Meest gelezen artikelen van 2016

by - december 31, 2016





Het einde van het jaar nadert en net zoals zoveel bloggers ga ik ook eens gezellig terug blikken op het jaar 2016. Want 2016 was echt een mooi jaar voor mij. Natuurlijk komt dit grotendeels door de zwangerschap en geboorte van onze dochter Eleanor. Maar ook door de vele fijne handwerk uurtjes, gezellige lunchafspraken, fijne uitstapjes en onze minivakantie.  

En laten we deze blog niet vergeten, want ook het bloggen is een grote hobby van mij. Van het bedenken van een blog, het schrijven, de fotografie naar de uitwerking.. Dit jaar werd Kersenbloesems bekender, werd ze vaker bezocht, kreeg ik honderden lieve reacties en had ik ook weer aan aantal leuke samenwerkingsverbanden. Om nog eens terug te blikken op een mooi blog jaar,  laat ik jullie mijn twaalf meest gelezen artikelen van 2016 zien.  Lees je gezellig mee?


Januari, de maand na de feestdagen. Een nieuwe maand waarin het gewone leven weer verder gaat. Daar had ik op dat moment even behoefte aan en zo te merken jullie ook. Het blogje 'Het dagelijks leven' werd erg goed bezocht.

Februari: Lente Beelden
Maar ook het blogje vol met vrolijke krokusjes werd goed bezocht. Niet zo gek natuurlijk want na al die maanden van regen, kou en donkere avonden zijn deze lente beelden wel erg fijn om te zien.

In maart schreef ik wel een heel persoonlijk stukje, namelijk over ons bezoekje aan de Fertiliteits kliniek. Al enkele maanden waren wij aan het werk voor een kleintje, maar helaas bleef de zwangerschap na veertien maanden nog steeds uit. Natuurlijk niet wetende dat ik half in deze maand al een positieve zwangerschapstest mocht vast houden!


Een goede vriendin van mij is in April jarig. Het perfecte moment om haar die beloofde regenboog eenhoorn cadeau te doen! Al moest ik deze natuurlijk nog wel eerst eventjes maken en laten zien..

Op moederdag was het dan eindelijk zo ver, wij maakten het grote nieuws bekend. Wij waren in verwachting! Op het moment dat ik dit blogje typte was ik 13 weken in verwachting en dit blogje is het beste gelezen van het hele jaar!

Naast dat je kindje gezond is wil je natuurlijk ook erg graag het geslacht weten. Tenminste wij wel. Wij hadden een geslachtsbepalende echo gepland, want wachten tot de twintigste week vond ik toch echt te lang! In dit blogje maakte ik het geslacht van ons kleintje bekend..


Na wekenlang spulletjes aanschaffen en leuk neerzetten was het in juli dan hoog tijd om jullie een kleine sneak peek te geven van onze babykamer..

Dat ik een aantal dingen voor onze kleine meid zou gaan haken was al vrij snel duidelijk. Alleen wat, wist ik nog niet precies. Als eerste besloot ik dit leuke dekentje te gaan haken. Heel vrolijk door de vele roze- en paars tinten maar ook heerlijk om tussendoor aan te haken.

Na lang twijfelen besloot ik toch een zwangerschaps fotoshoot in te plannen. Gelukkig ook niets te laat, want na een paar uurtjes voor een zwart doek geposeerd te hebben was ik helemaal kapot. Maar wat zijn wij blij met het eindresultaat! Een mooie herinnering aan mijn zwangerschap.


Oktober: Een rondleiding door onze babykamer
Met de komst van onze kleine in zicht begon het tijd te worden voor een complete rondleiding door haar kamertje. Alles werd op de foto gezet en ook dit blogje viel erg goed bij jullie in de smaak.

November:  Eleanor één week oud
Ondanks dat ik dacht dat de geboorte aankondiging het best gelezen zou worden, was het toch echt mijn verslagje na de kraamweek dat de meeste pageviews kreeg.

December: Foto's van de newborn shoot
Dat de foto's van de newborn shoot het favoriete blogje van december is, is geen verrassing. Het zijn dan ook prachtige foto's geworden! 




En dat waren mijn twaalf, best gelezen artikelen van 2016! Sommigen had ik al wel verwacht en sommigen waren een totale verrassing! Weinig handwerk gerelateerde blogjes in deze reeks en ook de wandelingen bleven uit.  Maar de wandelingen bleven in het offline leven ook uit, met de zwangerschap was dit geen geweldige combinatie. Misschien dat dit in 2017 wel weer anders zal zijn. Al met al een heel mooi lijstje, vol met zwangerschap- en baby gerelateerde blogjes.

Hopelijk mag ik je in 2017 ook weer begroeten, maar voor nu wens ik je een hele fijne
jaarswisseling toe! 

You May Also Like

8 Reacties

  1. Sommige artikelen had ik inderdaad ook verwacht :-). Ik wens jullie een fijne jaarwisseling en een mooi 2017 toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Altijd leuk dit soort lijstjes! En grappig dat de geboorte aankondiging niet het meest bekeken is, want dat zou je toch wel verwachten.. Jullie ook een hele fijne jaarwisseling en een mooi en gezond 2017!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijk overzicht! Misschien niet altijd even verrassend, maar dat hoeft ook niet. Jullie hoogtepunt was voor ons allemaal een hoogtepunt dit jaar denk ik, wij hebben allemaal meegeleefd. Fijne jaarwisseling en een liefdevol 2017 toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Altijd leuk om te ontdekken welk de best gelezen artikelen waren. Bij mij zitten er toch steeds weer een paar tussen die ik niet verwacht had. Een van mijn best gelezen posts allertijden gaat over... tandpasta :-S

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk zo'n overzichtje! Ik herken eigenlijk alle artikelen wel.. Prachtig om ze zo nog eens door te kunnen lezen in een overzichtje :-) Ik wens je een prachtig 2017 toe met je gezinnetje<3 Veel liefde, geluk en gezondheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk om op deze manier de meest gelezen blogposts op Kersenbloesems te ontdekken Michelle. Ik kijk alvast uit naar de nieuwe posts die dit jaar zullen verschijnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Grappig om te zien dat het eigenlijk allemaal over je kleine meid gaat, hoe aantrekkingskracht dit blijkbaar heeft voor de lezers!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Echt heel erg leuk om dit voerzicht te lezen Michelle.
    Ik kom dan misschien heit zo vaak of eigenlijk reageer niet zo vaak maar ik lees wel met je mee. Ik wist uiteraard van je kinderwens en ook je mooie handwerkjes heb ik gevolgd van kruissteek tot brei hihi...... Leuk om even terug te kijken.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥