Mijn dreads

by - maart 24, 2017


Voor wie mijn Weekly Moments had gezien, had waarschijnlijk ook gezien dat ik sinds kort Dreads heb. Dreads of Dreadlocks, is iets wat ik al een paar jaar graag wilde proberen maar telkens aan de kant schoof. 'Zou het mij wel staan?' en 'Is het mij het geld wel waard?' waren twee vragen die telkens door mijn hoofd spookten. Begin Februari hakte ik de knoop door en besloot het gewoon maar eens te proberen.. Want als je het niet probeert, dan weet je het ook niet.



Dus zo gezegd zo gedaan. Ik besloot om een Dread Maker op te zoeken, want ik was dit keer niet van plan om ze zelf te gaan maken en kant-en-klare fabriek dreads wilde ik ook niet. Dus ik ging op zoek naar een persoon die ze op aanvraag kon maken. Ik kwam bij Miauwdreads (klik) uit. Een hele aardige vrouw die netjes al mijn vragen beantwoorde en ook heel fijn meedacht. Samen kwamen wij op een mooie set uit. Althans op het idee voor een set, want ze moesten natuurlijk nog gemaakt worden.


Ik had op google wat inspiratie opgedaan en ik wilde graag met een paarse set beginnen. Omdat ik al paars haar was gewend, en omdat paars mijn lievelings en go-to-kleur is dacht ik dat het wel een veilige, eerste dread keuze zou zijn. Want teveel verandering in één keer kon ook slecht uitpakken bedacht ik mij. We besloten samen om voor donker paars, zwart, lila en wit te gaan. Een spannende kleurencombinatie. 

Ze maakt ze met de haak techniek en ze heeft de kleuren prachtig geblend. Het zijn dus geen losse strengetjes in één kleur.. Maar in één dread zit soms wel twee a drie kleuren verwerkt. Ook zijn er een paar - op mijn aanvraag- krullend en 'wrapped' gemaakt. Een geweldig mooie set, eentje die met veel zorg en liefde is gemaakt.


Het zijn er uiteindelijk 45 stuks geworden en ze zijn 50 cm lang (!) Dit leek mij wel een mooie lengte, want na tweeënhalf a drie jaar een kort kapsel te hebben gehad, leek mij een vlecht of speelde knot (wat ik op deze foto dus ook in heb) een geweldig leuk idee! Met vijftig cm wist ik zeker dat ik dit kon bereiken. Omdat het dubbele dreads zijn -en je ze in het midden invlecht- heb ik dus 90 dread- eindes over mijn schouders hangen. Een behoorlijke hoeveelheid én gewicht. Iets waar ik in het begin zeker eventjes aan moest wennen. 

Maar ik kan alvast verklappen dat ik na een week, met dag blijer met ze wordt. Zo tevreden dat ik zelfs wel het idee heb dat dit een nieuwe liefhebberij kan worden. Maar daarover later meer. Binnenkort wil ik een Q&A over dreads maken, dus als je vragen heb stel ze dan hieronder en wie weet behandel ik ze dan in het volgende blogje.

You May Also Like

4 Reacties

  1. Ik wilde eerst ook altijd wel dreads, maar moet bekennen dat die wens wel echt vervlogen is. Ik vind het leuk om te lezen dat jij tevreden bent!!! Ik ben benieuwd hoe het er over een tijdje uit ziet en hoe jij het dan vind :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi! Hoe doe je dat met wassen en alles? Laat je het er gewoon in zitten?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier blijft dreads toch ook nog wel een soort wens, ik blijf het gaaf vinden! Heb ooit eens 1 hele groene in mijn haar gehad. Je kan toen op zo'n fantasy beurs in laten knopen waarvan ik er dus eentje heb laten doen. Vond ik toen heel leuk! Ik heb wel een paar vragen voor je Q&A blogje! Hoeveel was je ongeveer kwijt? (Weet niet of je dit wil delen, dus een ongeveer mag ook) // Hoe is de verzorging // Moet je eigenlijk perse korter haar hebben om ze in te laten vlechten? (heb zelf lang haar namelijk) // Waar laat je ze dan in vlechten? // En als ik nog iets bedenk kom ik wel even terug naar dit blogje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het staat je goed hoor! Mooie kleuren heb je ook uitgekozen, echt jou. Ik zou dit alleen nooit willen, ik hou er niet zo van.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥