Zwangerschapsupdate | Week 39

by - november 10, 2016

Alles ligt gewassen en gestreken in haar kledingkast, de eerste voorraad luiers ligt er en haar bedje is opgemaakt. Nu is het alleen nog wachten op de kleine meid.. Vandaag ben ik 39 weken in verwachting. Wat een lange tijd al hé! Het grootste gedeelte van 2015 ben ik zwanger geweest, het lijkt als een hele lange tijd maar als ik goed terug denk is de tijd ook wel voorbij gevlogen! Ik weet nog goed dat ik het begin mei bekend maakteklik..


Maar goed, 39 weken dus. Hoe gaat het? Dat is de vraag die ik vandaag de dag erg veel krijg. En ik vind het nog steeds lastig om daar op te antwoorden. Met de kleine gaat alles goed, ze groeit nog lekker door en is ongeveer 49 cm en 3300 gram nu. Iedere week daalt ze een stukje verder in en dat is helaas voor mij goed te voelen. Met de dag lijkt het zwaarder te worden, maar als je goed naar mijn buik kijkt dan snap je dat ook wel ッ hihi. Ondanks dat ik deze weken best pittig vind probeer ik positief te blijven. 

Maar ergens hoop ik ook wel dat de kleine meid zich binnenkort laat zien. De gedachte dat het nog drie weken kan duren maakt mij niet echt vrolijk en probeer ik dan ook maar te negeren. Ondanks dat de bevalling ons heel spannend lijkt, kijken wij er ook erg naar uit. Tot nu toe zie ik er niet tegenop en probeer ik er zo rustig mogelijk onder te blijven. Ik lees dan ook geen bevallings verhalen, maar ik lees alleen de feiten en weetjes die ik handig vind om te weten. Al die horror verhalen heb ik immers niks aan, iedere bevalling is anders.

En zo hobbelen we rustig verder. Momenteel blijf ik lekker binnen en houden een borduurwerkje en Bentley mij gezelschap. Lekker cocoonen en energie opsparen dus. Want ik heb zo'n idee dat ik dat straks hard nodig ga hebben.. Op naar een nieuwe en misschien wel laatste zwangerschaps week..

You May Also Like

14 Reacties

  1. Veel geluk allesinds met de bevalling enz.. aftellen maar

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He Michelle als je het echt zwaar vind mag je vanaf 7 dagen overtijd vragen om inleiden hè! Goed op je ademhaling letten tijdens de bevalling dan komt het best goed😉. Heb je ook zwangerschapsgym gedaan? Succes met de laatste lootjes! Liefs Hermanda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wist niet dat je dit zelf ook kon aanvragen. Ik ga het onthouden, dankjewel voor de tip! Ik heb geen zwangerschapsgym gedaan, dit is met mijn Hypermobiliteit niet altijd mogelijk en eerlijk gezegd had ik er ook geen behoefte aan ;)

      Verwijderen
    2. Ik wist dat ook niet maar mijn verloskundige vertelde dat. Ze doen het liever niet omdat een natuurlijke bevalling beter is maar als jij het wil mag het wel. Ik vond zelf zwangerschapsgym erg leuk maar je moet doen waar je je goed bij voelt. Ik heb het ook meer gedaan voor de gezelligheid en de sociale contacten😊.

      Verwijderen
  3. Wat zul jij je verheugen om straks je kleine meid in je armen te houden! Een heel voorspoedige bevalling gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. veel succes met de bevalling, zal niet zo lang meer op zich laten wachten .. en jawel de laatste loodjes wegen het zwaarst.. maar denk dat je straks je kleine meid mag in je armen houden en dat maakt al het wachten wel waard...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Succes met de laatste loodjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Spannend zeg! prachtige grote buik ook. Succes (en probeer te genieten) van de laatste loodjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja de dagen, uren, minuten tikken nu wel echt af. Je hebt wel echt een buik hoor jeetje. 39 weken, het is echt voorbij gevlogen :) Op naar je kleine meid in je handen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie grote buik heb je! Alweer 39 weken wow, het is nu echt bijna zover :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat spannend! Het komt nu zo dichtbij, echt afwachten wordt het nu. Snap wel dat je hoopt dat het nu snel komt. Nog eventjes!! Heel veel geluk en succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Spannend hoor! Knap dat je positief probeert te blijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Michelle,
    Spannend hoor, tja de laatste loodjes wegen het zwaarst, dat zeggen ze niet voor niets.
    Ik hoop voor jou dat je snel je kleine meisje in je armen mag houden.
    Wij zijn inmiddels overgrootouders van een jongen geworden, onze kleindochter liep twee weken over tijd, en toen hebben ze de bevalling ingeleid.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥