Ons geboorte & Kraamweek fotoboek

by - maart 28, 2017


Als ik ergens niet zo goed in ben, dan is het wel fotoalbums bijhouden. Ouderwetse fotoboeken die je zelf inplakt maak ik al helemaal niet maar de digitale fotoalbums blijven vaak ook uit. Ik heb al een enkeling gemaakt, maar eigenlijk werden ze altijd als cadeau weggegeven. Best zonde, want de mooiste foto's blijven op deze manier op je computer staan en zien bijna nooit het daglicht. Met Eleanor's komst besloot ik dit te veranderen. Maandelijks wil ik de mooiste foto's selecteren zodat ik per jaar een fotoalbum kan maken. En om alvast goed te beginnen mocht ik van Fotofabriek (klik) een Geboorte & Kraamweek fotoalbum maken.



Voor dit fotoalbum mocht ik gebruik maken van de A5 Hardcover. Een fijn formaatje vond ik het. Het fotoalbum berg je door het fijne formaat makkelijk op, maar is het er ook zo weer bij gepakt. Want wie heeft tegenwoordig nu ruimte over voor die ouderwetse, dikke fotoalbums? Wij in ieder geval niet. De kaft is zoals de naam al zegt hard en stevig. Op de kaft heb ik gebruik gemaakt van letters, aangezien het mijn bedoeling is om per jaar een fotoalbum te gaan maken leek het mij wel handig om het begin aan te duiden. De keuze was enorm, van sierlijke lettertypes tot dik gedrukte letters. Een mooi assortiment.


Wat mij als eerste trouwens opviel is hoe gemakkelijk het software programma te downloaden en te gebruiken is! Bij sommige digitale fotoalbums haperd het programma nog wel eens, of na een middagje 'inplakken' is ineens je fotoalbum weer blanco. Maar bij dit programma heb je hier gelukkig geen last van. Het is een erg duidelijk en overzichtelijk programma. Of je nu een beginnend fotoalbum liefhebber bent, of een pro die meerdere albums per jaar maakt, ik weet zeker dat je er uitstekend mee uit de voeten kunt.

Het enige minpuntje wat ik kon vinden, is dat twee foto's naast elkaar neer zetten wat lastiger ging. Ik wilde graag een pagina vullend boek, dus geen kaders om de foto's. En hier kon ik geen template voor vinden, ik moest de foto's dus handmatig naast elkaar zien neer te zetten. Maar als dat het enige is, dan ben ik al dik tevreden!


En de kwaliteit van de pagina's en de foto's? Erg netjes. Daar is niks op of aan te merken. Al met al ben ik erg tevreden over ons fotoalbum. Het is een mooi begin van een hopelijk mooie en lange reeks aan fotoalbums van ons kleine meisje. Wil je ook een fotoalbum of misschien net als ik een foto album reeks beginnen? Neem dan zeker eens een kijkje op Fotofabriek


Dit artikel is in samenwerking met Fotofabriek geschreven. 
Wil je ook samenwerken? Lees dan mijn Disclaimer en contact pagina door.

You May Also Like

6 Reacties

  1. Wat mooi! Ik maakte ooit altijd een fotoalbum van mijn reizen, maar daar ben ik mee gestopt. Ik zie mijn blog maar als een soort van album haha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb even gekeken bij de link die je in je post hebt staan maar ik zag nergens hoe groot je foto's moeten zijn. Daarmee bedoel ik dan het aantal pixels. Ik vind het erg leuk dat je van hun ene babyboek mag gaan bijhouden. Ik ehb nog geen enkel fotoboek gemaakt en alles staat dus op de pc.Ja van de kinderen toen ze kleine waren een babyboek maar daarna nooit meer een fotoboek gevuld.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. het gene je ook kan doen om die rand van 2 foto's
    naast elkaar weg te werken is,

    maak je pagina's bv in adobe photoshop en plak ze dan zou in je fotoboek ;-)
    lekker handig. je hoeft alleen de grote van je pagina/foto te weten

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aahh wat super lief zo'n fotoboek van kleine Eleanor! Ik vind ouderwetse fotoalbums best leuk om te maken, maar ik heb het al in geen eeuwigheid meer gedaan. Ik heb eigenlijk al jaren geen echte foto's meer in huis. Inderdaad best jammer, ze raken in de vergetelheid. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig zo'n boek. Zoveel leuker en mooier om je foto's in zo'n boek te bekijken of te laten zien, dan vanaf je computerscherm.
    Fijne rest van de dag,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat fijn dat je nu al een fotoalbum hebt gemaakt. Zo leuk als herinnering. De coverfoto is zo mooi. Ik maak ook altijd fotoalbums. Vooral van de vakanties.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥