Onze eerste kerst als gezin

by - december 27, 2016


Onze kerstochtend begint met Eleanor haar ochtend fles. Zou dit kleine meisje door hebben dat het kerstochtend is? Ik denk het niet. Terwijl zij rustig haar flesje leeg drinkt bekijk ik mijn Instagram feed. Vele gezellige plaatjes van kerst ontbijtjes en cadeautjes komen voorbij. Nadat het kleine meisje naar bed is gebracht begin ik aan ons kerst ontbijt. Het is dit jaar niet zo uitgebreid, maar wel lekker. Croissants met een kopje thee. De rest van de dag verloopt hetzelfde, niet uitgebreid of heel kerstachtig maar wel gezellig. 


Wij doen samen Eleanor in bad en daarna pak ik mijn fotografie spullen erbij. Ik wilde graag enkele kersttige foto's van haar maken, maar tot nu toe kwam het er telkens niet van. Een mooi moment om dit even samen te doen. Door het badje was ze lekker slaperig geworden en hierdoor werkte ze goed mee. Erg prettig want de vorige baby shoot was niet zo'n succes. Haar kerstbal en kerstmuts werden er bij gepakt en zo hielden wij in een klein uurtje een baby fotoshoot. Bovenstaande foto is er eentje van 

Tegen een uurtje of drie vertrekken wij richting mijn ouders. Na een lekker kopje thee en zelfgebakken appeltaart openen wij onze pakjes. Chris is verwend met een mooi bandshirt en wat producten van de Rituals, Eleanor kreeg een rammel konijntje en haar eerste schoentjes en ik heb een bijdrage voor mijn aankomende tattoo gekregen. Misschien een beetje ongezellig maar ik wist dit jaar geen leuke cadeautjes om voor kerst te vragen. Het mooiste cadeautje mochten wij namelijk in november al ontvangen 


Na een gezellige maaltijd samen werd de avond met een kopje thee afgesloten, daarna was het wel weer tijd om onze Bentley gezelschap te gaan houden. Later op de avond werd de kerstfilm na een paar minuten afgezet want ons kleine meisje was ontzettend aan het spoken. Wat ook wel logische was na zo'n vermoeiende dag vol met prikkels en indrukken.

Geeft niets, de volgende dag op tweede kerstdag heb ik de film zelf afgekeken. Nadat wij eerst fijn hebben gewandeld natuurlijk. Even een frisse neus halen en weer even tijd voor elkaar. Op tweede kerstdag doen wij namelijk niet veel speciaals en gaan wij heerlijk onze eigen gang. Met af en toe samen tussendoor thee drinken en het avond eten natuurlijk. Na een fijne maaltijd keken wij met z'n drietjes nogmaals een kerstfilm en met deze film en een biertje sloten wij gelijk de avond af. Alweer een kerst voorbij, maar dit maal was het onze eerste als gezin 

You May Also Like

8 Reacties

  1. Fijn dat jullie mooie kerstdagen gehad hebben. Wat een schattige foto, daar kan een échte fotoshoot niet tegenop! Fijne dagen verder!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een fijne kerst hebben jullie gehad zo te lezen. En erg leuke foto's, genieten! Op naar nog veel meer fijne dagen als gezin.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een ontzettend leuke en lieve foto met die kerstmuts en kerstbal! Heel lief! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Klinkt als een fijne kerst :-). Wat een lieve foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het mooi om te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Michelle,
    Leuke foto's van jullie kerst. Grappig die foto van je dochtertje.

    Ik wens jullie alle geluk en gezondheid voor 2017!!
    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke foto van jullie dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie foto. En klinjt als een goede en gezellige kerst. Ik vond het ook erg speciaal eerste kerst met zn drieen.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥