Mijn tweede Hygge Shawl

by - maart 22, 2017

Als ik ergens enthousiast van wordt, dan is dat vaak wel te merken. Vaak besteed ik er dan extra aandacht en geld aan, zo ook bij de Hygge CAl. Zoals jullie weten haak ik mee met de Danish Mermaid. Een prachtige kit die door scheepjes is samengesteld met groen- en blauw tinten. Ik vond de CAL echter zo leuk dat ik een tweede wou starten. En al snel was het idee ontstaan om mijn lievelings kleuren erbij te pakken, een shawl met dus paars- en turquoise tinten.


Met veel zorg en aandacht heb ik de kleuren samengesteld. Dit is altijd best wel een dingetje bij mij. Vaak zie ik bij anderen de meest prachtige en spannende kleurencombinaties, maar wanneer ik dit zelf probeer draait het vaak op ontevredenheid uit. Misschien iets te perfectionistische? Maar goed, het samen stellen was gelukt, ik moest alleen wel een andere ondergrond kiezen want de Scheepjes Stonewashed was helemaal uitverkocht! En de levertijd werd al op vier a vijf weken geschat. Dan zou ik gelijk al erg achter lopen met deze tweede shawl en dat wilde ik liever niet.


Dus bestelde ik een andere variant van Scheepjes, namelijk de Scheepjes Softfun Denim. Een prachtig verloop garen wat ook nog eens lekker zacht is en minder pluist! Wel moet ik eerlijk bekennen dat deze iets stugger en dikker aanvoelt dan de Scheepjes Stonewashed. Maar ik zit er toch aan te denken om deze tweede shawl als tafelloper te gaan gebruiken en daarvoor is dit materiaal perfect!

Iedere week haakte ik netjes mijn beide shawl's bij. Wat soms best wel pittig was, zeker met en klein mensje in huis. Hier heb ik trouwens best wat reactie op gehad. Ik ga er niet teveel over zeggen, maar ik ga mij dus niet schuldig voelen dat ik nog tijd voor hobby´s heb terwijl ik een baby in huis heb. Mijn kleine dame slaapt nog redelijk veel op een dag en daar geniet ik nog heerlijk van. Ik zie wel hoelang het zo blijft, maar voor nu geniet ik er nog eventjes van.


En zo ziet deze Galaxy Shawl er nu uit. Netjes bijgewerkt tot en met week vier. Week vijf zal uit een Separator en vooral vele rijen van vasten bestaan, vandaar dat ik deze wekelijkse update even oversla. Week vijf zullen jullie samen met week zes wel te zien krijgen. Maar voor nu ga ik maar eens al die rijtjes van vasten haken..

Welke variant is jouw favoriet? Deze of de Danish Mermaid..

You May Also Like

7 Reacties

  1. Ook deze ziet er mooi uit hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beide vind ik schitterende kleurcombinaties! Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie kleuren, ik vind deze ergens beter bij jouw passen. Dat is een gevoel hoor hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Juist met een kindje "moet" je vooral zorgen voor ontspanning voor jezelf, dan ben je een veel leukere moeder ;-) en je kunt toch slecht de hele dag alleen maar naar je kindje staren, dat is toch niet gezond!
    Ik vind je ondergrond heel gied gekozen, het"spreekt" echt.ook deze sjaal wordt heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, wat leuk dat je er 2 aan het haken bent :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ze zijn beiden mooi maar mijn voorkeur gaat uit naar de danish mermaid, maar dat komt omdat paarse tinten niet zo mijn ding zijn. Geniet van de tijd die je kleine meid slaapt en doe dan iets voor jezelf. Ik had/heb een slechte slaper doorheen de dag en kon in die weinige momentjes niks voor mezelf want alles bleef liggen. Gelukkig gaat ze nu 's avonds vlotter slapen (na 9 maanden mag dat wel 😉) en kan ik 's avonds iets voor mezelf doen, dus echt, genieten van die stille momenten!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook mooie kleurtjes! Lekker genieten van de tijd voor jezelf. Ik plan het echt in, anders zou ik echt alleen moeder zijn. En soms als Stijn slaapr (ik geef heerlijk toe) moet ik echt nog wel iets doen in huis maar ga ik toch heel even ontspannen.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥