Mijn wensen voor een koophuisje

by - januari 11, 2017

Zo af en toe kreeg je er al iets over mee, de laatste tijd zijn wij aan het rondkijken voor een andere woning. Dit keer geen huurwoning, nee echt een eigen plekje voor ons zelf. Een koophuisje. De eerste voor ons en hierdoor zijn wij helemaal nieuw op dit gebied en is het natuurlijk allemaal nog super spannend! Want dat huizen kopen, dat is een wereldje op zich! Gelukkig hebben wij een hele vriendelijke aankoopmakelaar die ons hiermee gaat helpen.

Al redelijk snel hadden wij een aantal leuke woningen op het oog, de eerste twee bezichtigingen hebben wij zelfs al achter de rug! Over één woning waren wij zo enthousiast dat we zelfs een tweede keer zijn wezen kijken. Helaas zijn wij tot op heden het met de verkoper nog niet eens kunnen worden over de prijs, dus wij kijken rustig verder. Maar waar let je nou allemaal op? Aan welke punten moet ons droomhuisje voldoen?  Vandaag een klein stukje over de wensen die ik heb.


Licht


Een woning moet vooral licht zijn. Van mij hoeft ons toekomstige huisje helemaal niet groot te zijn. In tegendeel zelfs, geef mij maar een klein en knus huisje maar een lichte woning vind ik wel belangrijk! Grote ramen die genoeg zonlicht naar binnen halen en het liefste ook nog tuindeuren. Deuren die je op een mooie zomerdag heerlijk open kunt zetten. Ja dat lijkt mij wel wat!

Drie slaapkamers


Een derde slaapkamer: altijd handig voor bergruimte, voor onze was maar ook heel handig als de wens voor een tweede kindje zou ontstaan. Kortom, wij willen boven voldoende ruimte hebben. Ruimte om met je spullen weg te komen maar ook om ons gezin uit te breiden. Natuurlijk zou je twee kindjes op dezelfde kamer kunnen leggen, maar het liefste gun ik iedereen zijn of haar eigen kamertje. Maar ook een heus speel paradijs speciaal voor mijn konijnen vriendjes klinkt niet verkeerd! 

Een Bad in de badkamer


Ik heb helemaal niet veel wensen voor een toekomstige woning, maar een bad lijkt mij zo ideaal! Voor mijn rugproblemen is het al een paar keer ter sprake gekomen dat een bad verlichting zou geven, maar helaas hebben wij hier in deze huurwoning daar geen mogelijkheid toe. Voor een volgende woning zou dit natuurlijk ideaal zijn, maar is het ook een eis? Ik weet eerlijk gezegd niet of ik een mooi huisje hiervoor zou afwijzen... Maar lekker ontspannen in het warme water na een flinke wandeling of na een slechte dag klinkt toch echt niet verkeerd. Een bad of een mogelijkheid om een bad te maken is dus best wel een dingetje voor mij.

Een fijne tuin


Na jarenlang op flatjes te hebben gewoond zijn wij nu toe aan een fijne tuin. Ik zeg expres fijn en niet groot omdat dit ook niet van ons hoeft. Een tuin heeft ook onderhoud nodig en met een kleine tuin kan je ook genoeg. Een gezellig tuintje met ruimte voor de konijnen, een bloemenhoekje, een speelhoekje voor Eleanor als ze wat groter is en misschien zelfs een mooie vijver is voor mij al voldoende. Natuurlijk is meer ruimte voor bijv. een moestuintje of zo'n mooie bloesemboom altijd welkom 


Niet heel veel wensen dus, maar wel een paar specifieke. Natuurlijk speelt de buurt ook een grote rol, maar daar kan je gelukkig op filteren. Zo af en toe zal ik een stukje schrijven over onze zoektocht naar ons droomhuisje. Met natuurlijk ook mijn wensen, ideeën en inspiratie. Maar nu ben ik eigenlijk wel benieuwd..

Waar moet een huis voor jouw aan voldoen?

You May Also Like

5 Reacties

  1. Voor ons huis waren er maar 4 dingen,
    een tuin, apparte wc, oprit, garage. en dat is allemaal gelukt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als ik voor een nieuw huis zou gaan kijken dan zou ik graag een apart toilet hebben (dat is nu in de badkamer), 3 à 4 slaapkamers (1 voor ons, 1 voor onze dochter en dan nog 1 of 2 voor 't tweede kindje maar dat kan ook tweede en derde zijn, grote kans op tweelingen in de familie) en dan zeker nog een werkkamer zodat ik thuis mijn lessen niet in de leefruimte moet voorbereiden en rustig kan knutselen voor de kindjes in de klas. En natuurlijk een tuin(tje). Oprit en garage is leuk maar niet noodzakelijk. En inderdaad, veel licht en een fijne keuken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Veel succes met zoeken! Ik vond huizen kijken zo leuk :-). Ik was ook super blij dat ik eindelijk iets met mijn vriend kon kopen. Zijn appartement werd pas na 3 jaar verkocht ;-).

    Wij wisten al waar we wilde wonen, ik had weinig eisen. Maar wilde vooral dat het gevoel goed was.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hoop echt dat je je droomhuis snel gaat vinden! Ik heb in een maisonnette gewoond toen ik nog in Nederland woonde, met een mooi balkon. Het was een supergroot huis en echt ideaal. Nu woon ik veel kleiner, maar wel 2 slaapkamers en 2 badkamers, dat is wel erg fijn. Ooit hoop ik in een boerderijtje te wonen. Het hoeft niet groot, wel knus :) Succes met zoeken meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Eigenlijk zijn mijn wensen het zelfde als jouw wensen, zelfs tot het bad toe... Ik heb al gemerkt dat het bad helpt voor de ontspanning van mijn spieren.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥