Één jaar geleden hadden wij een positieve test

by - maart 13, 2017


De dertiende, voor veel een ongeluksgetal maar voor ons verre van. Één jaar geleden mochten wij namelijk op de dertiende van maart, een positieve zwangerschapstest vasthouden! Een klein testje gemaakt van papier en plastic veranderde in dat moment even heel ons leven..



Mijn vaste volgers weten vast nog wel het lange traject wat wij moesten afleggen voordat wij zwanger mochten worden. Niet een traject van hormonen en vele doktersbezoekjes, maar wel een traject van proberen, wachten en teleurstelling. We hadden ons zelfs al aangemeld bij de Fertiliteitskliniek, dus het traject van hormonen en doktersbezoekjes stonden al wel gepland. Veertien maanden lang probeerden wij een kindje te krijgen maar helaas mocht het niet zo zijn. Tot die éne zondagmiddag..

Een zondagmiddag zoal zovele. We waren plannen aan het maken om die middag even naar Intratuin te gaan om even te kijken bij de voorjaarsplantjes. Wij hadden net geluncht en terwijl Chris in de andere kamer nog even een serie aan het kijken was bedacht ik mij dat ik toch wel even een zwangerschapstestje wilde proberen. Mijn menstruatie's kwamen toch niet zo gelijkmatig als ik zou willen en voor mijn gevoel was ik alweer een paar dagen te laat.  Lichtelijk werd ik hierdoor geïrriteerd. Er was geen touw meer aan vast te knopen en iedere keer als ik hoop had, bleek het niet zo te zijn. 

Waarschijnlijk zou het weer maar bij een enkel streepje blijven, maar dan was ik in ieder geval er weer even vanaf. Niet hele dagen je verwonderen en fantaseren dat het deze keer misschien toch wel gelukt zou zijn. Nee, dan weet ik het liever gelijk, dan is het uithuilen en opnieuw proberen. Ik voerde het testje uit zoals zijn vele voortgangers en legde het eventjes weg. Ik had er totaal geen gevoel bij dit keer. Geen opwinding, geen nieuwsgierigheid, eigenlijk alleen maar teleurstelling. Want waarom zou het nu wel gelukt zijn? 

Ik ging verder met de was en een half uurtje later herinnerde ik mij het testje weer en liep richting de keuken. Vluchtig spiekte ik met één oog en verrek, is dat nu een dubbelstreepje? JAH! Snel pakte ik de Clearblue test erbij. Deze duurdere test had ik in huis gehaald voor dat ene, speciale moment. Dat moment dat het wel eens gelukt zou kunnen zijn en ik wat meer duidelijkheid zou willen. En ook bij de Clearblue veranderde het schermpje al gelijk naar zwanger.. Terwijl er een paar tranen van geluk hun weg naar beneden vonden, begon het schermpje nog meer tekst weer te geven. 2 - 3, wat inhield dat ik tussen de vier en vijf weken zwanger was. Eindelijk was het dan gelukt! Na veertien maanden! 

Terwijl ik weer rustig probeerde te worden, verstopte ik het testje achter mijn rug en liep heel koeltjes naar Chris. Ik vertelde hem dat het tripje naar Intratuin niet door kon gaan en liet een lange pauze vallen. Terwijl hij er niks van snapte zei ik dat we in plaats daarvan naar Prenatal mochten gaan en haalde het testje tevoorschijn. De rest van de middag hebben we gehuild ( nouja ik), geknuffeld, gelachen en gekletst. Want wauw! Wij zouden papa en mama worden 

Hoe vonden jullie uit dat jullie een kindje mochten verwachten?

You May Also Like

7 Reacties

  1. Wat een geweldig gevoel zou dat zijn geweest. Een rollercoaster aan emoties omdat jullie het niet hadden zien aankomen. Super! En nu lekker genieten van jullie gezinnetje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een bijzonder moment zeg! Lijkt me heel mooi als je er zo naar verlangt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heel herkenbaar Michelle!! Wij waren ook al ff bezig om het zo te noemen. Had me er net bij neer gelegd dat het niet zo meer zou gebeuren. De huisarts had me doorgestuurd en hij zei nog met zon onregelmatige cyclus daar zit geen eisprong in..... Druk met andere zaken, bedrijfsverplaatsing etc. Tot mijn man op een avond zei jij bent zwanger. Ik lachte hem uit maar toch 's morgens om kwart voor zes de Action test gedaan. En ja hoor twee streepjes. Ongeloof, blij. Man wakker gemaakt en zo intens moment. Na het werk ook zon Clearblue test gekocht en die gaf aan Zwanger met 3+. Een echo enkele wkn later gaf aan hoe lang is pcies was.

    Die datum vergeet je idd nooit weer!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze dag zal je altijd bij blijven, prachtig geschreven.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lijkt me een erg bijzonder moment. Alweer een jaar geleden: wat gaat de tijd hard. Geniet van jullie wondertje<3

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi om te lezen, ik weet hoe lang het kan duren en hoe teleurstellen een negatieve test kan zijn. Ook hoe vreemd een een positieve test kan zijn. Blijft toch mooi dat jullie nu zo'n wondertje op de wereld mag hebben

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi geschreven. Ik verwachtte ook dat mijn test negatief zou zijn. Heb een cyclus gerust van 45 dagen. Dus was bij ons ook een leuke verrassing.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥