Inspiratie | Een Bullet Journal

by - januari 13, 2017

Vandaag geen borduur- of haakgerelateerd blogje. Maar wel iets van creatieve aard. Altijd in de maand november, december begon ik in de winkels rond te kijken voor een mooie, nieuwe agenda. Een fijne agenda vinden is altijd wel een dingentje vind ik. Sinds ik een paar jaar geleden een Organizer(klik) ben gaan gebruiken, hoef ik eigenlijk niet meer opzoek naar een agenda want ik hoef alleen maar een na vulling te kopen. 

Maar dit jaar begon het toch weer te knagen. Het hele Organizer-opleuken-met-elementjes gebeuren bleef vaak liggen en ik eindigde met gewoon een simpele, saaie inhoud. En aangezien mijn afspraken momenteel minimaal zijn, bleven de pagina's ook nog blanco. Dat kan vast ook wel anders dacht ik bij mijzelf. Toen ik via Instagram en Youtube steeds vaker Bullet Journal's voorbij zag komen werd ik nieuwsgierig, zou dit dan iets voor mij zijn?

(1) (2) (3) (4) 


Een Bullet Journal, misschien heb je er al wel eens van gehoord en misschien ook niet. Een Bullet Journal is een notitieboekje of schetsboek waar je van alles in bijhoudt. Een lekker vage omschrijving he? Ja, dat klopt, want dat is het ook eigenlijk wel. In een Bullet Journal houdt jij dingen bij wat jij belangrijk vind. Voor iedereen zal deze invulling dus anders zijn. Sommigen houden hun agenda en afspraken erin bij, anderen slaan recepten erin op, houden hun financiën erin bij maar je kan natuurlijk ook lijstjes bijhouden over van alles en nog wat. Kortom, het is een verzameling van  afspraken, notities, lijstjes, gedachtes, dromen  en doelen van jezelf en voor jezelf.  

En de vormgeving kan je zo uitgebreid of minimalistische maken als je zelf wilt. De sierlijke letters ( misschien komen mijn Kalligrafie pennen dan toch nog van pas) en plantaardige ornamenten spreken mij het meeste aan. Ik denk dan ook dat ik het hele sticker-, afbeeldingen en tape'jes gebeuren achterwege laat en de sierlijke lijnen een kans ga geven. 

Maar voor het zover is zal ik eerst een mooi, stevig notitieboekje moeten aanschaffen, eentje zonder lijntjes. Dat wordt nog wel een zoektocht ben ik bang. Dus voor nu verzamel ik nog lekker wat ideeën voor mijn toekomstige Bullet Journal

Heb jij zelf een Bullet Yournal of lijkt het jouw misschien ook wel wat?

You May Also Like

4 Reacties

  1. Oh ja ik ken ze, heb het ooit 1 keer geprobeerd. Maar ben niet heel erg van de lijstjes :) Ben benieuwd hoe jij het gaat vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ken wel een aantal mensen die een bullet yournal hebben, maar ik denk niet dat ik mijzelf de tijd gun om daar (wekelijks?) rustig voor te gaan zitten. Kun je bij Boekenvoordeel geen dummy's kopen of zijn die niet geschikt?
    Groetjes, Evelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vorig jaar heb ik een tijdje een herinneringsdagboek bijgehouden. Dat was op zich wel leuk maar ik vond het toch net iets te omvangrijk én tijdrovend worden. Daarom was ik op zoek naar een alternatief omdat ik het toch leuk blijf vinden om herinneren op te slagen. Uiteindelijk besloot ik dit jaar een Bullet Journal op te starten. Dan had ik meteen een bestemming voor mijn mooiste notitieschrift dat ik tot nu toe nog niets had in durven schrijven. Ik vind het vooral leuk dat je het echt helemaal naar je eigen zin kan invullen. Zo ben ik begonnen met een terugblik op 2016 in de vorm van allerlei verschillende lijstjes. Voor mij persoonlijk draait het echt om de herinneringen. Ik ga het dus niet als agenda gebruiken maar hou er wel in bij wat we gegeten hebben, wat ik juist deed in een maand tijd, mijn blogplanning om later naar terug te kijken, hoeveel eigen boeken ik per maand kan lezen, ...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, ik ken ze. Heel leuk om te zien hoe anderen dit bijhouden en versieren!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥