'Is het al bijna kerst?' Tag

by - december 14, 2016

Hoeveel dagen nog tot de kerst?
Nog maar 11 dagen! Grappig, voor mijn gevoel duurt het nog veel langer. Maar ik moet ook eerlijk zeggen hoe erg ik er ook naar uit kijk, Eleanor heeft momenteel gewoon de meeste plek in mijn gedachten. Ik ben - voor mijn doen- gewoon niet zoveel met de kersttijd 'bezig' geweest.

Op een schaal van 1 t/m 10, hoe erg kijk je uit naar de kerstdagen?
Een dikke 8. Zoals hierboven aangegeven kijk ik wel uit naar de kerstdagen, maar wij zijn nog zo aan het wennen aan ons nieuwe leven! Dit weekend hebben wij ook nog de 50ste verjaardag van mijn vader en eerlijk gezegd kijk ik niet veel verder dan één dag.

Wanneer zet jij de kerstboom op?
Deze staat al! Meestal begin december zet ik ons kleine boompje weer op. Of dit nu 2 december is of 6 december ( zoals dit jaar), in de eerste week van december staat ie sowieso!



Hoe ziet jouw ideale boom eruit?
Een boom met veel natuurlijke materialen. Twee jaar terug heb ik hier nog een blogje(klik) vol met inspiratie foto's over geschreven. Het liefste schaf ik ooit nog een houten kerstboom aan. Niet zo eentje die uit planken bestaat, maar een boom gemaakt uit drijfhout.

Wat is je favoriete kerstliedje?
Heel fout, maar het blijft Last Christmas van WHAM!

Wat vind jij echt niet kunnen met kerst?
Ik zou niet snel zeggen dat iets absoluut niet kan. Of je nu kerst met je vriend of vriendin viert, of met heel je familie. Blijf je lekker thuis of zoek je de gezelligheid van gezelschap op? Ga je wandelen of doe je spelletjes met je neefjes en nichtjes? Allemaal prima toch, iedereen heeft zijn eigen invulling met de feestdagen



Naar welk kerstgerecht kijk jij het meeste uit?
Een lekker sappig stukje varkenshaas met champignon saus. En daarnaast eigen gemaakte stoofpeertjes. Ik weet het, dit is een gerecht die je door de weeks ook makkelijk kan maken, maar wij eten dit vaak op eerste kerstdag, hmm zo lekker! 

Wat voor outfit draag jij meestal met kerst?
Kerst draait voor ons om gezelligheid, niet om die ene speciale outfit. Ik ga dan ook nooit winkelen voor een kerst outfit en eerlijk gezegd vind ik het ook niet zo belangrijk. Grote kans dat mijn outfit toch onder de melk of babyspuug zou komen hihi. 

Hoe ziet kerst er bij jouw over 25 jaar uit?
Eerst een fijne wandeling samen met de kinderen en kleinkinderen en daarna gaan we gezellig gezamenlijk eten. Aan een mooi gedekte tafel, dichtbij de kerstboom en op de achtergrond staat de kerstmuziek zachtjes aan. Op tafel verschijnen de lekkerste gerechten, dat ik samen met mijn dochter(s?) heb bereid. Ja dit lijkt mij wel erg gezellig!



Wat geeft jouw het echte kerstgevoel?
Kerst vind ik erg gezellig, maar de tijd voor kerst vind ik minstens zo gezellig! Dat je s'avonds over straat loopt en overal kerstversiering en lichtjes ziet. Dat de stad mooi versierd is en als je de eerste kerstmuziek weer hoort. Dat geeft mij dat echte kerstgevoel!

Heb je een kersttraditie?
Ieder jaar gaan Chris en ik op kerstavond naar mijn opa en oma op bezoek. Daar genieten wij samen van lekkere hapjes en de gezelligheid. Op tweede kerstdag zijn wij bij mijn ouders. Daar wisselen wij de kerst cadeautjes uit en sluiten we deze gezellige middag af met gezamenlijk eten. Het ene jaar is dit een zelf gekookt gerecht en het andere jaar gourmetten wij. Nu Eleanor er is, zullen wij nog steeds deze tradities voortzetten maar zullen er ongetwijfeld ook nieuwen bij komen. Ik kijk er nu al naar uit..


Kijk jij al uit naar kerst?

You May Also Like

4 Reacties

  1. Ik kijk altijd het meest uit naar de aperitief (bubbels & hapjes!) en het dessert :-) Ben niet zo fan van fondue, ook al is dat typisch voor Kerst, omdat die geur overal inkruipt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een heel leuk blogje :-)
    En natuurlijk staat je dochter nu voorop en dat blijft ook zo.
    Ik moet vaak werken met de kerst maar nu heb ik vrij. Gaan we vieren met kinderen en kleinkinderen die aangegeven hebben te willen komen. Tweede kerstdag gaan ze lekker naar vrienden. Een echte kerst outfit koop ik ook niet. Wat ik altijd leuk vind in de decembermaand zijn overal de lichtjes zowel binnen als buiten. Zo gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om te lezen wat kerstmis voor jouw is. PRachtige kerstboom heb je gezet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Absoluut! Net als jij ga ik niet op zoek naar een feest-outfit én dit jaar is de feestperiode zelfs heel erg rustig voor ons. Enkel op tweede kerstdag hebben we een feestje met de familie maar alle andere dagen vieren we eigenlijk gewoon rustig thuis. Geen 7-gangen menu maar gewoon iets lekker dat net een beetje feestelijker is als anders. Bovendien branden er heel veel kerstlichtjes in huis en dat zorgt ook meteen voor extra gezelligheid. Uiteraard gaan we op kerstdag en nieuwjaarsdag wel bij enkele mensen onze beste wensen overbrengen maar verder is het dus een opvallend rustige periode.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥