Mommy Monday | Twee maanden oud, prikjes en winkelen

by - januari 09, 2017

Afgelopen zaterdag was ons meisje alweer twee maandjes oud. Acht weekjes geleden werd ik mama van dit kleine moppie. Het is bijna moeilijk voor te stellen, ergens lijkt het zo kort geleden maar tegelijkertijd ook weer zo ver weg. Iedere week leren wij haar steeds beter begrijpen en dat is voor haar fijn, maar ook voor ons. Zo onzeker als in het begin was, ben ik al lang niet meer en ik kan oprecht zeggen dat de genietmomentjes van én met haar met de dag groeien..


Want hoe raar het ook klinkt, in het begin was het niet allemaal genieten en leuk. Nee, ik vond vele momenten moeilijk en ik kon haar maar lastig inschatten. Wat mijn onzekerheid dan weer ontzettend tegenwerkte. Nu zijn wij een paar weken verder en begrijp ik haar met de dag beter. Ik leer haar huiltjes, voedings-en slaapschema steeds beter kennen, al wil dit ook nog wel eens veranderen.

Over het algemeen is ze overdag heel rustig. Rustig maar ook constant, op bijna vaste tijden krijgt zij een flesje en ook haar bedtijd wijkt er weinig van af. Alleen in de avond is het altijd even afwachten wat ze doet. Slaapt ze de avond rustig door of is ze wat huilerig en wil ze er graag bij zitten? Wel slaapt(klik) ze nog steeds bijna iedere nacht door, vanaf s'avonds elf uur horen wij haar eigenlijk nooit meer. En op zijn vroegst moeten wij er om vijf uur voor haar uit, of pas om kwart over zeven, dat ligt aan onze kleine slaapkop

Zelfs met de prikjes van afgelopen week hield ze dit schema aan. Wij hadden ons al een beetje ingelezen zodat wij enigszins er op voorbereid waren. Alleen met het zetten van de prikjes moest ze even heel hard huilen. Maar na een tijdje troosten, knuffelen en het masseren van de pijnlijke plekjes sliep de kleine dame weer lekker verder. Onderweg naar huis heb ik haar niet meer gehoord en s'middags na haar middagflesje ook niet meer. 


Na nog eventjes afgewacht te hebben besloten wij om haar lekker warm aan te kleden en toch op stap te gaan. De Prenatal had uitverkoop en de kleine dame moest nodig wat nieuwe kleertjes hebben. Sommige broekjes van maat 56 begonnen strak te zitten en ook enkele shirtjes van maatje 50 konden al weggelegd worden. Het werd dus hoog tijd voor iets nieuws, niet alleen qua maat maar ook qua kleurenpalet. Ik vind af en toe wit en roze best leuk voor haar, maar ik begon er toch een beetje op uit gekeken te raken om dit iedere dag bij haar aan te trekken. Het werd tijd voor wat stoerdere kleuren en daarvoor zijn wij zeker geslaagd! 

Ook in de avond leek ze geen last van de prikjes te hebben. Een hele opluchting want soms lees je toch ook wel hele andere verhalen. Onze kleine meid heeft er helemaal geen last meer van gehad en is weer klaar voor een nieuw seizoen met haar nieuwe kleertjes.. En deze mama geniet nog maar even dubbel en dwars van al die kleine, schattige kleertjes, want voordat we het weten zal een volgend winkel uitje alweer nodig zijn..

You May Also Like

4 Reacties

  1. Ik vind het fijn om te lezen dit, moeder zijn is ook leren luisteren en observeren vooral natuurlijk in het begin. Alles is zo nieuw!!! En die bubbel, ik kan me heel goed voorstellen wat je bedoelt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn om te lezen dat het moederschap al helemaal vertrouwd voelt. Het is ook nogal wat, een hele verantwoording en je wilt het zo graag perfect doen :-D Maar het komt allemaal goed, dat merk je nu al ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prikjes is inderdaad een ramp. Stijn zat redelijk lang in maat 56 maar maat 62 vreselijk kort (3/4weken). Leuke kleertjes heb je gekocht. Fijn dat je een ritme heb gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fijn dat je nu wat zekerder van je zaak bent en kunt genieten van/met de kleine!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥