Mijn Hygge Shawl | Week 1

by - februari 21, 2017


Als je mijn Unboxing van het Hygge pakket en proeflapje hebt gezien, weet je inmiddels wel dat ik voor de Danish Mermaid kit ben gegaan. Met prachtige zeeblauwe en mos groene tinten.  Afgelopen week was het dan zover, het eerste deel kwam uit! En gelijk met een hele leuke steek, namelijk de bobbelsteek.




Nu moet ik wel eerlijk bekennen dat hoewel ik het een erg mooie steek vind om te zien, om te haken ben ik er toch iets minder enthousiast over. Als ik het patroon netjes volg krijg ik namelijk nooit een bobbeltje. Eerder een platte pannenkoek. Gelukkig ontwikkel je als haakster over de jaren heen je eigen trucjes en zie hier, mooie bobbeltjes. 

Dit was overigens wel even puzzelen, aangezien ik met haaknaald nummer 5 de CAL haak, werden mijn bobbeltjes niet zo netjes. Dit heeft er voor gezorgd dat ik mijn project tot drie keer(!) toe heb uitgehaald. Tja ik ken mijzelf onderhand zo goed dat ik van mijzelf weet dat ik mij hieraan ga storen. Dus uithalen was de enige optie voor mij. Later pakte ik voor de bobbelsteek haaknaald nummer 3 erbij en toen werden mijn Bobbeltjes al een stuk netter! Misschien een tip voor de haaksters die hier ook last van hebben..


En dit is het eindresultaat van week 1,  keurige bobbeltjes in mooie groen- en blauw tinten. Volgende week laat ik jullie mijn vorderingen van week 2 zien, want deze komt morgenmiddag uit. Ik ben erg benieuwd!

Haak jij ook mee met de Scheepjes Hygge cal?

You May Also Like

13 Reacties

  1. Ik dacht stiekem toch dat het kleiner was *smile*. Maar wat een mooie kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha nee, het wordt een beste Shawl! Je kunt hem zelfs om je schouders heen dragen want ze wordt 1.80 meter lang dacht ik. En de mijne is nu 37 cm breed.

      Verwijderen
  2. Heel erg mooi! Ben benieuwd naar je tussentijdse foto's en uiteraard het eindresultaat!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zal ze netjes iedere week vast leggen en hier op Kersenbloesems laten zien ;)

      Verwijderen
  3. Wat leuk... heb ook de mermaid en ben vandaag begonnen... erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jammer dat het in het begin niet zo makkelijk ging. Uithalen is wel herkenbaar, ik zou me er ook aan blijven storen. Het wordt nu wel echt al heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg leuk. Mooie kleurtjes! En tja uithalen tot je tevreden bent herkenbaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige kleuren, goed gekozen!
    Veel plezier ermee,
    Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind het echt leuk om je project te zien groeien dankzij je foto's. Zelf ben ik momenteel ook weer even aan het haken. Al moet ik me eigenlijk wel nog eens van die afsluitclipjes aanschaffen of op zoek gaan naar een veiligheidsspeld. Het zou al straf zijn moesten mijn broers en schoonzusjes hier terechtkomen dus ik denk dat ik hier wel kan verklappen dat ik aan twee babydekentjes bezig ben. Het lijkt me een heel leuk idee om die dekens steeds wat groter te maken naarmate de kindjes groeien zodat ze ook als tiener en volwassene hun eigen deken/plaid hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk dat je ook meehaakt, deze kleur is ook heel mooi. Ik zie zoveel verrassend leuke sjaals langskomen. Ben benieuwd naar je week 2 en 3

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥