My Weekly Moments #2

by - januari 14, 2017

My Weekly Moments, een nieuwe rubriek die iedere zaterdagochtend hier op Kersenbloesems online zal komen. In deze fotoblog geef ik je een kleine sneak peek in mijn afgelopen week. Het is dus eigenlijk de opvolger van Insta-Peek, maar dan uitgebreider, met meer tekst en meer foto's. Op deze manier wil ik je een kijkje in mijn dagelijks leven geven en gelijk deze blog wat meer diepgang en persoonlijkheid geven. Hopelijk vind je het leuk om deze Weekly Moments te lezen. Laat vooral weten wat je ervan vind..

Zaterdag \\ 7 Januari



Zaterdagochtend gingen wij voor de tweede keer als gezin naar de kapper. Sinds kort ga ik naar dezelfde kapper als Chris en dit bevalt goed. Hij is makkelijker bereikbaar - zeker nu met Eleanor-, is goedkoper en knipt net zo goed als de Kinki Kappers. Erg fijn dus! Helaas was dit ook het enige wat ik vandaag deed, de rest van de middag lag ik op bed of op de bank met flinke hoofdpijn. S'avonds voelde ik mij stukken beter en maakte wij het gezellig met wat lekkers op tafel en een Viking aflevering #teamLagertha.

Zondag \\ 8 Januari



Gelukkig stond ik vandaag met frisse energie op! Deze energie werd gelijk goed benut, de haarverf en kwasten werden er bij gepakt. Aangezien het weer tijd was om een gedeelte van mijn haar te ontkleuren en daarna nog te kleuren,  waren wij wel een aantal uurtjes zoet. Ondertussen las ik wat informatie over de nieuwe Scheepjes CAL, de Hygge. S'middags zouden wij eigenlijk gaan wandelen, maar wij besloten later om toch maar lekker binnen te blijven. Chris achter de playstation en ik achter een borduurwerkje.

Maandag \\ 9 Januari



De maandag is mijn dag voor het huishouden. De was wordt aangezet, er wordt gestofzogen en gedweild en er gaat een lapje over de meubels. Met een smeerpoets van een dochter en een verkouden kat wordt dit uiteraard meerdere keren per week herhaald maar de maandag is altijd een vaste schoonmaak dag. Nadat de kleine meid lekker in bad is geweest en alweer ver in dromenland is, nestel ik mijzelf in het hoekje van de bank met een borduurwerkje. Het wintergedeelte van het borduurwerk is nu aan de beurt.

Dinsdag \\ 10 Januari



Vandaag stond er alweer een bezoekje aan het Consultatiebureau gepland. Gelukkig kreeg ze dit keer geen prikjes maar werd ze nagekeken, gemeten en gewogen. Onze kleine meid doet het erg goed en groeit mooi met alle curves mee. Ze weegt inmiddels 5075 gram en is 56 cm. Ook mochten wij haar avondfles verhogen, erg fijn want ze was telkens erg onrustig s'avonds. Nu gaven wij haar sowieso al wat meer te eten, maar als het CB dezelfde conclusies trekt is toch wel erg fijn. S'middags maakte ik nog wat foto's van haar en besloten wij een stukje te gaan wandelen. Bij thuiskomst merkte ik op dat Murray, ons mannetjes konijn alweer niets had gegeten en begon dus gelijk met medicijnen en dwang voederen. Omdat wij dit vaker hebben gehad met onze konijnen heb ik standaard de benodigde medicijnen in huis. Zo komt die opleiding dierenarts assistente toch nog van pas 


Woensdag \\ 11 Januari



Vandaag had ik niet zoveel zin om productief te zijn. Ik nestelde mij lekker op de bank met mijn meisje, Bentley, een warme kop thee en wat series. The Blacklist en Blindspot waren weer begonnen dus ik kon heerlijk even twee uurtjes mijn verstand op nul zetten. Na een gezellig bezoekje van mijn moeder besloot ik mijn borduurgaren erbij te pakken. De laatste tijd had ik enkele strengen besteld voor mijn Wreath of all seasons(klik) en deze moesten nog netjes opgebonden worden. Geen vervelende klus maar wel een langdradige, zeker als je er een stuk of veertig moet #oeps Ondertussen gaat het veel beter met onze Murray en eet hij inmiddels alweer zelfstandig.

Donderdag \\ 12 januari



Terwijl Eleanor lekker haar flesje leegdrinkt zit ik wat You-tube filmpjes te bekijken over Bullet Journals. Best interresant en ik vraag me dan ook af of het ook niet leuk voor mijzelf is. Ik maakte er gelijk een inspiratie blog(klik) over en ging online opzoek naar een mooi notitieboekje. Na het flesje was het alweer tijd voor het badje. Ze begint het -gelukkig- steeds leuker te vinden en samen besteden wij zo de middag. S'avonds brengen wij haar naar mijn ouders en gaan deze papa en mama gezellig een hapje en een drankje in de stad doen. Oh ik kocht ook gelijk een Moleskine!

Vrijdag \\ 13 Januari



Terwijl de wereld wit was geworden, zorgde ik ervoor dat mijn haar weer paars werd. De laatste keer had de verf niet helemaal goed gepakt dus was het nog een keertje nodig. Gelukkig gebruik ik semi permanente verf, het is dus niet schadelijk voor mijn haar. Na een klein uurtje kon ik het uitspoelen en was het ook wel weer tijd voor de kleine meid haar flesje. De ochtend en middag ging razendsnel, fijn! Maar ergens ook wel jammer want ik had graag met mijn Bullet Journal willen starten. Aan het eind van de middag hadden we een afspraak om een huis te bezichtigen. Onder een kopje koffie spraken we het nog eens na. Een mooi huis, maar we wachten eerst aankomende dinsdag nog af. Dan hebben we nog vier (!) bezichtigingen..

Wat waren jouw hoogtepunten van afgelopen week?

You May Also Like

6 Reacties

  1. Wat een mooi overzichtje zo van de week! Mijn hoogte punten waren uiteten en dat Pip werd geholpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk overzichtje heb je zo. Compleet met een paar leuke plaatjes.
    Het lijkt mij ook heel leuk om te doen, maar ik vind zoveel leuk. Ik blog, ben vaak op IG en Facebook, wil boeken lezen, breien, haken en nog veel meer. Ik moest er maar niet nog een hobby aan toevoegen.
    Het hoogtepunt van de afgelopen week is voor mij dat Ben weer thuis is na twee weken offshore geweest te zijn.
    Fijn weekend,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn dat alles zo goed gaat met Eleanor! Mooi die sneeuw bij jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben zelf heel gelukkig met de melkopschuimer die ik bij Blokker bestelde. Nu kan ik ook thuis heerlijk genieten van een beker Chai Latte met een beetje kaneel erbij. Verder vond ik het ook heel leuk om eindelijk aan mijn Bullet Journal te kunnen beginnen, vooruit te bloggen, wat te kunnen lezen, 's avonds nog steeds van de gezellige sfeerverlichting te kunnen genieten, ...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Spannend die bezichtigingen en wat leuk van die bullet journal! Ben benieuwd wat je ervan maakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk om zo de verhalen achter de foto's te zien.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥