Mommy Monday | Onze Treetop Activiteiten gym

by - maart 27, 2017


Laatst liet ik ons nieuwe speelkleed, ahum sorry onze activiteiten gym voor Eleanor in een Weekly Moments zien. Ondanks dat wij het een speelkleed noemen, is het dit niet echt. Omdat wij er erg blij mee zijn, leek het mij leuk om hier een blogje aan te wijden. Zodat andere (aanstaande) ouders hier misschien ook wat aan hebben. Een kleine side note, dit blogje is niet gesponsord, we hebben de gym zelf aangeschaft. Ben je benieuwd wat het is en wat wij ervan vinden? Lees dan snel verder.



Zoals eerder genoemd is het dus een activiteiten gym. Als je de doos opent zie je een prachtig, gekleurd speelkleed. Hierop is een boom met uiltjes afgebeeld en op de grond zie je enkele bloemen en paddenstoelen. Wat ik erg leuk vond, is dat de blaadjes aan de boom op patchwork lijkt. Dit geeft een heel speels en leuk effect. Toen wij naar een activiteiten gym op zoek waren, vonden wij het belangrijk dat het leuk voor Eleanor zou zijn, maar dat het ook mooi oogde. Een speelkleedje die je dus rustig in je woonkamer neerlegt en ook laat liggen.

Oorspronkelijk wilde ik voor een houten gym gaan, omdat deze er altijd zo rustig, mooi en duurzaam eruit zien. Maar Eleanor is nu op zo'n leeftijd dat ze kleurtjes begint te zien en ook erg leuk vind, dus een gekleurd speelkleed had dan net iets meer prioriteit. Maar deze leuke boom met uiltjes en andere bosdiertjes is gelukkig ook erg mooi om te zien.


Dat ons kleine meisje het leuk vind, is natuurlijk het belangrijkste! De bijgeleverde speelgoedjes vind ze met de dag leuker! Het uiltje op de bovenste foto is favoriet, maar ook het vogeltje met de bijtring wordt populairder. Aan de bogen zitten meerdere lussen waar je speelgoed aan kan ophangen, dus mocht je nog extra speelgoed willen kopen en ophangen, dan kan dit ook.  Maar je kan het ook fijn gebruiken om de speeltjes van plek te verwisselen. 

Qua speelmogelijkheid zouden er zeventien verschillende speelmogelijkheden op- en bijzitten, maar dit vind ik een beetje overdreven. Er zitten zeker leuke elementen op het kleed, zoals een spiegeltje, een paar knisperende blaadjes en een bloemetje wat piept als je het indrukt. Maar zeventien stuks? Nee die vind ik niet terug. Ik denk dat als Eleanor ietsjes ouders is, ze zich er nog net ietsjes leuker mee kan vermaken dan nu. Maar voor nu kan ze heerlijk kijken en ontdekken, want dat misten wij een beetje in haar box. 

En het bijgeleverde Tummy Time kussentje is trouwens ook een geweldige uitvinding! Met dit kussentje wil ze ineens wel op haar buikje liggen! Super handig en ook beter voor haar hoofdje en ontwikkeling van haar nekspieren. Een fijn, mooi, maar ook groot en divers speelkleed dus. Eentje waar wij al erg veel plezier van hebben gehad.

 Heb jij ook een speelkleed of acitiviteiten gym voor jouw kindje?

You May Also Like

5 Reacties

  1. Mooi speelkleed. Wij vonden het speelkleed ook heel handig. Alleen vrij kort toen ging stijn bewegen zaten de stangen in de weg. Maar zijn ontwikkeling ging eerst traag en toen mega snel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een erg mooi speelkleed. En wat wordt je kleine meid al groot!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha moet stiekem een beetje lachen, uiltjes. Hier komt niet zo'n speelkleed activiteite gym ding... Ik heb wel iets op de planning staan, maar die kan je dan zowel in de box als op de grond gebruiken. Plus die is wel van hout, lijkt me toch wat fijner.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt een heel leuk ding en Eleanor zal voorlopig nog heel wat moois ontdekken op het kleed.
    Fijne avond,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt ene onwijs leuk kleed Michelle :-)
    Ik ben al uit de kleintjes vandaan maar ik laat dit wel even zien aan mijn dochter ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥