Mommy Monday | Eleanor's eerste groentehapje

by - maart 06, 2017


Al tijdens mijn zwangerschap keek ik uit naar bepaalde momenten. Momenten, of ook wel mijlpalen van je kindje genoemd. Bijna alle clichés kwamen eigenlijk wel voorbij, de eerste lachjes, de eerste woordjes, het moment dat ze zelfstandig kan zitten maar ook de eerste hapjes. En hoewel wij op de meeste mijlpalen nog even moeten wachten, was het van het weekend dan eindelijk tijd voor haar eerste hapjes.. 

Maar eerst was het tijd om inkopen te doen. Natuurlijk moest er verse groentes in huis worden gehaald, maar ik wilde ook een leuk servies setje voor haar kopen. Natuurlijk kan het hapje prima in een bakje of kommetje van jezelf, maar hé er is zoveel leuks te koop! Het is dit kommetje en lepelsetje van Done by Deer geworden. Een schattig poeder roze kommetje met stipjes én een olifantje.  


Het lepel setje was zoals verwacht, aan de grote kant. Deze mogen dus nog weer even de la in en voor nu werd er een lepeltje uit een zwangerschaps doos gepakt. Worden deze ook tenminste gebruikt. Voor haar eerste groentehapje koos ik voor worteltjes. Een fijne, zachte, zoete smaak dacht ik. Hoe ik dit klaar maakte komt nog een apart blogje over trouwens. Maar goed, haar eerste hapjes, een spannend en leuk moment voor deze mama..


Even proeven en... heel moeilijk en vies kijken. Voor het eerst proefde ze iets anders dan melk en ondanks dat ik de worteltjes pureerde, blijft het natuurlijk wat dikker dan vloeibare melk. Een mooi leermomentje voor haar.


En leren moest ze zeker. Bij die eerste paar hapjes bleef ze moeilijk kijken. En eerlijk gezegd belandde er meer op het slabbertje  dan in haar maagje. Maar na een paar kleine schepjes begon ze de smaak te pakken te krijgen en ging haar mondje steeds verder open als ze het lepeltje zag. Voor een eerste keer is deze mama erg tevreden en morgen proberen we het gewoon nog een keertje.

Vond jij die eerste hapjes geven ook zo leuk?

You May Also Like

6 Reacties

  1. Wat een heerlijke foto's, leuk om het zo te zien en het bordje met bestek is wel echt heel erg schattig!!! Ik moet nog heel lang wachten voor dit moment, maar lijkt me zo speciaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo leuk. Stijn is en was toen al gek op wortel. Sperziebonen vind hij nog steeds geen succes. Ik keek naar de eerste hapjes ook echt uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk dat je dit moment met ons deelt :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk! En inderdaad, ik zou er ook een mooi serviesje voor kopen hoor ;-) Ben benieuwd welke smaken ze nog meer lekker vind, maar voorlopig is dit een mooie eerste stap! Schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Te lief om niet te kopen...schattig gewoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hahahahahaha.... echt geweldig hoe ze kijkt bij de eerste hapjes hahaha...
    Prachtig op de foto gezet en erg leuk voor haar fotoboek voor later.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥