Even bijkletsen over ons koophuisje

by - maart 10, 2017


In één van mijn vorige blogs kon je al lezen dat wij eind januari ons eerste huis (klik) kochten. Inmiddels is het alweer Maart en werd het wel weer tijd voor een blogje. Want ondanks dat ik hier op Kersenbloesems er niks over schreef, is er natuurlijk achter de schermen wel het één en ander gebeurd. Dus vandaag even een korte update over ons toekomstig huisje, lees je mee?



Als je een huis koopt is het natuurlijk nog niet direct van jouw. Hiervoor gaat er eerst heel veel papierwerk, aanvragen en goedkeuringen aan vooraf. Gelukkig kan ik vandaag de dag schrijven dat wij al het papierwerk zo goed als gehad hebben. Ik had echt geen idee dat er zoveel bij kwam kijken, maar het is allemaal uitgezocht, ondertekend en ingestuurd! En heel fijn, de aanvraag voor onze Hypotheek is goedgekeurd! Dus dat betekend dat we ons koophuisje ook kunnen financieren en dit is misschien gelijk wel de belangrijkste, behaalde stap in dit hele traject.

Wel grappig, wij belden de verkopende makelaar om even door te geven dat de financiering gelukt is. Dit omdat wij dit wel zo netjes vonden om te doen, maar ook omdat de vorige kopers de financiering dus niet rond kregen en het huis weer op de markt moest. Wel zo netjes om te doen en een kleine moeite, toch? Schijnbaar waren wij één van de weinige die dit deden en we werden dan ook herhaaldelijk bedankt voor het telefoontje. 

Inmiddels is dus alles geregeld en is het nu wachten op 19 mei. Op deze vrijdag zullen wij de sleutel van ons eerste koophuisje kunnen ophalen en dan kan het avontuur beginnen. Voor nu is het dus veel geduld kweken en domweg afwachten tot de negentiende. In de tussentijd wil ik wel wat spullen gaan uitzoeken en misschien ook wel verkopen, weggeven of wegbrengen. Alles wat wij niet mee hoeven te verhuizen is mooi meegenomen.. Ook spelen wij met het idee om een verhuisteam in te huren en ben ik natuurlijk over de inrichting aan het nadenken. Misschien nog leuk om daar een blogje aan te wijden? Over de inrichting dan hé, niet het verhuisteam! Dat zou een beetje saai zijn denk ik..

Ben jij al vaak verhuisd? ( Ik inmiddels vijf keer)

You May Also Like

8 Reacties

  1. Oh wat fijn dat het rond is, ik ben 1x verhuist van ouderlijk huis naar Felix zijn woning. Hoop hierna nog 1 keer te verhuizen en dan lekker lang niet. Al dat rond verhuizen vind ik geen fijn idee en vooral met kinderen is dat niet zo handig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ahh wat super dat alles nu zo goed als rond is! En idd wel net zo netjes..zo hoort t toch eigenlijk ook dat je dan belt? Zo ging t bij ons wel. Ik ben 2x verhuist. Van mijn ouderlijk huis naar m'n vriends huis en nu samen in een nieuw huis. Ik vond het heel fijn dat we met vrienden en familie een verhuisteam hebben gecreëerd en dat liep ook prima doordat ik en mn vriend ieders op een vaste plek stonden om de boel aan te sturen. Je weet toch zelf t beste waar t allemaal heen moet ed. Ik ben heel benieuwd naar de keuzes in je inrichting, dus ja leuk als je daar een blogje aan spendeert!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel fijn dat het rond is, nu is het ECHT :-)
    Veel plezier met de voorbereidingen op de verhuizing.
    Enne.... zo'n team kan natuurlijk wel een leuk blogbericht opleveren, maar ja, dat zal meer uitzondering dan regel zijn XD

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fijn dat de financiering rond is, dat is idd een heel belangrijke stap! Netjes dat je het doorgegeven hebt, inderdaad fijn voor de verkopers. Ik ben benieuwd wat je gaat doen met de inrichting, leuk om mee bezig te zijn!
    Wij zijn 9 jaar geleden verhuisd, ik doe het het liefst zo weinig mogelijk. :-) In dat huis hebben we zo'n 16 jaar gewoond, het huis daarvoor maar 1 1/2 jaar.
    Fijn weekend!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. een paar keer. gelukkig dat je er tegen mei in kan, want vanaf juni kan je nog eens zitten met notaris die op verlof is. Anders moest je nog een maand extra wachten bijrekenen ;-)

    Kan je al eens binnen graken om alles op je meten, foto's met de vorige eigennaars ? zo kan je al meubels bestellen, indelen enz

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat super fijn om te lezen. Nogmaals congratz!
    Ik ben als kind zijnde 3 keer verhuist en dit nu met mijn man is ons 2de (en laatste) stekkie.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat onwijs fijn om te lezen allemaal! Zo leuk <3
    Wat heb je een onwijs leuke blog trouwens :-)
    Liefs, Florentine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn om te horen dat het allemaal gelukt is. Ik ben nog niet veel verhuisd. Vind het ook niet echt leuk. Van rommel wordt ik onrustig.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥