Weekly Moments #3

by - januari 28, 2017

My Weekly Moments, een nieuwe rubriek die iedere zaterdagochtend hier op Kersenbloesems online zal komen. In deze fotoblog geef ik je een kleine sneak peek in mijn afgelopen week. Het is dus eigenlijk de opvolger van Insta-Peek, maar dan uitgebreider, met meer tekst en meer foto's. Op deze manier wil ik je een kijkje in mijn dagelijks leven geven en gelijk deze blog wat meer diepgang en persoonlijkheid geven. Hopelijk vind je het leuk om deze Weekly Moments te bekijken..

Zaterdag



Op zaterdag lunchen wij vaak bij Bagels and beans. Over de jaren heen is dit onze vaste plek geworden en ook tijdens mijn zwangerschap kwamen wij er veel. Zo regelmatig, dat het personeel zo lief meeleefden met onze zwangerschap en telkens even een klein praatje kwamen maken. En nu nemen wij Eleanor natuurlijk ook gezellig mee. Wat het personeel dan ook weer erg leuk vond om te zien. De kleine dame was goed wakker en wilde niet meer in de Maxi Cosi zitten, geef haar maar eens ongelijk want er was genoeg te zien. Dus hup, bij papa op schoot en lekker rondkijken. 

Na een koude, maar lekkere bagel ( zo'n kleintje eist echt al je aandacht dan op) reden we door richting de Prenatal. In Hengelo zit een hele mooie grote vestiging waar wij erg graag komen. En wat blijkt, de sale was nog steeds aan de gang! Ik kocht een nieuw jasje voor haar, een shirtje en een Sophie de giraf. 

Zondag



Zondag ochtend staat altijd in het teken van rustig opstarten en op visite gaan.  Zo konden mijn opa en oma de kleine meid bewonderen en mocht sinds lange tijd Bentley ook weer eens mee. Geweldig vind hij het daar! Maarja dat komt voornamelijk door de leverworst die hij altijd van mijn oma krijgt hihi. In de middag kleedden wij ons lekker warm aan en maakten een mooie wandeling. Heerlijke zondagen zijn dit zo ♥

Maandag



Maandag is mijn grondige schoonmaak dag.. Er werd een stofzuiger en een dweil door het huis gehaald en de meubels werden van een fris lapje voorzien. Heerlijk om alles weer schoon en netjes te maken zo na het weekend.  In de middag pakte ik de kleine meid lekker in en gingen we met z'n twee'tjes op pad. Voor het eerst na mijn bevalling ging ik weer eens bij een vriendin op visite. Zo kon ik de zolderkamer weer eens bekijken, want daarmee zijn ze al een tijdje aan het verbouwen. Ik herkende het bijna niet meer terug! Ook de kleine meid vond het erg gezellig, in plaats van slapen wilde ze er gezellig bij zitten. Het is erg fijn om zo langzaam je eigen hobby's en sociale afspraken weer op te pakken..

Dinsdag



Vandaag stond rustig aandoen en kroelen met mijn meisje op het programma.En dat deed ik dan ook heel de dag. Het huishouden liet ik even voor wat het was en vermaakte mij heerlijk met een serie, een borduurwerkje en mijn nieuwe Bullet Journal. Ook ging de kleine meid uitgebreid in bad en speelden wij gezellig op het grote bed. Een prima dag.

Woensdag



Op woensdag ochtend had ik al vroeg mijn Maatje van mijn vrijwilligerswerk aan de deur staan. We besloten om eerst samen koffie bij mij thuis te drinken en daarna door te wandelen naar de kinderboerderij. Wij hebben de luxe dat de kinderboerderij bij ons om de hoek is, maar vreemd genoeg komen wij er nooit zo vaak. Maar nu met Eleanor is dat natuurlijk wel erg leuk, als sliep ze heerlijk en kreeg ze er niks van mee. 

In de middag was Chris vrij en besloten wij nog even van dit mooie, winterse landschap te genieten en zijn wij gaan wandelen. Half in de wandeling stopten wij voor een heerlijke cappuccino en een gebakje. Deze cheesecake was overigens de lekkerste die ik sinds lange tijd heb gehad! Daarna wandelden wij weer rustig terug, met de nadruk op rustig want mijn knie speelde weer op. Vorige week heb ik mijn rechterknie schijnbaar verdraait of een spier verrekt en sindsdien doet ie al moeilijk. Gelukkig mag ik volgende week weer naar de Fysio en dan kan ik er even na laten kijken.

Donderdag



S'middags wandel ik eerst met dit kleine, wollig beertje richting het Consultatiebureau. Op de donderdagmiddag is er altijd een inloopspreekuur en dan kan je zonder afspraak terecht voor al je vragen en om te wegen. Ik had het gevoel dat ze mijn vaccinatie afspraken verkeerd hadden ingepland en ging toch even langs om het na te vragen. En mijn gevoel bleek correct te zijn. Dit was al de tweede keer dat ze iets verkeerd bij mij in planden, nu maakt dat voor een gewone controle afspraak niet zoveel uit, maar met vaccinaties ben ik erg stipt. Maar even in de gaten blijven houden dus. Ook kon ik de kleine dame gelijk even wegen, 5570 gram alweer! Ze groeit netjes volgens de curves.  Na ons bezoekje aan het CB gingen we door naar het winkelcentrum, even wat kleine boodschapjes halen. Na dit wandeltochtje deed ik het de rest van de middag rustig aan want mijn knie reageerde niet zo goed op al dit wandelen.


Vrijdag



Terwijl Eleanor lekker haar ochtend dutje deed, deed ik de was en het overig huishouden. Toen alles weer netjes en schoon was, kon ik ook van een rustige ochtend genieten.  Tegen de middag reed ik met de kleine richting mijn moeder. Na een gezellig kopje thee gingen wij door naar het winkelcentrum. Via via had ik gehoord dat de Liddl leuke babykleertjes verkoopt en eenmaal online had ik inderdaad leuke broekjes, shirtjes en zelfs een jurkje gevonden. Maar helaas in de winkel kon ik deze leuke kleertjes niet terug vinden. Gelukkig had de Hema nog wel wat leuke items en belandde er een paar slabbetjes, een broekje en alvast een lente jurkje in mijn mandje.

Al met al een prima weekje dus. Hoe was jouw week?

You May Also Like

8 Reacties

  1. Een heel mooi weekje, hier was het een druk maar leuke week :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach wat een mooie foto van vader en dochter <3 Heel mooi om te zien. Klinkt als een fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. prachtige foto's, veel beterschap met je knie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk weer om op deze manier jouw week mee te maken.
    Mijn week stond in het teken van veel naaiwerk, fysio voor mijn armen, schoonmaakklusje bij mijn moeder in huis, twee verjaardagen, ritje met oudste en haar hond naar een dierenkliniek in Sleewijk en verder een serie kijken op Netflix... En Ben weer weggebracht want hij mag weer een week invallen...
    Heel fijne zondag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat nieuwe jasje is zo schattig :-).Dinsdag klinkt als een super dag, niks moet alles kan :-). De HEMA heeft nu trouwens 1+1 gratis zag ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo te zien ben je echt aan het genieten! Leuke foto's van de week<3
    Beterschap met je knie.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk om te lezen hoe jou week is verlopen.
    Veel gezelligheid merk ik wel, dat doe je goed.
    De kleine meid is ook al flink gegroeid zie ik.
    Beterschap met je knie, goed dat je naar de fysio gaat.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie foto van je dochter en van je man. Dat zijn toch goude momenten. Mooie bos bloemen. Beterschap met je knie.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥