Mijn favoriete foto's van 2016

by - januari 05, 2017


Net zoals vorig jaar(klik) heb ik weer mijn favoriete foto's verzameld.  Maar dan nu van 2016. Om het overzichtelijk te houden heb ik één foto per maand uitgekozen. Voor sommige maanden was het lastig om een favoriet uit te kiezen, voornamelijk door mijn zwangerschap. Door mijn lichamelijke klachten gingen wij weinig op pad, en juist met onze wandelingen schiet ik de mooiste en/of leukste plaatjes. Toch is het mij gelukt om mijn absolute favorieten op een rij te zetten.

Januari



Al een hele tijd wilde ik graag een aantal mooie plaatjes van de vogeltjes op ons balkon maken. Maar telkens waren zij mij te vlug af. Dit Pimpelmeesje echter niet, hij of zij vond het allemaal prima en bleef een tijdje zo zitten. 

Februari



Niet helemaal een foto die ik zelf heb gemaakt, maar wel eentje waar ik zelf op sta! Dat ik deze als favoriet heb uitgekozen wil wel wat zeggen! Normaal vind ik foto's waar ik zelf op sta niet zo geweldig en heb ik altijd veel kritiek. Deze vind ik echter nog steeds erg mooi geworden.

Maart



Macro fotografie en close-ups blijven een favoriet van mij, zelfde als deze mooie krokussen die zo mooi in bloei stonden.

April



In April stonden alle Magnolia bomen in bloei, een paar keer zijn wij wezen wandelen om deze mooie bloemen vast te leggen. Deze behoort dan ook zeker tot één van mijn favoriete foto's!

Mei



Slaperig kwam kleine Fenna kijken omdat ze iets hoorde ritselen. Een mooi fotomomentje, zeker omdat ze normaal zo vlug is en haast niet stil zit voor een foto.

Juni



De maand juni was een slechte maand voor mijn fotografie. Wij zijn weinig op pad geweest en ik moest echt graven voor een favoriete foto. Het is zeker niet de mooiste foto van dit rijtje, maar ach mijn pluizig vriendje staat erop.. Dat maakt al veel goed. 

Juli



Juli was ook zo'n maand. Maar toch heb ik dit mooie citroenvlindertje op de foto weten te krijgen. Mijn eerste, goed gelukte foto van een vlinder. #trotsmomentje

Augustus



Augustus stond in teken van onze mini vakantie. In deze vakantie hebben wij verschillende leuke dingen gedaan waaronder een bezoekje aan het zeehonden opvangcentrum Pieterburen. Een leuke herinnering aan een geweldige en vooral warme dag.

September



Gelukkig koelde de temperaturen in september wat af. Dit was ook in de natuur goed te merken. De eikenbomen in het parkje vlakbij ons huis waren één van de eersten die hun blad zo mooi lieten verkleuren. De herfst blijft een favoriet seizoen van mij, ook qua fotografie  

Oktober



Hoewel ik al behoorlijk begon te waggelen, gingen wij toch nog een keertje lekker wandelen in een mooi park hier vlakbij. Daar is deze geweldige foto van Bentley genomen. Het is zeldzaam dat hij zo mooi in de camera kijkt, lang genoeg stil zit en ook nog eens kort geknipt is waardoor je zijn ogen kunt zien. 

November



Natuurlijk kon deze foto niet achter blijven, de foto waarop ons kleine meisje net twee weekjes oud is 

December:



En ook deze schattige kerstfoto van haar staat in dit rijtje. Wekenlang verheugde ik mij op dit moment, het moment waarop ik kerst foto's van haar kon maken. Gelukkig voor mij werkte de kleine meid voorbeeldig mee en kon ik een aantal mooie foto's van haar maken. 



En dat waren mijn twaalf favoriete foto's van 2016! Zoals je kan zien veel natuur- en diergerelateerde foto's. Maar dat zijn dan ook mijn favoriete fotografie onderwerpen. En natuurlijk veroverd kleine Eleanor de laatste twee maanden. Op naar een nieuw jaar, waar wij hopelijk veel mooie natuurgebieden gaan verkennen, lekker veel in de natuur te vinden zijn en een jaar waarin de huisdieren graag op foto gaan..

Welke foto is jouw favoriet?

You May Also Like

8 Reacties

  1. Ja, dat zijn allemaal stuk voor stuk mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto's!! Die met Fenna is wel echt te schattig :D Ik houd ook erg van je dierenfoto's :) Maar nu met jullie kleine meid kan ik daar van gaan genieten, want wat ís ze lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige foto's zitten hierbij. Mooi om zo zo in een overzichtje te zien.. Ik hou erg van de natuur foto's van jullie dochter zijn natuurlijk ook erg cute<3

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh Hele mooie foto's zo op een rij!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt super mooie foto's :-). En de mooiste al afsluiters :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De mooie paarse krokussen uit maart vind ik heel mooi. Maar jullie slapende doornroosje is ook een echte prachtfoto.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥