Tweeduizend zeventien

by - januari 02, 2017

Het is vandaag twee januari. Gisteren was het de eerste en daarmee begon een nieuwe maand, maar ook gelijk een heel nieuw jaar. Een nieuwe ronde om misschien die ene droom wel te verwezenlijken, slechte gewoontes af te leren of om langzaam toch aan die goede voornemens te beginnen. Ieder jaar roep ik dat ik niet aan goede voornemens doe. Je kan immers iedere dag met iets nieuws beginnen, daarvoor hoef je echt niet tot één januari te wachten. Maar toch blijft het een bijzondere dag. De eerste dag van het nieuwe jaar, vol met nieuwe mogelijkheden en kansen. Althans dat voelt zo, natuurlijk is maar een gewone dag. 

Toch kan ik het niet laten om te bedenken wat ik dit jaar anders wil gaan doen, waar ik mee verder wil of wat ik nog wil gaan beginnen. Daarom een klein lijstje met goede voornemens voor dit jaar.


Natuurlijk staat het handwerken ook op dit lijstje. Van het uitvoeren van mijn geliefde hobby's tot aan het opruimen en sorteren van mijn vele materialen en benodigdheden. Even alles weer netjes op orde maken en sommige hobby's eindelijk tot een einde brengen. Daarnaast zou het natuurlijk fijn zijn als een paar borduurwerken zouden groeien dit aankomende jaar.

Want dan kom ik gelijk op mijn volgende puntje uit, het opruimen zal wat vaker naar voren komen. De laatste paar weken zijn wij op zoek geweest naar een koophuisje en daar zullen wij in 2017 weer mee verder gaan. Verhuizen is al druk genoeg, hoe minder spullen je hoeft mee te nemen hoe beter natuurlijk. Hoe en wat vertel ik jullie later nog in een andere blog.Wel kan ik vertellen dat ik het allemaal super spannend vind!


Nu ik mijn zwangere buik niet meer mee hoef te slepen, wordt het wandelen ook weer wat aangenamer. In 2017 wil ik wat vaker de wandelschoenen uit de kast halen om weer lekker de natuur in te duiken. Samen met Chris, Eleanor en Bentley natuurlijk, maar ook vergezeld met de camera. Zodat hier op Kersenbloesems ook weer wat natuurfoto's en wandelingen online mogen komen.

Dit jaar zou ik graag weer nieuwe recepten willen uitproberen. Lekker koken zonder pakjes en zakjes. Pure ingrediënten gebruiken en het liefste weer wat vaker vegetarische. gaan eten. Over een tijdje zal de kleine meid ook haar eerste hapjes mogen proeven en mijn streven is om ook deze zo vaak mogelijk zelf te maken. Al deze nieuwe recepten vragen gelijk om een mooi recepten boek of bestand, want over de jaren heen hebben wij natuurlijk al vele favorieten verzameld. Tijd dat deze eens netjes gebundeld gaan worden.



Al mijn andere plannen, voornemens en ideeën laat ik nog even voor wat het is. Natuurlijk zou ik graag wat kilo'tjes verliezen, nieuwe mensen willen ontmoeten, leuke samenwerkingen aangaan en verder gaan met mijn vrijwilligerswerk maar dat komt allemaal op zijn eigen tijd wel.  Voor 2017 wil ik meer genieten en minder moeten. Meer plezier en minder stress ervaren.  En al het andere komt vanzelf..

Heb jij nog goede voornemens of ideeën voor 2017?

You May Also Like

12 Reacties

  1. Mooie voornemens, mijn voornemens zijn vooral het 'simpel leven' voor ogen houden en niet te ingewikkeld gaan doen. Hier in huis wordt weer 100% vegetarisch gegeten, moet alleen nog stiekem broodvervangers voor vriendlief gaan verzinnen.

    en voor je kleine koken zelf, dat schijnt heel makkelijk te zijn heb ik me laten vertellen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben ook niet zo van de goede voornemens. Spannend een nieuw huis. En hopelijk krijg je van zelf weer meer tijd om te borduren. Als ze nog zo klein zijn hou je zo weinig vrije tijd over.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie voornemens! Ik hoop dat ze gaan lukken, succes! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie voornemens! Hier ook een aantal en ben toevallig net zelf er een blogje over aan het schrijven. Maar ik wil oa ook meer naar buiten, meer handwerken en ook minder moeten. Want ik wil altijd vanalles maar dat is eigenlijk helemaal niet nodig.

    En wat spannend een huisje kopen zeg! Wij hopen ook dit jaar een ander huisje te vinden. Want nu Flynn steeds ouder wordt merken we toch wel dat ons huisje wat te klein is voor de kleine man. Dus hopelijk zijn we dat geluk gegund dit jaar!

    En nu ben ik best wel benieuwd welke hobby's je wil gaan stoppen (:.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O, jullie gaan er weer een spannend jaar van maken :-) Nou, kom maar op met die blogberichten, hoor, ik zit er klaar voor :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi mIchelle,
    allereerst wil ik jou en je dierbaren een heel mooi 2017 wensen. Dat er in dat nieuwe jaar wensen uitkomen die jullie ervan verwachten.
    Spannend om huis te kopen en dan ook nog het verhuizen. Zoals je misschien nog weet ben ik anderhalf jaar terug verhuist en wat hebben we vele weggegooid. We zijn met 11 aanhangers naar de stort geweest hahahaha.... Ik ben heel benieuwd hoe het jullie zal vergaan.
    Je voornemens zijn een aantal hele leuke en sommige zul je ook echt gaan doen.
    Je foto van de varen vind ik echt helemaal geweldig.

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gelukkig nieuwjaar! Ik maak nooit goede voornemens, maar dit jaar wel. Het is echt nodig dat ik meer slaap krijg en beter voor mezelf zorg. Ik ben er eigenlijk in december al mee begonnen en het gaat goed! En een beetje afvallen zodat ik helemaal mooi in mijn trouwjurk pas :D

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mijn grote verzameling recepten is één van de redenen waardoor mijn site vroeger is ontstaan. Ik had er immers een online kookboek van aangelegd. Ondertussen zijn er al een aantal recepten verdwenen maar je kan er toch nog een heel deel terugvinden. Vermits ik daarnaast ook veel kookboeken heb maakte ik een tijd terug zelfs een afgedrukte index aan zodat ik perfect weet waar ik welk recept kan terugvinden.

    Ik heb geen echte voornemens gemaakt. Al zijn er wel enkele dingen die ik graag anders zou zien. Zo wil ik liefst meer eigen boeken lezen én wat bewuster leven. Met dat laatste bedoel ik vooral wat vaker offline gaan, korte wandelingen maken, misschien de tai chi terug opstarten en zo hopelijk minder het gevoel hebben dat ik op automatische piloot leef.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gelukkig nieuwjaar! Je hebt een mooi lijstje voor 2017. Ik heb (nog) geen lijstje gemaakt, maar heb ook zeker een aantal dingen die ik wil verwezenlijken of juist wat meer los wil laten :-) Misschien dat ik het straks toch even op een rijtje zet, vind het bij jou zo wel heel overzichtelijk staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik hoop door te gaan op dezelfde voet. Met elke ochtend hardlopen : )

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie doelen, ik zou ook graag nieuwe recepten willen uitproberen in 2017, heb er in 2016 nogal moeite mee gehad dus tijd voor verandering! En handwerken, YAY! Oh en eigenlijk het opruimen, dat is iets wat ik ook graag in 2017 zou willen doen, of nou ja moet doen. Ontspullen, daar is het tijd voor... Een fijn 2017 toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie doelen heb je hierop gesteld. Heel erg veel succes en plezier ermee :-) Ik heb geen voornemens, behave wat meer rust krijgen en ontstressen van afgelopen maanden. Dat is voor mij al genoeg.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥