Mijn Hygge proeflapje

by - februari 17, 2017


Afgelopen weekend besloot ik om een proeflapje voor de Hygge shawl te gaan haken. Eigenlijk doe ik dit vooraf nooit en half in een project heb ik hier wel eens spijt van. Dit keer besloot ik om te leren van mijn fouten en toch eens een proeflapje te gaan maken. Het lapje zou na negentien rijen, 10 x 10 cm moeten zijn.  Haaknaald nummer vier werd aangeraden maar omdat ik van mijzelf weet dat ik een strakke haakster ben, gebruikte ik nummer vijf. Eenmaal klaar pakte ik mijn meetlint erbij, 10 x 10.5 cm. Daar kan ik mee leven! En nu kwam het leukste gedeelte, het borduren op mijn gehaakte lapje..

 Met deze fijne kleurtjes

 Toch heel anders dan op borduurstof, even wennen..


Maar.. het resultaat mag er zijn vind ik! Niet alleen heb ik getest of mijn proeflapje wel aan de juiste afmetingen voldoet, ook heb ik mijn kleurencombinatie kunnen uitproberen. Want een plaatje van het internet is toch heel anders dan een project voor je hebben liggen. Maar gelukkig ben ik nog erg tevreden met mijn gekozen kit (klik)

Wil je ook dit leuke proeflapje maken, voor bijvoorbeeld een schattig speldenkussentje of ga je misschien ook de Hygge maken? Hier(klik) vind je meer informatie en de Tips & Tricks pagina mét dit leuke proeflapje.

You May Also Like

8 Reacties

  1. Ziet er mooi uit en wat een leuk garen is dat stonewashed toch!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het hele mooie kleuren, ik kwam hem tegen op de handwerkbeurs en moest meteen even aan jou denken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Datt ziet er al heel veelbelovend uit :-) Veel haakplezier met de CAL!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben echt benieuwd! Veel plezier! Dit lapje ziet er al mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind dit echt heel mooi Michelle.
    Je bent echt heel goed met haken breien en borduren, ik doe je het niet na.
    Ik wens je een heel mooi weekend.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie kleuren. En combinatie van 2 hobbys, borduren en haken. Ik heb ook nog nooit een proeflapje gehaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie kleurtjes. Ik ben momenteel zelf aan een babydekentje begonnen voor het zoontje van mijn broer dat in mei geboren wordt. Zodra dat klaar is ga ik op zoek naar andere kleuren vermits ook mijn andere broertje dit jaar papa wordt. Jammer genoeg merkte ik al snel dat ik niet lang onderbroken kan doorwerken vermits mijn polsgewrichten meteen protesteren. Ik heb dus alvast de steunverbandjes bovengehaald in de hoop dat die wat helpen zodat ik wat langer kan voortwerken.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥