaren gevoelige oren heb, weet ik pas of het lukt als ik het ook daadwerkelijk probeer. Ik bestelde een flesje Jojoba olie voor de verzorging en twee Stretch kits bij Alloverpiercings. Compleet met tapers en plugs voor 1.6 mm en 2.00 mm.

 - Zo schattig deze mini Taper van 1.6 mm -

Voordat ik mijn oren ging stretchen heb ik natuurlijk de nodige research gedaan. Het wordt overal aangeraden om per mm je oren op te rekken. Zo geef je het weefsel rustig de tijd om aan de nieuwe maat te wennen, want hoe je het ook bekijkt je maakt een genezen wondje weer kapot. En deze moet eerst goed genezen voordat je weer verder gaat. Je begint dus klein en je gaat steeds iets groter tot aan de gewenste maat. Mijn ideale maat lijkt mij 12 mm, maar dit weet ik nog niet zeker. Voor nu wil ik eerst kijken of het lukt.

Mijn gaatjes waren 1.2 mm dus het was logisch om eerst naar 1.6 te gaan, om verzendkosten te besparen heb ik gelijk 2.00 ook mee besteld. Tegen deze tijd weet ik ook of het lukt en daarna zal ik meerdere maten gaan bestellen.  Het stretchen zelf is heel simpel, met de bovenstaande Taper en wat olie rek je als ware je piercing iets op. Dit moet zonder pijn en al teveel weerstand lukken en als dit gelukt is, plaats je het sieraad erin. De Taper zelf is absoluut geen sieraad en mag ook nooit voor een te lange tijd worden gedragen. Hiervoor kies je een plug of tunnel. 


Pas als je opgerekte piercing is genezen ga je verder met de volgende maat. Aangeraden wordt om tussen de stretch beurten door, sowieso vier a zes weken te wachten. Of nog langer, mocht je opgerekte piercing niet goed genezen Het is dus best een tijdrovend en prijzige hobby zoals je al wel kunt lezen, want je moet telkens nieuwe tapers en sieraden aanschaffen. Het is net zoals iedere andere bodymodification zoals een vers gezette piercing of tattoo een liefhebberij die ook veel verzorging en toewijding nodig heeft. 

Van te voren was ik een beetje sceptische over het stretchen, ik was bang dat mijn piercings heel geïrriteerd zouden reageren maar dit viel reuze mee. Binnen vijf minuten had ik eigenlijk beide gaatjes zonder al te veel moeite opgerekt. En na en half uurtje voelde ik de mini plugjes niet meer eens zitten. Natuurlijk kon ik merken dat mijn piercings anders aanvoelden, maar meer alsof je met je oorbellen ergens achter hebt gezeten. Hopelijk blijft het goed gaat..

Het lijkt mij een erg leuk avontuur, eentje die ik zo nu en dan ook met jullie zal delen.

You May Also Like

2 Reacties

  1. Oooh, superleuk dat je begonnen bent om je oren te stretchen! Die mini tapertjes en plugjes zijn echt mega cute. :)

    Rekken zou, zoals je zelf ook al zei, eigenlijk heel makkelijk moeten gaan omdat je zoveel tijd tussen elke stretch neemt zodat je oren goed genezen én je niet meer dan één maatje tegelijk gaat. Je ziet helaas zo vaak dat mensen het bij de piercer doen en dan meteen héél groot gaan (zonder te punchen of een beetje bij te snijden maar echt m.b.v. tapers) en dan gaat het vaak fout omdat de piercer én niet kan voelen wanneer het pijn doet en je dus te snel gaat én hij meteen naar een bepaalde maat toewerkt zonder je oren de kans te geven te genezen. Met als gevolg blow-outs en muh :(....

    Ik wens je heeeel veel plezier op je stretch avontuur! Ik vond het mijne ook supertof; ik zit nu al 8 jaar op 14mm, dus ik kan je 12mm (en 14, haha!) alleen maar aanraden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaren geleden (en echt al jaren geleden) was ik op vakantie naar Spanje met mijn verloofde. Ik kocht daar op de mark gouden oorbellen en in het hotel zette ze in mijn oren en om een lang verhaal kort te houden: Sindsdien heb ik enorme gaten in mijn oorlellen hahahaha... daarna overgestapt op op weer oorbellen uit Nederland en in mijn rechteroor heb ik er 3 en in mijn linker 4. In de onderste gaatjes moeten altijd hele grote oorbellen want anders trek ik ze er zo doorheen.

    Leuk dat je nu ook weer dingen voor jezelf gaat doen Michelle en dit ziet er al heel leuk uit.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥