Een kerst groet

by - december 23, 2016


Terwijl de tafel gevuld wordt met verschillende kerstkaarten, enveloppen en postzegels bedenk ik mij iets. Niet dat ik laat ben dit jaar met het schrijven van deze leuke kaartjes, nee ik denk terug aan die reclame van de Postnl. Dat die mevrouw s'ochtends vol enthousiasme kijkt of ze nog kerstkaarten heeft ontvangen. Helaas voor haar bleef het bij enkele app'jes. Teleurgesteld print ze de app'jes uit en hangt deze aan de schoorsteenmantel. Iets is beter als niets, toch? Een treurig gezicht vind ik het.

Begrijp me niet verkeerd, dat mensen aan je denken en je even een app'je of een berichtje sturen is natuurlijk al erg lief van ze.. Maar voor mijn gevoel horen kerstkaartjes er echt bij! Is het niet het schrijven van deze vrolijke kaartjes dan is het wel het krijgen van ze. Nieuwsgierig die envelop open maken om vervolgens de kaart en de tekst binnenin te bewonderen. Om ze daarna gezellig op te hangen. De een kiest hiervoor een mooi lint en de ander plakt ze op de deur. Wat voor manier je ook kiest, het staat altijd gezellig!

Natuurlijk begint het onderhand een behoorlijke kostenpost te worden, de postzegels worden ieder jaar duurder en ook de kaartjes zijn niet gratis. Maar ik heb het er graag voor over. Misschien dat het ieder jaar steeds ietsjes minder zal worden, maar ik hoop dat ik volgend jaar en in de toekomst weer vele gezellige kaartjes in onze brievenbus mag vinden.

Heb jij kerstkaarten verstuurd dit jaar?


You May Also Like

9 Reacties

  1. Ook hier stromen de kerstkaarten weer binnen en zijn er weer een behoorlijke stapel kaarten op de post gegaan. Het hoort er zo helemaal bij vind ik. Ik ben ook vast van plan om dit te blijven doen in toekomstige jaren.
    Fijne dag Michelle,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is met het verhuizen e.d. te hectisch geweest om iedereen kerstkaarten te sturen, dus ik doe het hopelijk volgend jaar. Ik heb vorige week wel 11 kerstkaarten op de post gedaan voor eenzame ouderen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb er dit jaar 44 verstuurd en tot nu toe ongeveer 20 ontvangen. Ik maak sinds kort weer zelf kaartjes, als je ze wilt zien kun je ze hier http://jeetjedoet.blogspot.nl/ vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben het helemaal met je eens. Een app is zo onpersoonlijk vind ik. Een kaart is tijd aan besteed en aandacht. Maar dat vind ik ook met verjaardagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heb ook liever kaarten, heb er een goede 40 geschreven en verstuurd denk ik

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik verstuur graag kerstkaarten, dit jaar ook weer gedaan. Helaas inderdaad wel een dure grap door post NL.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier ook iets van 14 kaartjes geschreven en rond gebracht / gestuurd. Maar we hebben er zelf maar 5/6 gekregen geloof ik. (Nu niet thuis dus weet het even niet zo) Was wel weer heel leuk om te doen! Ook omdat we het vorige jaar niet echt gedaan hebben. Alleen kom je er op het laatst wel weer achter dat je een hoop mensen vergeten bent. Volgend jaar maar een nieuwe poging :). Of misschien nog even opzoek naar alleen gelukkig nieuw jaar kaarten als die nog bestaan..

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zoals je weet is het antwoord Ja! Hij hangt bij je als het goed is ergens :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh ja, voor mij zijn kaartjes onlosmakelijk verbonden met Kerst. Ik hou er echt van wanneer er in die periode regelmatig zo'n handgeschreven envelopje wordt bezorgd. Eigenlijk begint het voor mij al in september vermits ik de kaartjes ook zelf probeer te maken en daar best wel wat tijd voor nodig heb vermits ik mezelf niet wil afjagen op het laatste moment.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥