Mijn Hygge Shawl | Week 2

by - maart 02, 2017



Vol enthousiasme ging ik aan de slag met het huiswerk van week twee. Een combinatie van een rechte lap haken, een stukje erbovenop haken en wat kruissteekjes. Vooral de kruissteekjes vond ik erg leuk en ontspannend om te doen.  De gehaakte Separator heeft nog heel wat minuten gekost, maar uiteindelijk is het wel gelukt. Dat én ik heb een trucje geleerd, heel handig aangezien deze Separator nog enkele malen voorbij zal komen..


- Het borduurwerk -


Het gebruikte trucje stelt niet heel veel voor, maar maakt het je wel een stuk gemakkelijker! Iedere punt heb ik gemarkeerd met een draadje. Op deze manier hoef je alleen maar van draadje naar draadje te haken en wordt het telwerk gelijk een stuk minder. Ook de kans op fouten verminder je hiermee. Ik vond het zelf erg handig en misschien heb jij er ook iets aan.

 - Het stukje van Week 2 -

- De shawl in totaal -

You May Also Like

10 Reacties

  1. Wat een heerlijke kleuren zijn 't toch. Leuk om elke keer weer een stukje te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk hoor! Ik vind vooral het stuk met de bolletjes erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige kleuren, echt heel mooi!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh het word wel heel mooi, al moet ik stiekem wel bekennen dat ik vorige steek toch iets leuker vind dan deze week. Ben benieuwd wat de volgende word.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw! Ik vind het heel mooi hoe je dit maakt! Erg knap :-)
    Leuke blog heb je. Liefs, Florentine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit is een mooi haak en borduurproject. Erg leuk! Goede tip

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat ziet er al heel mooi uit! Wat een mooie kleuren bij elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk,ik kwam voor een ander voorbeeld toevallig op je blog (luieretui in wafelsteek) en toen zag ik dat je ook met de Hygge bezig bent. Ik doe de Jewel, maar vind jouw kleuren ook erg mooi. Leuk dat je dat hier zo beschrijft, ik kom zeker nog een keer "kijken"
    Groetjes, Renata

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥