Mommy Monday| Wat vind Bentley er van?

by - februari 13, 2017


Al tijdens mijn zwangerschap kreeg ik veel vragen omtrent onze huisdieren. 'Waar ik toch de tijd voor ze vandaan zou halen' en 'Of ik er niet een paar weg deed' stonden stip op nummer één. Maar ook vele vragen over Bentley werden er gesteld. Of ik dat wel vertrouwd vond, een hondje bij zo'n jong baby'tje en of hij niet gemeen zou reageren. Toch apart dat veel mensen er al standaard vanuit gingen, dat wanneer Eleanor zou worden geboren dat onze huisdieren verleden tijd waren. Vandaag een stukje dat bewijst dat dit niet zo is en dat baby's en honden prima samen kunnen.


Allereerst wil ik graag benadrukken dat ik een baby met een dier alleen laten geen goed idee vind. Hoe lief het hondje of poesje ook is, er kan altijd iets gebeuren waardoor hij of zij toch uithaalt. Wij laten Eleanor dus ook niet met Tommie of Bentley alleen. Altijd gaat ze veilig in haar bedje of box als ik even de kamer uit moet. Niet eens zozeer omdat ik denk dat er anders iets kan gebeuren, maar meer het zekere voor het onzekere.. you'll never know.

Maar goed.. onze huisdieren en Eleanor. Kan prima in onze ogen! Ze groeit lekker op tussen de dieren en de kans dat wij straks een kindje grootbrengen wat bang is voor beestjes, wordt bijna nihil op deze manier. Natuurlijk ligt er hier thuis iets meer stof, haar en zaagsel maar ook hier kan ze alleen maar een beetje weerstand van opbouwen.  Wij zijn wat dat betreft niet zo bang aangelegd.

Maar wat Bentley van haar zou vinden vond ik eerlijk gezegd toch wel een beetje spannend. Bentley is vanaf dag één mijn kindje geweest. Dag en nacht brachten wij de afgelopen drieënhalf jaar samen door - letterlijk want hij ligt aan ons voeteneinde- en nu zou hij zijn vrouwtje toch moeten delen. Hoe lief karaktertje hij ook heeft, je kunt het nooit helemaal voorspellen hoe zo'n beestje gaat reageren op een nieuw gezinslid.


De eerste avond dat wij Eleanor mee naar huis namen, hebben wij haar met MaxiCosi en al op de grond gezet. Om Bentley even kennis te laten maken. Wij gingen erbij zitten en hebben hem verteld dat dit zijn nieuwe vriendinnetje is. Natuurlijk snapte hij geen woord van wat wij zeiden, maar ik denk dat onze aanwezigheid en stemmen wel geruststellend voor hem waren. We wilden er namelijk geen big deal van maken en gewoon kijken hoe hij zou reageren.  Erg geïnteresseerd was hij niet. Hij keek en snuffelde even bij haar, maar hij was eigenlijk blijer om mij te zien. Want hij was die dag uit logeren geweest, iets wat hij niet vaak doet dus hij was door het dolle heen dat zijn vrouwtje weer thuis was! 

Tijdens mijn kraamweek snuffelde hij wel af en toe bij haar maar eigenlijk kwam hij gewoon lekker bij mij zitten. En dit is eigenlijk altijd zo gebleven. Wij zijn van mening dat hij zelf moet bepalen of hij Eleanor leuk vind ja of nee. We dwingen hem dus niet om even naast haar te gaan liggen, ook niet voor een foto. De laatste tijd kreeg hij wel steeds meer belangstelling voor haar. Steeds vaker kwam hij ook op schoot liggen terwijl ik Eleanor de fles gaf en telkens als ik haar bij ons op bed neer legde kwam hij al snel naast haar liggen, maar afgelopen week heeft Bentley Eleanor voor het eerst een kusje gegeven! 

Nu hoor ik je deken 'Iewl wat vies'. Nee hoor dat valt allemaal reuze mee, het gemiddelde vaatdoekje op een keukenblad bevat meer bacteriën. Maar het was voor mij een teken dat hij haar begint te accepteren. Misschien worden het niet de beste speelkameraadjes van elkaar, maar hij accepteert Eleanor tenminste wel. Je kan wel merken dat hij het soms niet zo leuk vind om zijn vrouwtje te moeten delen, maar ook dit kost tijd. Tijd om hem te laten wennen en tijd van mijn kant om hem op rustige momenten extra aandacht te geven.

In mijn ogen kan een hond(je) dus prima samen met een Baby, mits onder toezicht. Hoe denk jij hierover?

You May Also Like

9 Reacties

  1. Toen ik bij jouw langs kwam, was Bentley meer geïnteresseerd in mij dan in de kleine die ik vast had. Ik denk dat het wel uitmaakt wat voor soort hond, de ene is van nature vriendelijker dan de andere.

    Ik ben benieuwd hoe Pip het hier gaat vinden, die is nu al heel jaloers aangelegd. Enige wat ik haar nu wel aan het leren ben is dat ze niet meer in de slaapkamer mag...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waarom zou je je huisdieren weg moeten doen als er een kleine komt? Onzin! Toezicht is natuurlijk altijd verstandig, maar dat geldt ook voor meneer Mango. Die moet ik ook altijd goed in de gaten houden. Wel lief hoor met Bentley en niets forceren inderdaad. Het komt of het komt niet. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een rare opmerking kregen jullie zo van doe je dr wat weg?! idd ik begrijp je met het punt dat je haar niet alleen laat met een dier, het blijven dieren. zelf opgegroeid tussen de landbouwdieren, honden, konijnen en paarden. En dat gaat prima samen. En wat een schattige foto van Bentley en je kleine meid! Ze heeft straks haar personal beveiliger als ze wat groter is,denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schattig stel..! Wat fijn dat het zo goed gaat :-)
    Leuke blog heb je! Liefs, Florentine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kan perfect tesamen. Vind het een goed idee, van de haar bij thuiskomst op de grond te zetten zodat hij haar kon leren kennen. beste manier denk ik ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben het helemaal met je eens. Natuurlijk kan dat, maar inderdaad altijd onder toezicht!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat fijn dat hij het gaat accepteren! Volgens mij kan het ook prima hoor (onder toezicht uiteraard)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vond dat ook erg spannend met mijn kat. Maar hij wist het al dat er een baby kwam, tenminste hij deed alsof hij het normaal vind. Wij doen ook ze alleen samen onder toezicht. Al mag stijn heel hard aan Spook zn haren trekken. Ze weten dat het klein is ofzo.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldig! Ik geef je groot gelijk hoor. Huisdieren kies je voor het leven, dus die doe je dan zeker niet weg als je een baby krijgt. Belachelijk idee. Jullie doen dat goed!
    En ja, 'het zekere voor het onzekere' noemen, dat is ook logisch. Dus ik geef je volkomen gelijk.
    Ps: heb je blog vandaag ontdekt, en ga eens wat kijken bij je haakwerkjes :-)
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥