Mommy Monday | Deze mama ging naar een metal concert

by - februari 20, 2017


Als je het over een kersverse mama hebt, dan denk je vaak aan een vrouw die bijna geen tijd meer heeft voor haarzelf. Haar hobby's staan op een laag pitje, het huishouden loopt achter en zelfs die heerlijke lange douches blijven uit. Voor het gemak knipt ze d'r haar kort en eigenlijk is de agenda vrij leeg. Herkenbaar? Voor mij eerlijk gezegd niet! 

Vrije tijd hebben vind ik erg belangrijk. Want naast mama ben ik natuurlijk ook nog steeds Michelle. Natuurlijk ziet je leven er met een kleintje anders uit, maar je oude leven hoeft niet helemaal weg te zijn. Nu heb ik gelukkig ook een geweldige man waar ik het ouderschap mee kan delen en enthousiaste ouders die graag een middagje of avondje willen oppassen, maar grotendeels ligt het denk ik ook aan je eigen attitude. Er is altijd wel iets te regelen of te verzinnen. Wij waren vastberaden om onze eigen passies en hobby's te behouden. Zodoende gingen wij afgelopen zaterdagavond weer eens naar een concert, een metal concert waar ik al de afgelopen negen jaar op heb gewacht! 

Credits zijn voor Adam Cook

Sinds mijn veertiende of vijftiende luister ik bijna alleen Rock en Metal. De bands die toen mijn favoriet waren, zijn dat nu nog steeds. Met een paar fijne aanvullingen natuurlijk. Maar mijn liefde voor Disturbed (klik) is altijd gebleven. Helaas leken ze altijd onbereikbaar omdat ze nooit echt hier in de buurt touren, dus toen ik een half jaar geleden concert kaartjes voor de Ziggodome in Amsterdam voorbij zag komen, bestelde ik ze gelijk! Toen die tijd was ik ver over de helft van mijn zwangerschap en kon ik mij het ouderschap nog helemaal niet voorstellen, maar dit concert moest en zou ik bijwonen. 'We zien het wel' werd er gezegd en de kaartjes werden besteld.

En wat ben ik hier achteraf blij om! Natuurlijk was het spannend om Eleanor voor het eerst een nachtje te laten logeren maar een avondje voor jezelf  hebben is zo heerlijk! En om deze avond ook nog met één van je favoriete bands door te brengen is onbeschrijfelijk. Voor het eerst in negen jaar zag ik ze live! Alleen maar liefde voor deze avond 


Na het concert zijn wij wel weer richting huis gereden. Een lange rit van net iets meer dan anderhalf uur. Maar de gedachte dat wij Eleanor konden ophalen als ze echt niet wilde slapen, was wel fijn. Rond twaalven kwamen wij thuis en uit de appjes kon ik opmaken dat de kleine meid lekker lag te slapen. 

Om nog even een beetje extra te genieten besloten wij de volgende ochtend nog last minute te gaan lunchen bij onze favoriete zaak Bagels & Beans. Nog nooit hebben wij er ontbeten, maar het is zeker aan te raden! Dit was het 'Power ontbijt' en de naam zegt al genoeg. Het was meer een lekkere brunch want de rest van de middag aten wij niks meer. Na een lekkere ontbijtje brunch werd het tijd om onze kleine meid weer op te halen.

Een heerlijke avond alleen voor papa en mama. Een avondje om de batterij weer even op te laden en naar goede muziek te luisteren. Een top avond die wij vast en zeker binnenkort nog weer eens overdoen want het volgende concert staat alweer ingepland..

Plan jij, als ouder, wel eens een avondje uit voor jezelf?

You May Also Like

7 Reacties

  1. Wat fijn! Disturbed is zeker tof, ik luister daar ook nog steeds naar. Lijkt mij best lastig om zo'n kleine even alleen te laten, maar aan de andere kant zal dat nog wel vaker gebeuren. Daar moet je toch ook in groeien denk ik. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk, nog een Disturbed liefhebber! :) Ik moet eerlijk bekennen dat wij vanaf de eerste maand haar al wel eens een uurtje of twee bij mijn ouders brachten. Leuk voor hun, voor haar maar ook voor ons. En wij hebben er beide niet echt aan hoeven wennen, maarja het zijn ook je eigen ouders he. Een 'vreemde', gastouder, kinderdagverblijf etc lijkt mij wel lastig ja..

      Verwijderen
  2. klinkt geslaagd! niet mijn genre, maar toch fijn dat je er zo van genoten hebt. vooral als ze al zo lang op ze wacht om ze te zien.

    en een mijlpaal dr bij: de kleine meid uit logeren. dat is idd wel erg fijn dat ze zo lekker heeft geslapen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Best wel spannend ja, zeker omdat ze tot nu toe er niet zo goed wilde slapen. Maar een nachtlampje in de vorm van een knuffelbeertje was schijnbaar dé oplossing voor haar. Ook wel fijn, want dat betekend dat wij nog eens een avondje en misschien ooit ook eens een nachtje weg kunnen..

      Verwijderen
  3. Wij vinden het heerlijk om af en toe met zn tweeen uit eten te gaan. Of met vrienden weg te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit is trouwens wel belangrijk om te doen als ouders. Fijn, dat je het zo leuk heb gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt! Ben ik het helemaal met je eens, je bent naast ouders ook nog jezelf en de partner van. We vinden het dan ook heerlijk ( en ook belangrijk) om samen iets leuks te doen.

      Verwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥